• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 17.5°C / 22.3°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    20°C 15.9°C / 21.0°C
    2 BF
    69%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.0°C / 19.9°C
    0 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 13.6°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.2°C / 18.2°C
    0 BF
    75%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.4°C / 14.5°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.4°C
    1 BF
    83%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 20.5°C
    1 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 16.8°C / 19.9°C
    1 BF
    94%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    3 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.7°C / 19.7°C
    2 BF
    76%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    79%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 17.9°C
    2 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 14.5°C / 21.7°C
    1 BF
    61%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.8°C / 19.8°C
    2 BF
    87%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.8°C / 22.1°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    1 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 19.5°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    2 BF
    86%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ναι» στους πράσινους στόχους της Ε.Ε. από την Κρουαζιέρα

  • A-
  • A+
Η CLIA Europe στηρίζει την πρωτοβουλία «Fit for 55» για απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνοντας πάντως ότι θα χρειαστούν κι άλλα μέτρα.

Ενα αποφασιστικό βήμα προς την επιτάχυνση των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές έως το 2050, χαρακτηρίζει η CLIA Europe (Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας - Ευρώπης) το «Fit for 55», το νέο νομοθετικό πλαίσιο που καταθέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ενέργεια και το κλίμα.

Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Ukko Metsola, γενικός διευθυντής CLIA Europe, η καθιέρωση της τιμολόγησης των εκπομπών δεν θα λύσει από μόνη της το βασικό πρόβλημα, που είναι η έλλειψη των εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία. Θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια σε πολιτικό και ρυθμιστικό επίπεδο, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και να καταστούν διαθέσιμα για ανεφοδιασμό σε ευρωπαϊκά λιμάνια. «Ο κλάδος μας είναι μία ευρωπαϊκή ιστορία επιτυχίας, καθώς τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία παραμένουν ανταγωνιστικά παγκοσμίως στη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων. Αυτή η πραγματικότητα προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για τη δημιουργία πράσινης ανάπτυξης και νέων θέσεων εργασίας στον τομέα στην Ευρώπη», προσθέτει.

Η CLIA Europe σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας υποστηρίζει τους μακροπρόθεσμους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας (GreenDeal) της Ε.Ε. και έχει δεσμευτεί να επιδιώξει κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2050. Τονίζει ακόμα ότι ένα ρυθμιστικό πλαίσιο ισορροπημένο και με αναλογικότητα για όλους τους κλάδους της οικονομίας, μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την επίτευξη του στόχου της Ε.Ε. για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Εξίσου κρίσιμο χαρακτηρίζει το πακέτο κανονισμών και, όπως σημειώνει, αυτό πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλοποιημένο, υιοθετώντας μια ολιστική εκτίμηση επιπτώσεων, καθώς διαφορετικές πτυχές του «Fit For 55» θα αλληλοεπηρεάζονται.

Από την πλευρά της, η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο, υποστηρίζει ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την οικονομία μας και είναι στις προτεραιότητές του να υποστηρίξει την πράσινη ανάπτυξη. Θυμίζουμε ότι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με πρόσφατη παρέμβασή της, κράτησε επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα και καταλληλότητα των μέτρων που προτείνει η Κομισιόν, ενώ έκανε λόγο για δύο μέτρα και δύο σταθμά σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της ναυτιλίας σε σχέση με άλλους κλάδους στην πολιτική της χρήσης καθαρότερων καυσίμων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
Τα 40,95 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ευρώπη, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου...
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια φέτος στις ελληνικές θάλασσες
Περισσότερα από 700 κρουαζιερόπλοια θα βρεθούν φέτος στις ελληνικές θάλασσες και από αυτά τα 570 θα κάνουν homeporting (απο-επιβίβαση σε ελληνικά λιμάνια), ενώ τα υπόλοιπα θα είναι transit, σύμφωνα με τον...
Πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια φέτος στις ελληνικές θάλασσες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανακάμπτει η κρουαζιέρα
Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για την πορεία της κρουαζιέρας παγκοσμίως, καθώς σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που παρουσίασε η Διεθνής Ενωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στο Seatrade Cruise Global, στο Μαϊάμι της...
Ανακάμπτει η κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στις 18 Απριλίου ξεκινά τις κρουαζιέρες η Celestyal Cruises
H εταιρεία πραγματοποίησε το 2021 κρουαζιέρες, από τα μέσα Ιουνίου έως και τα τέλη Αυγούστου, προσελκύοντας το 67,8% των επισκεπτών της από την εγχώρια και γειτονικές αγορές.
Στις 18 Απριλίου ξεκινά τις κρουαζιέρες η Celestyal Cruises
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύννεφα και πάλι πάνω από την κρουαζιέρα
Ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλάζει τα δεδομένα και τις προβλέψεις για τον θαλάσσιο τουρισμό, με τον κλάδο της κρουαζιέρας να είναι για ακόμη μία φορά ο άμεσα πληττόμενος.
Σύννεφα και πάλι πάνω από την κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σύσκεψη Πλακιωτάκη - Κικίλια για την κρουαζιέρα
Η διαχείριση της κρουαζιέρας για το 2002 και τα σχέδια των δύο άμεσα εμπλεκόμενων υπουργείων, Ναυτιλίας και Τουρισμού, για τη βιώσιμη ανάπτυξή της, συζητήθηκαν χθες κατά τη διάρκεια σύσκεψης που...
Σύσκεψη Πλακιωτάκη - Κικίλια για την κρουαζιέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας