• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.8°C / 15.8°C
    0 BF
    78%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 10.1°C / 14.4°C
    2 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.0°C / 16.8°C
    2 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.9°C / 9.2°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    2 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.9°C / 13.3°C
    1 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.3°C / 7.9°C
    2 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 14.6°C
    1 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.0°C / 18.8°C
    4 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 18.5°C
    5 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    1 BF
    69%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.5°C / 9.5°C
    0 BF
    83%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.5°C / 11.2°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 15.8°C / 20.8°C
    3 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.0°C / 16.0°C
    2 BF
    76%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 10.4°C / 14.4°C
    0 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.7°C / 14.5°C
    2 BF
    71%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    0 BF
    87%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ναι» στους πράσινους στόχους της Ε.Ε. από την Κρουαζιέρα

  • A-
  • A+
Η CLIA Europe στηρίζει την πρωτοβουλία «Fit for 55» για απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνοντας πάντως ότι θα χρειαστούν κι άλλα μέτρα.

Ενα αποφασιστικό βήμα προς την επιτάχυνση των προσπαθειών της Ευρωπαϊκής Ενωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 55% έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές έως το 2050, χαρακτηρίζει η CLIA Europe (Διεθνής Ενωση Κρουαζιέρας - Ευρώπης) το «Fit for 55», το νέο νομοθετικό πλαίσιο που καταθέτει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ενέργεια και το κλίμα.

Ωστόσο, όπως σημειώνει ο Ukko Metsola, γενικός διευθυντής CLIA Europe, η καθιέρωση της τιμολόγησης των εκπομπών δεν θα λύσει από μόνη της το βασικό πρόβλημα, που είναι η έλλειψη των εναλλακτικών καυσίμων για τα πλοία. Θα χρειαστεί περισσότερη προσπάθεια σε πολιτικό και ρυθμιστικό επίπεδο, για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων και να καταστούν διαθέσιμα για ανεφοδιασμό σε ευρωπαϊκά λιμάνια. «Ο κλάδος μας είναι μία ευρωπαϊκή ιστορία επιτυχίας, καθώς τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία παραμένουν ανταγωνιστικά παγκοσμίως στη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων. Αυτή η πραγματικότητα προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για τη δημιουργία πράσινης ανάπτυξης και νέων θέσεων εργασίας στον τομέα στην Ευρώπη», προσθέτει.

Η CLIA Europe σε ανακοίνωσή της αναφέρει ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας υποστηρίζει τους μακροπρόθεσμους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας (GreenDeal) της Ε.Ε. και έχει δεσμευτεί να επιδιώξει κρουαζιέρες με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2050. Τονίζει ακόμα ότι ένα ρυθμιστικό πλαίσιο ισορροπημένο και με αναλογικότητα για όλους τους κλάδους της οικονομίας, μπορεί να ανοίξει τον δρόμο για την επίτευξη του στόχου της Ε.Ε. για μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Εξίσου κρίσιμο χαρακτηρίζει το πακέτο κανονισμών και, όπως σημειώνει, αυτό πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλοποιημένο, υιοθετώντας μια ολιστική εκτίμηση επιπτώσεων, καθώς διαφορετικές πτυχές του «Fit For 55» θα αλληλοεπηρεάζονται.

Από την πλευρά της, η Μαρία Δεληγιάννη, διευθύντρια της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο, υποστηρίζει ότι ο τομέας της κρουαζιέρας είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την οικονομία μας και είναι στις προτεραιότητές του να υποστηρίξει την πράσινη ανάπτυξη. Θυμίζουμε ότι η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), με πρόσφατη παρέμβασή της, κράτησε επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα και καταλληλότητα των μέτρων που προτείνει η Κομισιόν, ενώ έκανε λόγο για δύο μέτρα και δύο σταθμά σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της ναυτιλίας σε σχέση με άλλους κλάδους στην πολιτική της χρήσης καθαρότερων καυσίμων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
Τα 40,95 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασε η οικονομική συνεισφορά του κλάδου της κρουαζιέρας για την Ευρώπη, σημειώνοντας αριθμό ρεκόρ και αύξηση 2% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου...
Κρουαζιέρα θα σε πάω...
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Norwegian Cruise στο Κατάκολο
Σε δύο ελληνικά λιμάνια, του Πειραιά και του Κατάκολου, θα κάνει homeport (επιβίβαση και αποβίβαση σε αυτά) η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία κρουαζιέρας Norwegian Cruise Line (NCL) με δύο πλοία της.
Η Norwegian Cruise στο Κατάκολο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Ανατ. Μεσόγειος οδηγεί την επανεκκίνηση κρουαζιέρας και τουρισμού
Οι προκλήσεις, οι προβλέψεις και οι αβεβαιότητες συζητήθηκαν μεταξύ των σχεδόν 500 εκπροσώπων του κλάδου κρουαζιέρας στο φετινό διαδικτυακό Posidonia Sea Tourism Forum.
Η Ανατ. Μεσόγειος οδηγεί την επανεκκίνηση κρουαζιέρας και τουρισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητούμενο η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στο πρώτο διαδικτυακό «Posidonia Sea Tourism Forum 2021» που ξεκινά στις 25 Μαΐου θα συζητηθούν οι μεγάλες προκλήσεις του κλάδου παγκοσμίως, την ώρα που ελληνικά, κυπριακά και ισραηλινά λιμάνια ετοιμάζονται να...
Ζητούμενο η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κρουαζιεράδες εναντίον ακτοπλόων
Εντονη διχογνωμία μεταξύ των δύο Ενώσεων της επιβατηγού ναυτιλίας εξαιτίας της πρόθεσης του υπουργείου Τουρισμού να δημιουργήσει νέα επιτροπή κρουαζιέρας, παρακάμπτοντας στην ουσία το υπουργείο Ναυτιλίας.
Κρουαζιεράδες εναντίον ακτοπλόων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε 4-5 χρόνια θα «αναρρώσει» η κρουαζιέρα
Ισως χρειαστούν 4-5 χρόνια για να φτάσει ο κλάδος της κρουαζιέρας στα αξιοζήλευτα αποτελέσματα του 2019, με την εφαρμογή του εμβολίου να καθορίζει την επανεκκίνησή της, δηλώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών...
Σε 4-5 χρόνια θα «αναρρώσει» η κρουαζιέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας