• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 6.8°C / 12.2°C
    2 BF
    83%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.9°C / 9.4°C
    4 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.0°C / 12.0°C
    3 BF
    83%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 4.2°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.9°C / 3.9°C
    0 BF
    87%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.2°C / 8.8°C
    1 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.6°C / 4.0°C
    2 BF
    74%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 9.6°C
    1 BF
    91%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.0°C / 12.7°C
    2 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 13.3°C
    3 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    4 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    5 BF
    72%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 3.8°C / 5.5°C
    1 BF
    83%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 5.1°C / 9.0°C
    1 BF
    85%
  • Ρόδος
    Ψιχάλες μικρής έντασης
    11°C 4.8°C / 11.0°C
    2 BF
    70%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.0°C / 12.4°C
    2 BF
    87%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    4°C 4.5°C / 4.5°C
    2 BF
    61%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.2°C / 9.5°C
    2 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -0.2°C / -0.2°C
    2 BF
    88%
EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πληρωμή οφειλoμένων ζητούν οι ακτοπλόοι

  • A-
  • A+
60 εκατ. ευρώ διεκδικούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας για τα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας (άγονες γραμμές) που έχουν εκτελεστεί από το καλοκαίρι του 2020 ● Επιστολή του ΣΕΕΝ στον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη

Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας τονίζει πως «ο ισχυρισμός ότι τα μισθώματα των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας αποτελούν επιδοτήσεις είναι λάθος και δεν ευσταθεί. Τα μισθώματα, όπως εξάλλου προβλέπεται από την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, αποτελούν αποζημιώσεις και συμβατικές υποχρεώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας προς τις εταιρείες και τα πλοία που έχουν συμβληθεί, τα οποία εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ως όφειλαν»

Το ποσό των 60 εκατ. ευρώ οφείλει το υπουργείο Ναυτιλίας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες με βάση τα δρομολόγια Δημόσιας Υπηρεσίας (άγονες γραμμές) που έχουν εκτελεστεί από το καλοκαίρι του 2020, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις οι οποίες έχουν υπογραφεί. Αυτό υποστηρίζει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) με επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη με θέμα «Μη τήρηση συμβατικών υποχρεώσεων υπουργείου Ναυτιλίας».

Αυτή είναι η πέμπτη επιστολή που στέλνει ο ΣΕΕΝ στον υπουργό Ναυτιλίας καθώς έχουν προηγηθεί άλλες τέσσερις για το ίδιο θέμα από τον Φεβρουάριο μέχρι σήμερα. Οι ακτοπλόοι υπενθυμίζουν στον Γ. Πλακιωτάκη ότι για το παραπάνω ποσό έχουν δημιουργηθεί υποχρεώσεις καταβολής ΦΠΑ 24%, το οποίο έχει καταβληθεί ή καταβάλλεται, παρά το γεγονός ότι τα μισθώματα δεν έχουν εισπραχθεί, ενώ τον ενημερώνουν ότι οι προβλέψεις τους για τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα και στην Αδριατική δεν είναι καθόλου θετικές.

Προς επίρρωση όσων ισχυρίζονται, επισημαίνουν ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2021 η επιβατική κίνηση, η οποία αποτελεί το 70% των εσόδων της ακτοπλοΐας, ήταν κατώτερη του 2020. Τα προβλήματα δεν λύθηκαν ούτε μετά την 1/7, αφού ακόμα και μέχρι τις 15/8 στις γραμμές Πειραιά, Κρήτης και Β. Αιγαίου η επιβατική κίνηση είναι κατώτερη του 2020. Για το διάστημα 1/1-15/8 η ακτοπλοϊκή κίνηση το 2021 είναι μειωμένη κατά 42% σε σχέση με το 2019, ενώ τα πρωτόκολλα εξακολουθούν να είναι μειωμένα κατά 80% ή 85% και στα αεροπορικά καθίσματα 50%, ενώ ισχύουν και άλλα μέτρα δυσανάλογα με αυτά που ισχύουν στα λοιπά Μέσα Μεταφοράς. Επίσης οι τιμές των καυσίμων είναι σημαντικά αυξημένες το 2021, με πρόβλεψη να διαμορφωθούν στο +30% σε σχέση με το 2020, με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων με 80 εκατ. ευρώ. Με βάση τα παραπάνω, προβλέπουν ότι τα ζημιογόνα αποτελέσματα του 2020 θα επαναληφθούν και το 2021, δηλαδή οι συνολικές ζημιές της διετίας 2020/2021 θα ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ.

«Εναντι αυτών οι εταιρείες μας, εκτός από τα οριζόντια μέτρα τα οποία αφορούσαν ταμιακές διευκολύνσεις ή αποσκοπούσαν στη στήριξη της ανεργίας, δεν έχουν λάβει καμία βοήθεια (σε αντίθεση με άλλους κλάδους), πλην της επιδότησης των εργοδοτικών εισφορών της περιόδου 1/7-30/9/2020 και η οποία υπολογίζεται σε 6 εκατ. ευρώ», υποστηρίζουν και τονίζουν ότι «ο ισχυρισμός ότι τα μισθώματα των δρομολογίων Δημόσιας Υπηρεσίας αποτελούν επιδοτήσεις είναι λάθος και δεν ευσταθεί. Τα μισθώματα, όπως εξάλλου προβλέπεται από την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία, αποτελούν αποζημιώσεις και συμβατικές υποχρεώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας προς τις εταιρείες και τα πλοία που έχουν συμβληθεί, τα οποία εκπλήρωσαν τις συμβατικές τους υποχρεώσεις ως όφειλαν».

Για τους παραπάνω λόγους ζητούν την άμεση πληρωμή των οφειλόμενων μισθωμάτων των 60 εκατ. ευρώ και την εξόφληση των εταιρειών τους κατά τρόπο αντικειμενικό, ανάλογα με την ημερομηνία κατάθεσης των σχετικών δικαιολογητικών, την επαναφορά σε μόνιμη βάση του μέτρου της προκαταβολής των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας με την κατάθεση των δικαιολογητικών, όπως ίσχυε σύμφωνα με την Υ.Α. αριθ. 2252.1-19/24568/20/24-4-20 (ΦΕΚ 1690/Β/4-5-20) και την άμεση λήψη των μέτρων ενίσχυσης του κλάδου, τα οποία έχουν προτείνει με τις προαναφερόμενες επιστολές.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με 25 εκατ. ευρώ ξεκινά το μεταφορικό ισοδύναμο
Στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης, κάνοντας γνωστό ότι η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προωθεί εντός του Ιανουαρίου πληρωμές ύψους 25...
Με 25 εκατ. ευρώ ξεκινά το μεταφορικό ισοδύναμο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
Το κυβερνητικό φιάσκο της Σαμοθράκης τον Αύγουστο και οι παρενέργειές του, υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στις άγονες γραμμές • Aύξηση της χρηματοδότησης κατά 45%...
Δώρα στις ακτοπλοϊκές για να αποφευχθούν κι άλλες «Σαμοθράκες»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φουρτούνες στη Βουλή για τη νησιωτικότητα
Σφοδρές αντιδράσεις από το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να συζητηθεί στην Ολομέλεια.
Φουρτούνες στη Βουλή για τη νησιωτικότητα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Απλούστερες διαδικασίες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
Απλουστεύονται οι διαδικασίες πρόσβασης στην πλατφόρμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου καυσίμων για τους κατοίκους και επαγγελματίες 34 νησιών της χώρας, ενώ στην πλατφόρμα προστέθηκε μεταξύ των άλλων καυσίμων και...
Απλούστερες διαδικασίες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
Οικονομική διευκόλυνση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισε να παράσχει ο ΟΛΠ. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Ναυτιλίας αποφάσισε την παράταση της διάρκειας των χαρακτηρισμένων προσωρινών επισκευαστικών θέσεων...
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας