• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 2.6°C / 9.6°C
    2 BF
    86%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.5°C / 5.7°C
    3 BF
    59%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 7.0°C / 10.5°C
    2 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 2.2°C
    1 BF
    74%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / 1.9°C
    0 BF
    93%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.3°C / 3.8°C
    1 BF
    78%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    -1°C -1.0°C / -0.6°C
    1 BF
    74%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    2°C 2.4°C / 2.4°C
    2 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 10.4°C
    2 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 5.1°C / 5.1°C
    2 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.4°C
    1 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 5.1°C / 5.1°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    5 BF
    71%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 2.5°C / 7.2°C
    1 BF
    74%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    4 BF
    43%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.2°C / 8.2°C
    0 BF
    92%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 3.8°C
    0 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 3.1°C / 4.7°C
    1 BF
    75%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.6°C / 0.6°C
    2 BF
    76%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Η ναυτιλία χρειάζεται ενιαία φωνή για να ακούγεται στα κέντρα λήψης αποφάσεων»

  • A-
  • A+
Οι Ελληνες εφοπλιστές τονίζουν ότι ο ΙΜΟ δεν είναι η πραγματική δύναμη στη ναυτιλία, καθώς ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ενωση και Κίνα έχουν τη δική τους δύναμη και έχουν παραμερίσει τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό.

Την ανάγκη η ναυτιλία να έχει μια ενιαία φωνή η οποία να ακούγεται στα κέντρα λήψης αποφάσεων, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία και οι αεροπορικές εταιρείες που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να προωθήσουν τα αιτήματά τους, επισήμαναν οι Ελληνες εφοπλιστές που μίλησαν στο 12ο συνέδριο Greener Shipping Summit 2021 που διοργάνωσε η News front-Naftiliaki υπό την αιγίδα της Martecma στην Αθήνα. Χαρακτήρισαν λάθος το γεγονός ότι σήμερα η εφοπλιστική κοινότητα είναι τόσο κατακερματισμένη που η φωνή της δεν ακούγεται πλέον ούτε εντός ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) ούτε εκτός, καθώς ο ναυτιλιακός κλάδος εκπροσωπείται από 10 ή 15 διαφορετικούς οργανισμούς.

«Η ναυτιλιακή κοινότητα πρέπει να σηκώσει το βάρος της ευθύνης για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται τώρα καθώς αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής» ανέφεραν οι εφοπλιστές που μίλησαν στο συνέδριο και τόνισαν ότι η επίτευξη των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Εθνη γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη για τη ναυτιλιακή βιομηχανία παρά τη μεγάλη πρόοδο που έχει σημειωθεί στον τομέα της τεχνολογίας.

«Ο εφοπλιστής αναλαμβάνει την ευθύνη για ό,τι παράγεται από τον κατασκευαστή κινητήρων, τον ναυπηγό και τους προμηθευτές καυσίμων», είπε ο Γιώργος Τσαβλίρης, διευθυντής του Tsavliris Salvage Group, και πρόσθεσε ότι έχει αναπτυχθεί μια άδικη ισορροπία σε περιβαλλοντικά ζητήματα και εναπόκειται στη ναυτιλιακή κοινότητα να υποστηρίξει τον ΙΜΟ και να ανακτήσει τον έλεγχο της ναυτικής βιομηχανίας, αναλογιζόμενη ότι ο ΙΜΟ δεν είναι λομπίστας αλλά ρυθμιστής.

Ο Χάρης Βαφειάς από την πλευρά του σημείωσε ότι ο ΙΜΟ δεν είναι η «πραγματική δύναμη στη ναυτιλία», με τις «ΗΠΑ, την Ευρωπαϊκή Ενωση και την Κίνα να έχουν τη δική τους δύναμη και δυστυχώς έχουν παραμερίσει τον ΙΜΟ». Ο πρόεδρος και ceo της StealthGas επισήμανε τη σημασία των λόμπι, λέγοντας ότι ο ναυτιλιακός κλάδος έχει 10 ή 15 διαφορετικούς οργανισμούς «οι οποίοι διαιρούν τη δύναμή μας και περιορίζουν την ικανότητά μας να επηρεάσουμε τις αποφάσεις».

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και ceo της Seanergy Maritime, συμφώνησε ότι «το 100% της ναυτιλιακής βιομηχανίας είναι κατακερματισμένο με διάφορες ομάδες να έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα», ενώ ο Πάνος Ζαχαριάδης, αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΙΜΟ τα τελευταία 16 χρόνια, τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers, έθεσε το ζήτημα της απώλειας επιρροής της Ελλάδας στον ΙΜΟ, λέγοντας πως η χώρα δεν διαθέτει πλέον τη δυνατή φωνή που είχε παλαιότερα στον ΙΜΟ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέος γύρος συζητήσεων για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
Τα θετικά στοιχεία στην τελική έκβαση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών σχετικά με την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ( EU ETS) αναγνωρίζει...
Νέος γύρος συζητήσεων για απανθρακοποίηση της ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Greener Shipping Summit: Η ρότα της ναυτιλίας εν μέσω μέτρων για την κλιματική αλλαγή
Στο συνέδριο που διοργανώθηκε για 13η φορά συμμετείχαν 500 σύνεδροι από 230 εταιρείες και 16 χώρες καθώς και 33 ομιλητές, σύνεδροι και εκπρόσωποι εταιρειών.
Greener Shipping Summit: Η ρότα της ναυτιλίας εν μέσω μέτρων για την κλιματική αλλαγή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο στην Τουρκία
Το πρώτο διεθνές συνέδριο ναυτιλίας ISTSHIP 22 πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη με τιμώμενη χώρα την Ελλάδα και τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων Χαρ.Σημαντώνης να δίνει το...
Διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο στην Τουρκία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο
Στην Αθήνα θα πραγματοποιηθεί φέτος το 96ο ετήσιο διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο του The International Propeller Club of the United States από τις 20 έως τις 22 Σεπτεμβρίου.
Διεθνές ναυτιλιακό συνέδριο στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μήνυμα για την επιστροφή των «Ποσειδωνίων»
Η ελληνική και συνακόλουθα η ευρωπαϊκή ναυτιλία παρέχει στρατηγικό πλεονέκτημα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, δήλωσε η πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, με αφορμή το μήνυμά της ενόψει της έναρξης...
Μήνυμα για την επιστροφή των «Ποσειδωνίων»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μελέτη ΙΟΒΕ για τις επιπτώσεις των προτάσεων «Fit for 55» σε ακτοπλοΐα και νησιωτική Ελλάδα
Τα μέτρα της Ε.Ε. για το κλίμα μπορεί να οδηγήσουν γρήγορα σε αυξημένο κόστος λειτουργίας της εγχώριας ακτοπλοΐας, εάν δεν ληφθούν κατάλληλα μέτρα προσαρμογής.
Μελέτη ΙΟΒΕ για τις επιπτώσεις των προτάσεων «Fit for 55» σε ακτοπλοΐα και νησιωτική Ελλάδα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας