Την ανάγκη η ναυτιλία να έχει μια ενιαία φωνή η οποία να ακούγεται στα κέντρα λήψης αποφάσεων, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και οι αεροπορικές εταιρείες που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν τα αιτήματά τους, επισήμαναν οι Ελληνες εφοπλιστές που μίλησαν στο 12ο συνέδριο Greener Shipping Summit 2021 που διοργάνωσε η News front-Naftiliaki υπό την αιγίδα της Martecma στην Αθήνα. Χαρακτήρισαν λάθος το γεγονός ότι σήμερα η εφοπλιστική κοινότητα είναι τόσο κατακερματισμένη που η φωνή της δεν ακούγεται πλέον ούτε εντός ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ούτε εκτός, καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος εκπροσωπείται από 10 ή 15 διαφορετικούς οργανισμούς.
«Η ναυτιλιακή κοινότητα πρέπει να σηκώσει το βάρος της ευθύνης για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται τώρα καθώς αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής» ανέφεραν οι εφοπλιστές που μίλησαν στο συνέδριο και τόνισαν ότι η επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Εθνη γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία παρά τη μεγάλη πρόοδο που έχει σημειωθεί στον τομέα της τεχνολογίας.
«Ο εφοπλιστής αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι παράγεται από τον κατασκευαστή κινητήρων, τον ναυπηγό και τους προμηθευτές καυσίμων», είπε ο Γιώργος Τσαβλίρης, διευθυντής του Tsavliris Salvage Group, και πρόσθεσε ότι έχει αναπτυχθεί μια άδικη ισορροπία σε περιβαλλοντικά ζητήματα και εναπόκειται στη ναυτιλιακή κοινότητα να υποστηρίξει τον ΙΜΟ και να ανακτήσει τον έλεγχο της ναυτικής βιομηχανίας, αναλογιζόμενη ότι ο ΙΜΟ δεν είναι λομπίστας αλλά ρυθμιστής.
Ο Χάρης Βαφειάς από την πλευρά του σημείωσε ότι ο ΙΜΟ δεν είναι η «πραγματική δύναμη στη ναυτιλία», με τις «ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ενωση και την Κίνα να έχουν τη δική τους δύναμη και δυστυχώς έχουν παραμερίσει τον ΙΜΟ». Ο πρόεδρος και ceo της StealthGas επισήμανε τη σημασία των λόμπι, λέγοντας ότι ο ναυτιλιακός κλάδος έχει 10 ή 15 διαφορετικούς οργανισμούς «οι οποίοι διαιρούν τη δύναμή μας και περιορίζουν την ικανότητά μας να επηρεάσουμε τις αποφάσεις».
Ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και ceo της Seanergy Maritime, συμφώνησε ότι «το 100% της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι κατακερματισμένο με διάφορες ομάδες να έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα», ενώ ο Πάνος Ζαχαριάδης, αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΙΜΟ τα τελευταία 16 χρόνια, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, έθεσε το ζήτημα της απώλειας επιρροής της Ελλάδας στον ΙΜΟ, λέγοντας πως η χώρα δεν διαθέτει πλέον τη δυνατή φωνή που είχε παλαιότερα στον ΙΜΟ.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας