Τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας στον κλάδο της κρουαζιέρας διευκολύνουν την επανεκκίνηση του τουρισμού κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο. Αυτή τη στιγμή από τα κρουαζιερόπλοια των μελών της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) περισσότερο από το 75% της χωρητικότητας σε κλίνες έχει επιστρέψει σε λειτουργία, ενώ σχεδόν το 100% εκτιμάται πως θα είναι σε λειτουργία έως τον Αύγουστο του 2022.
Τα στοιχεία αυτά αναφέρονται στην ετήσια έκθεση της CLIA, που αποτυπώνει τον τρόπο με τον οποίο η κρουαζιέρα συνέχισε τη σταδιακή επιστροφή σε λειτουργία, υπογραμμίζει την αξία της για τις τοπικές κοινότητες και τις εθνικές οικονομίες σε όλο τον κόσμο και καταγράφει την πρόοδο του κλάδου στην επίτευξη ουδετερότητας ως προς τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
«Η Εκθεση παρέχει την ευκαιρία να εξετάσουμε όσα έχει πετύχει ο κλάδος μας το προηγούμενο διάστημα, καθώς οι εταιρείες-μέλη της CLIA έχουν υποδεχθεί περισσότερους από 6 εκατ. επιβάτες στα πλοία τους από την επανέναρξη της λειτουργίας τους τον Ιούλιο του 2020» δήλωσε η Kelly Craighead, πρόεδρος-διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA, και πρόσθεσε ότι ο παράκτιος και ναυτικός τουρισμός είναι κινητήριος δύναμη για την οικονομία, τονίζοντας ότι τα μέλη της Ενωσης επενδύουν σε νέες τεχνολογίες και νέα πλοία.
Σύμφωνα με τη Marie-Caroline Laurent, γενική διευθύντρια της CLIA για την Ευρώπη και την Ελλάδα, η επανέναρξη της κρουαζιέρας αποτέλεσε μια ευπρόσδεκτη εξέλιξη που έδωσε ώθηση τόσο στους περισσότερους από 11.000 ανθρώπους που απασχολούνται στον κλάδο, όσο και σε εκείνους που η δουλειά τους εξαρτάται από την κρουαζιέρα.
Θέσεις εργασίας
Τα κύρια στοιχεία της Εκθεσης περιλαμβάνουν:
■ Εως το 2027 από τον στόλο των εταιρειών-μελών της CLIA 26 κρουαζιερόπλοια θα κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG), ενώ 81% του στόλου παγκοσμίως θα χρησιμοποιεί προηγμένα συστήματα επεξεργασίας λυμάτων. Επίσης, 174 κρουαζιερόπλοια θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτροδότησης από την ξηρά.
■ Σε σύγκριση με το 2019, τα οικονομικά στοιχεία του 2020 απεικονίζουν τις εκτεταμένες επιδράσεις της πανδημίας στην ευρύτερη κοινότητα της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με αυτά, πτώση 81% σημειώθηκε στις επιβιβάσεις κρουαζιέρας καθώς ανήλθαν μόνο στα 5,8 εκατ., ενώ μείωση 51% σημειώθηκε στις θέσεις εργασίας που υποστηρίζονται από την κρουαζιέρα (576.000 θέσεις εργασίας). Η συνολική συνεισφορά του κλάδου στην παγκόσμια οικονομία ανήλθε μόλις στα 63,4 δισ. δολ. από 154 δισ. δολάρια το 2019, σημειώνοντας πτώση κατά 59%.
■ Οι τουρίστες κρουαζιέρας και τα χρήματα που ξοδεύουν δημιουργούν θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τις τοπικές κοινότητες σε όλο τον κόσμο. Σε κάθε 24 επιβάτες κρουαζιέρας αναλογεί μία θέση πλήρους απασχόλησης. Ο κάθε επιβάτης κρουαζιέρας δαπανά κατά μέσο όρο 750 δολάρια στις πόλεις που επισκέπτεται το κρουαζιερόπλοιο στη διάρκεια μιας τυπικής 7ήμερης κρουαζιέρας, ενώ 6 στα 10 άτομα που συμμετείχαν σε κρουαζιέρα λένε ότι έχουν επιστρέψει σε τουλάχιστον έναν προορισμό από αυτούς που επισκέφθηκαν για πρώτη φορά μέσω του κρουαζιερόπλοιου.
■ Οι εταιρείες κρουαζιέρας-μέλη της CLIA σχεδιάζουν το ντεμπούτο 16 νέων κρουαζιερόπλοιων μέσα στο 2022, συμπεριλαμβανομένων πέντε πλοίων που κινούνται με Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG) και εννέα εξερευνητικών σκαφών.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας