Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σήμερα κρίνεται το μέλλον του «Φιλικού Διακανονισμού» ΟΛΠ-Cosco
PHASMA / ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ

Σήμερα κρίνεται το μέλλον του «Φιλικού Διακανονισμού» ΟΛΠ-Cosco

  • A-
  • A+

Σήμερα αναμένεται να γίνει γνωστό εάν οι Κινέζοι θα προχωρήσουν στην υλοποίηση των νέων επενδύσεων τους στο δυτικό μέρος της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. Οι μέτοχοι του ΟΛΠ πραγματοποιούν τη Γενική Συνέλευσή τους κατά τη διάρκεια της οποίας θα αποφασίσουν εάν εγκρίνουν ή όχι το κείμενο του «Φιλικού Διακανονισμού» ΟΛΠ-Cosco.

Καθοριστικό ρόλο θα παίξει η στάση του ΤΑΙΠΕΔ, που μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστη. Οι πληροφορίες λένε πάντως, ότι υπάρχει διχογνωμία και για το λόγο αυτό τη Δευτέρα συνεδρίασε εκτάκτως το ΔΣ του Ταμείου και η συνεδρίαση κράτησε αρκετές ώρες.

Σημείο αιχμής, οι δύο σημαντικοί όροι που συμπεριλαμβάνονται στο σκεπτικό της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου και που σύμφωνα με νομικούς κύκλους είναι αδύνατον να τους αγνοήσουν οι μέτοχοι και να προχωρήσουν στην υπογραφή της απόφασης.

Να υπενθυμίσουμε ότι ένας όρος αφορά την αναστολή του εγγυημένου ανταλλάγματος το ανώτερο μέχρι 7 χρόνια από την ημερομηνία έναρξης κατασκευής του δυτικού μέρους της προβλήτας ΙΙΙ και ο δεύτερος της επέκτασης του ενοικίου που καταβάλλει η ΣΕΠ Α.Ε. (Cosco) για ολόκληρη την προβλήτα ΙΙΙ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι αποδέχονται τον δεύτερο όρο, δεν δέχονται όμως καμία συζήτηση για τον πρώτο, καθώς επιμένουν ότι το εγγυημένο αντάλλαγμα πρέπει να «παγώσει» μέχρι το ΑΕΠ να επανέλθει στα επίπεδα του 2008.

Πέρα από την τοποθέτηση του ΤΑΙΠΕΔ που θα γίνει γνωστή σήμερα το πρωί κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, γνωστή είναι η θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Γιώργου Ανωμερίτη, καθώς είχε τοποθετηθεί και στο Δ.Σ. του ΟΛΠ που πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο. Τότε είχε αναφέρει ότι: «Σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Νομικής Υπηρεσίας, το Δ.Σ. θα πρέπει να αποφασίσει να τεθούν υπόψη των μετόχων για τη νομιμότητα της επέκτασης της Σύμβασης τα δύο κύρια σημεία του σκεπτικού της απόφασης του Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου».

Να σημειωθεί ότι αν σήμερα οι μέτοχοι εγκρίνουν το κείμενο του «Φιλικού Διακανονισμού» αυτό θα οδεύσει προς κύρωση στη Βουλή, οπότε αμέσως μετά την κύρωσή του οι Κινέζοι θα μπορέσουν να ξεκινήσουν την υλοποίηση των επενδύσεών τους, ύψους 230 εκατ. ευρώ, όπως υποστηρίζουν. Στην περίπτωση που δεν εγκριθεί, η υπόθεση θα πάρει άλλη πορεία καθώς είναι σίγουρο ότι η Cosco θα αντιδράσει.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Cosco: Tο μεγάλο ταξίδι ξεκινά...
Οι Κινέζοι είναι από χθες οι νέοι ιδιοκτήτες του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας, καθώς το 51% των μετοχών του ΟΛΠ πέρασε και επίσημα στην Cosco Shipping, η οποία καταβάλλοντας 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ έγινε...
Cosco: Tο μεγάλο ταξίδι ξεκινά...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρόταση ΕΒΕΠ για τη διμερή Ελλάδας-Κίνας
Προτείνεται με διμερή συμφωνία Ελλάδας- Κίνας, να εξαιρεθούν από περιορισμούς και εισαγωγικά τέλη η αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών, αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά προς όλα τα λιμάνια της...
Πρόταση ΕΒΕΠ για τη διμερή Ελλάδας-Κίνας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περιμένοντας τους Κινέζους
Το νέο master plan που πρόκειται να καταθέσει ο ΟΛΠ στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας μονοπωλεί τις συζητήσεις στους ναυτιλιακούς κύκλους τις τελευταίες μέρες.
Περιμένοντας τους Κινέζους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
Πολύ σύντομα απ’ ό,τι φαίνεται θα λειτουργήσει η νέα πλωτή δεξαμενή στο νότιο μέτωπο της δυτικής προβλήτας στο Πέραμα που θα έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων μέχρι 80.000 τόνων, καθώς τις επόμενες ημέρες...
Αρχίζουν τα έργα για να έρθει στο Πέραμα η πλωτή δεξαμενή του ΟΛΠ-Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύξηση των Κινέζων τουριστών
Το πρώτο οργανωμένο γκρουπ Κινέζων τουριστών, μετά την ανάληψη του ΟΛΠ από την Cosco, έφθασε στο λιμάνι του Πειραιά. Κατά την τελετή υποδοχής τους, ο επικεφαλής της Cosco captain Fu υποστήριξε ότι όλο και...
Αύξηση των Κινέζων τουριστών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Το πρώτο έργο που θα τεθεί σε λειτουργία μετά την έλευση των Κινέζων στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο όμως κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε πριν η Cosco αναλάβει τη διοίκηση του Οργανισμού, εγκαινιάστηκε χθες...
Νέα προβλήτα κρουαζιέρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας