Η αποτίμηση της φετινής σεζόν στον κλάδο της κρουαζιέρας, η προετοιμασία για το 2022, η εφαρμογή του πρόσφατα αναθεωρημένου ελληνικού πρωτοκόλλου κρουαζιέρας, η ομαλή λειτουργία των λιμανιών σε συνδυασμό με υπεύθυνες τουριστικές πρακτικές, καθώς και η απανθρακοποίηση του κλάδου, ήταν τα βασικά θέματα που συζητήθηκαν στις συναντήσεις που είχε η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) με τους Ελληνες υπουργούς Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη στην Αθήνα αυτή την εβδομάδα.
Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της πρώτης επίσκεψης στη χώρα μας της νέας γενικής διευθύντριας της CLIA για την Ευρώπη, Marie-Caroline Laurent, η οποία επαίνεσε την Ελλάδα για τον καθοριστικό της ρόλο στην επανέναρξη της κρουαζιέρας το 2021. Αναφέρθηκε ακόμα στη διαθεσιμότητα και πρόσβαση σε εναλλακτικά καύσιμα πλοίων, λέγοντας ότι όραμά τους είναι κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Χαιρέτισε την πρόσφατη πρόταση του Ελληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σχετικά με τη δημιουργία Κέντρου Ερευνών της Ε.Ε. για εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες για τη ναυτιλία, λέγοντας ότι ελπίζουν να λάβει την απαιτούμενη υποστήριξη από την Ε.Ε. ως ένα έργο που θα βοηθήσει στην επίτευξη των στόχων της Πράσινης Συμφωνίας. Τέλος, εξέφρασε την ικανοποίηση της CLIA και για το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας την περασμένη εβδομάδα στον τομέα του τουρισμού, συμπεριλαμβανομένης της κρουαζιέρας.
Από την πλευρά της η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, τόνισε ότι η Ελλάδα ήταν μία από τις πρώτες χώρες παγκοσμίως που υποδέχτηκε κρουαζιερόπλοια το 2021, δίνοντας έτσι και πάλι τη δυνατότητα στους ανθρώπους του κλάδου να επιστρέψουν στις δουλειές τους. Επισήμανε πως οι κρουαζιέρες ξεκίνησαν από την πρώτη μέρα που άνοιξε ο τουρισμός στην Ελλάδα στις 14 Μαΐου και θα επεκταθούν μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου, ενώ έως το τέλος του έτους εκτιμούν ότι θα φτάσουν στο 50% των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων που είχαν το 2019. Για το 2022 είναι ακόμα πιο αισιόδοξοι και έτοιμοι να ξεκινήσουν ξανά από τις αρχές Μαρτίου.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, σημείωσε ότι η επανέναρξη της κρουαζιέρας το 2021 ήταν μια σταδιακή προσπάθεια που έθεσε ως προτεραιότητα την ασφάλεια: από το 16% του στόλου της CLIA που λειτουργούσε τον Ιούνιο, έφτασε στο 56% τον Σεπτέμβριο, ενώ έως το τέλος του έτους προβλέπεται να είναι σε λειτουργία το 80%. Περισσότερα από 3 εκατ. επιβάτες έχουν ταξιδέψει με ασφάλεια από το περασμένο καλοκαίρι σε κρουαζιέρες σε όλο τον κόσμο, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των πρωτοκόλλων. «Απαιτείται μια ολιστική προσέγγιση για την καλύτερη διαχείριση των τουριστικών ροών σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που δέχεται 33 εκατ. τουρίστες κάθε χρόνο οι οποίοι ταξιδεύουν αεροπορικώς, οδικώς και ακτοπλοϊκώς, καθώς και με κρουαζιέρες που αντιστοιχούν σε 5 εκατ. επισκέπτες», συμπλήρωσε.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας