• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 29.5°C
    4 BF
    45%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.7°C / 27.1°C
    5 BF
    41%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 28.7°C
    2 BF
    49%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.9°C / 26.1°C
    2 BF
    30%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    4 BF
    43%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.0°C / 27.0°C
    2 BF
    31%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.5°C / 23.4°C
    3 BF
    27%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.4°C / 27.4°C
    2 BF
    39%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.8°C / 28.2°C
    4 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.6°C / 25.9°C
    3 BF
    41%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.4°C / 26.8°C
    3 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.3°C / 24.7°C
    2 BF
    50%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    4 BF
    61%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 25.1°C / 26.9°C
    4 BF
    36%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.1°C / 29.9°C
    2 BF
    39%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    4 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.6°C / 29.3°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.3°C / 23.8°C
    4 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.9°C / 25.7°C
    3 BF
    46%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    1 BF
    49%

Μιχάλης Σακέλλης

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιδράσεις ακτοπλόων στη μονοπωλιακή διαχείριση των στερεών αποβλήτων στα λιμάνια

  • A-
  • A+

Την αντίθεση των ακτοπλόων στον τρόπο της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στα λιμάνια της χώρας, όπου δραστηριοποιούνται τα επιβατηγά πλοία, και στη μονοπωλιακή παροχή συλλογής τους από έναν μόνο πάροχο, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα σε κανένα λιμάνι να δραστηριοποιηθεί έστω ένας ακόμα, εξέφρασε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.

Η τοποθέτησή του έγινε στην πρώτη δημόσια τηλεδιαβούλευση που πραγματοποιήθηκε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού στο πλαίσιο της κλαδικής έρευνας για την ανακύκλωση και τη διαχείριση αποβλήτων λιμένων και, όπως διευκρίνισε, αναφέρθηκε μόνο στα στερεά και όχι στα υγρά απόβλητα, καθώς για αυτά δεν έχουν παρατηρήσει εφαρμογή μονοπωλιακών πρακτικών σε ό,τι αφορά την τιμολόγησή τους και, από ό,τι γνωρίζουν, δεν υπάρχουν και άλλες αξιόπιστες εναλλακτικές λύσεις.

Ο Μ. Σακέλλης ζήτησε την άμεση παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ειδικά τώρα, όπως σημείωσε, που η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) πλέον δεν έχει αρμοδιότητα για την εξέταση υποθέσεων που έχουν σχέση με τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Επισήμανε ότι είναι αδύνατον να κατανοήσουν τη μονοπωλιακή παροχή υπηρεσιών συλλογής των στερεών αποβλήτων και εξήγησε ότι οι διαμαρτυρίες τους βασίζονται στο γεγονός ότι δεν εφαρμόζεται η ελληνική αλλά και ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπως επίσης και στη διαπίστωσή τους για μονοπωλιακές πρακτικές σε ό,τι αφορά την τιμολόγηση των υπηρεσιών περισυλλογής στερεών αποβλήτων.

Ως παράδειγμα ανέφερε τις αυξήσεις στο λιμάνι της Πάτρας 60% και 140 % το 2011 και το 2013, 15% μέσα στην κρίση το 2021, επίσης τον υπερδιπλασιασμό του κόστους στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας το 2014. Ισως τη μοναδική εξαίρεση, ανέφερε, αποτελεί το λιμάνι του Ηρακλείου, όπου το κόστος αποκομιδής έχει πρόσφατα μειωθεί κατά 50%, μολονότι ούτε και σε αυτό το λιμάνι υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δεύτερου παρόχου.

Υποστήριξε ότι ο μοναδικός τρόπος για να υπάρξει ανταγωνισμός για τη διαμόρφωση χαμηλού κόστους είναι η δραστηριοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων εταιρειών, ενώ έκανε γνωστό ότι ο ΣΕΕΝ, ακολουθώντας τις πρακτικές οι οποίες εφαρμόζονται σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια, πρότεινε την κατάργηση των διαγωνισμών, οι οποίοι συνήθως καταλήγουν σε έναν πάροχο, και την πιστοποίηση βάσει συγκεκριμένων, αυστηρών μεν αλλά μη φωτογραφικών, διαδικασιών των κατάλληλων παρόχων, από τους οποίους οι χρήστες των λιμανιών θα έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής.

Η υλοποίηση της πρότασής τους, σύμφωνα με τον Μ. Σακέλλη, προβλέπεται από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2017/352, ο οποίος δεν εφαρμόζεται – είχε επιτευχθεί με το αρ. 105 του Ν 4504/2017 ο οποίος καταργήθηκε, αλλά και με αποφάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) που επίσης καταργήθηκαν. Τέλος, σχολίασε την απροθυμία των Οργανισμών Λιμένων για την απελευθέρωση των υπηρεσιών και την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 2017/352.

Σημειώνεται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που το τελευταίο χρονικό διάστημα η διαχείριση των στερεών αποβλήτων έρχεται στην επικαιρότητα. Τον Μάιο του 2021 με πρωτοβουλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Ραγκούση 33 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης κατέθεσαν ερώτηση στη Βουλή με την οποία κατήγγειλαν κυβερνητικές ενέργειες σχετικά με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά. Εκαναν, μάλιστα, γνωστό ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης αιφνιδιαστικά προχώρησε στην ανάκληση 20 αποφάσεων της ΡΑΛ, οι οποίες ήταν επωφελείς για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι, καθώς ενίσχυαν τον ανταγωνισμό στη διαχείριση των λειτουργικών αποβλήτων των πλοίων.

Τον Ιούλιο του 2021 η ΡΑΛ με ομόφωνη απόφασή της διατύπωσε σοβαρούς προβληματισμούς για την ενέργεια του υπουργού να ανακαλέσει κανονιστικές της πράξεις, επισημαίνοντας ότι στην υπουργική απόφαση του Απριλίου δεν αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους κρίθηκαν μη νόμιμες οι αποφάσεις της, ούτε οι λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επέβαλαν την ανάκλησή τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερωτήματα για το λιμάνι της Καβάλας
Τα ερωτήματα τα οποία προκύπτουν από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για το όνομα του προτιμητέου επενδυτή για την ανάληψη του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών...
Ερωτήματα για το λιμάνι της Καβάλας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τρεις διεκδικούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας
Τρεις προσφορές υποβλήθηκαν για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας στο πλαίσιο του ανοιχτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού που είχε προκηρύξει στις 25 Νοεμβρίου 2021 το υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου.
Τρεις διεκδικούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κονδύλια για λιμενικά έργα και ακτοπλοΐα
Τη χρηματοδότηση 44 έργων για την αναβάθμιση λιμενικών υποδομών σε νησιά και 47 ακτοπλοϊκών γραμμών μέσω πολυετών συμβάσεων ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, κάνοντας γνωστό ότι για τα...
Κονδύλια για λιμενικά έργα και ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτεργάτες, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ καταγγέλλουν τους ακτοπλόους
Η δεύτερη προσφυγή μέσα σε λίγες ημέρες των ακτοπλόων στη Δικαιοσύνη προκειμένου να κηρυχτεί η απεργία των ναυτεργατών «παράνομη» και «καταχρηστική», αλλά και η δεύτερη ίδια δικαστική απόφαση που έκρινε την...
Ναυτεργάτες, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ καταγγέλλουν τους ακτοπλόους
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προσέφυγαν ξανά κατά της απεργίας των ναυτεργατών οι ακτοπλόοι
Προσφυγή κατά της απεργίας που έχουν κηρύξει τα 13 ναυτεργατικά σωματεία για την Πέμπτη 10 Ιουνίου κατέθεσαν σήμερα οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ). Η προσφυγή θα εκδικαστεί την Τετάρτη 9 Ιουνίου το πρωί στο Πρωτοδικείο...
Προσέφυγαν ξανά κατά της απεργίας των ναυτεργατών οι ακτοπλόοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας