• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    19°C 15.6°C / 20.1°C
    1 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.6°C / 20.5°C
    2 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.6°C / 19.4°C
    1 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 15.9°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.1°C / 14.9°C
    1 BF
    67%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.2°C / 19.3°C
    2 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.4°C / 15.6°C
    2 BF
    38%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    1 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    18°C 17.2°C / 18.8°C
    2 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.7°C / 17.9°C
    2 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 18.4°C
    1 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.4°C / 18.4°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 16.8°C
    0 BF
    71%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 13.5°C / 21.2°C
    0 BF
    46%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    3 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.8°C / 19.9°C
    1 BF
    46%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    2 BF
    77%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.7°C / 20.0°C
    2 BF
    95%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    0 BF
    52%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Να γίνει στην Ελλάδα το Κέντρο Ερευνας Εναλλακτικών Καυσίμων»

  • A-
  • A+
Πρόταση του προέδρου της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπου Φαφαλιού ● Κριτική στην Ε.Ε. λέγοντας ότι «προσπαθεί να μονοπωλήσει τoν διάλογο για τους πράσινους φόρους» ● Η ελληνική σημαία είναι ανταγωνιστική, αλλά πρέπει να μειώσει τη γραφειοκρατία για να μπορέσει να ανθήσει ξανά.

Στα εναλλακτικά καύσιμα και στη χρήση τους από τη ναυτιλία αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ετήσιας καθιερωμένης ομιλίας του ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου (Committee), Χαράλαμπος Φαφαλιός, την οποία όπως και το 2021 εκφώνησε διαδικτυακά λόγω της πανδημίας. Αναφέρθηκε στις προσπάθειες που κάνουν οι εφοπλιστές ώστε να προλάβουν τους «φιλόδοξους στόχους του COP 26» και να προετοιμάσουν τη ναυτιλία για ακόμα χαμηλότερα επίπεδα άνθρακα παγκοσμίως, ενώ υποστήριξε ότι η Ελλάδα, ως η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη της Ευρώπης, θα μπορούσε να αποτελέσει έδρα ενός Κέντρου Ερευνας και Ανάπτυξης Εναλλακτικών Καυσίμων. Να θυμίσουμε ότι την πρόταση αυτή είχε διατυπώσει τον περασμένο Οκτώβριο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προς την πρόεδρο της Ε.Ε. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Ο Χαρ. Φαφαλιός μίλησε για καθυστέρηση που παρατηρείται διεθνώς στην αναζήτηση τεχνολογικών λύσεων και εναλλακτικών καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα, τονίζοντας ότι τόσο οι κατασκευαστές μηχανών πλοίων όσο και οι ναυπηγοί μόλις τώρα αρχίζουν να μελετούν τυχόν τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες ωστόσο βρίσκονται ακόμα σε αρχικά στάδια. Επιτέθηκε στην Ε.Ε. λέγοντας ότι «προσπαθεί να μονοπωλήσει τoν διάλογο για τους πράσινους φόρους, να συντομεύσει τις ημερομηνίες και άλλα ναυτιλιακά ζητήματα» και στήριξε τον ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) και τον ρόλο του, τονίζοντας ότι θα «πρέπει κάποιος να τους εφιστήσει την προσοχή ότι μόνο ο ΙΜΟ έχει τη γνώση και την εμπειρία να βρει βραχυπρόθεσμες, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες λύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο».

Χαρακτήρισε το σημαντικότερο θέμα της χρονιάς που πέρασε αλλά και της νέας το ζήτημα του επαναπατρισμού και του εμβολιασμού των πληρωμάτων, είπε ότι υπάρχουν σοβαρές δυσκολίες και πολλές χώρες, ειδικά στην Ασία, δεν συνδράμουν στη διευκόλυνση του ζητήματος κάνοντας γνωστό ότι όλα αυτά έχουν προκαλέσει πολλά προβλήματα σωματικής και ψυχικής υγείας, καθώς τα πληρώματα δεν έχουν τη δυνατότητα να επιβιβαστούν ή να αποβιβαστούν από τα πλοία όταν χρειάζεται.

Προέτρεψε την κυβέρνηση να βελτιώσει το σύστημα ναυτικής εκπαίδευσης μέσω συγκεντρωμένων επενδύσεων και με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα, ενώ αναφερόμενος στην ελληνική σημαία είπε πως, αν και είναι ανταγωνιστική σε γενικές γραμμές, χρειάζεται να μειώσει σημαντικά τη γραφειοκρατία για να μπορέσει να ανθήσει ξανά. Τέλος, χαρακτήρισε απογοητευτικό το γεγονός ότι η Ελλάδα δεν κατέχει πιο εξέχουσα φωνή στα ναυτιλιακά θέματα της Ε.Ε., λαμβάνοντας υπόψη ότι εκπροσωπεί πάνω από το 50% του ευρωπαϊκού στόλου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
Τεχνική έκθεση για τα πιθανά εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες πλοίων που απαιτούνται να αναπτυχθούν για να καταστεί εφικτή η απανθρακοποίηση του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών παρουσίασε η ΕΕΕ.
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διαφωνία Ελλήνων εφοπλιστών-Κομισιόν για τα καύσιμα
Μη εφαρμόσιμες και άδικες χαρακτηρίζει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θ. Βενιάμης τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Διαφωνία Ελλήνων εφοπλιστών-Κομισιόν για τα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
Οι επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στη ναυτιλία θα βρεθούν στο επίκεντρο των συζητήσεων στην παγκόσμια ναυτιλιακή έκθεση που πραγματοποιείται στην...
Τα νέα καύσιμα στο επίκεντρο της «Ποσειδώνια 2020»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
Να κινούνται τα πλοία με μειωμένη ταχύτητα (μείωση της μέγιστης προωστήριας δύναμης) προκειμένου να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, προτείνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).
Χαμηλότερες ταχύτητες αντί για καθαρότερα καυσίμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας