• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 21.2°C
    0 BF
    77%
  • Θεσσαλονίκη
    Ομίχλη
    13°C 12.6°C / 12.6°C
    2 BF
    100%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 16.0°C
    6 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    6 BF
    72%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    4 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 8.4°C / 8.4°C
    3 BF
    76%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    3 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    5 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.9°C / 22.9°C
    6 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Σκόνη
    20°C 20.4°C / 21.1°C
    6 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    5 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    5 BF
    67%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 15.5°C
    3 BF
    77%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.5°C / 15.5°C
    2 BF
    75%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 23.8°C
    4 BF
    73%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.0°C / 21.4°C
    4 BF
    55%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.3°C / 15.3°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.7°C / 14.2°C
    3 BF
    64%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    3 BF
    68%

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης

EURΟKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το ΕΒΕΠ στηρίζει κάθε προσπάθεια υπέρ της ελληνικής ακτοπλοΐας

  • A-
  • A+

Ο ακτοπλοϊκός στόλος της χώρας πρέπει να διατηρηθεί σε «μάχιμη κατάσταση» επισημαίνει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ), τονίζοντας πως οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας στο εγγύς μέλλον έχουν να αντιμετωπίσουν δυο βασικές προκλήσεις: την περιβαλλοντική και την ανανέωση του στόλου, που και οι δυο καθιστούν «ομιχλώδη τον ορίζοντα» για το ελληνικό ακτοπλοϊκό επιχειρείν σε μια χρονική συγκυρία που η πανδημία επηρέασε ιδιαίτερα μεταφορές και τουρισμό. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με το Επιμελητήριο, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε αναδιατάξεις δυνάμεων, ενώ πρέπει να απαντηθεί και το κρίσιμο ερώτημα ποιος θα επενδύσει και θα χρηματοδοτήσει τη συγκεκριμένη αγορά, ώστε αυτή να ανταποκριθεί στις συγκεκριμένες προκλήσεις.

Το ΕΒΕΠ αναφέρει πως ο κλάδος της ακτοπλοΐας είναι υποχρεωμένος να προσαρμόσει τα πλοία του στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, ενώ βρίσκεται αντιμέτωπος και με τη διάθεση της Ε.Ε. να εντάξει τη ναυτιλία στο Σύστημα Εμπορίας Ρύπων. Ετσι το ακτοπλοϊκό επιχειρείν έχει να λύσει μια δύσκολη εξίσωση. Το κόστος των καυσίμων, εναλλακτικών και μη, τις μετασκευές που θα πρέπει να γίνουν, αν αυτές μπορούν να γίνουν, και φυσικά το κόστος για την κατασκευή ακτοπλοϊκών πλοίων προσαρμοσμένων στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της νησιωτικής μας «πραγματικότητας». Η μεγάλη συγκέντρωση επενδυτικών κεφαλαίων από λίγους επενδυτές με υψηλά μερίδια στις μετοχικές συνθέσεις των εταιρειών, αλλά και η έλλειψη χρηματοδότησης και επιδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια είναι οι παράμετροι που θα προσδιορίσουν προσεχώς αν θα εισέλθουν νέοι επενδυτές, με κίνητρο να ρίξουν «φρέσκο χρήμα» στην ακτοπλοΐα.

Προχωρώντας σε μια ακτινοσκόπηση του χώρου της ακτοπλοΐας το ΕΒΕΠ κάνει γνωστό ότι ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων μας σήμερα είναι 27,32 ετών και για τα συμβατικά 29,9. Το 2030, ο μέσος όρος θα είναι 37,32 και για τα συμβατικά 39,9, περισσότερα από 42 πλοία θα είναι πάνω από 40 ετών, ενώ 18 μεγαλύτερα των 50 ετών. Σημειώνεται ωστόσο ότι, στη διεθνή αγορά, δεν υπάρχουν πλοία μικρής ηλικίας που να πληρούν τα αυστηρά περιβαλλοντικά κριτήρια, αλλά και κατάλληλα για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνιακές ιδιαιτερότητες της χώρας μας.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης εκτιμά πως εκ των πραγμάτων καθίσταται προφανές ότι ο επιχειρηματικός και επιχειρησιακός χάρτης της ελληνικής ακτοπλοΐας για νέες συμφωνίες και συνέργειες παραμένει «ανοιχτός», καθώς τα σχήματα που δραστηριοποιούνται σήμερα θα πρέπει να βρουν επενδυτικά κεφάλαια, ώστε να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία της ναυπηγικής αγοράς για την απόκτηση νεότευκτων πλοίων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
Για τις «επτά θύρες ανάπτυξης» που αφορούν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και τη Δυτική Αττική ενημέρωσε η διοίκηση του ΕΒΕΠ τον υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνι Γεωργιάδη, και τον υφ. Ν. Παπαθανάση.
Εξετάζονται οι προτάσεις του ΕΒΕΠ για τον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Στα κενά που υπάρχουν στον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αφορά την αλλαγή των ναυτιλιακών καυσίμων από το 2020, αναφέρεται με δήλωσή του ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ)...
Νέα παρέμβαση Βενιάμη για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια. Το...
Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
Τεχνική έκθεση για τα πιθανά εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες πλοίων που απαιτούνται να αναπτυχθούν για να καταστεί εφικτή η απανθρακοποίηση του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών παρουσίασε η ΕΕΕ.
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνδυνος μονοπωλίων στην ηλεκτροφόρτιση της ναυτιλίας
Ερωτήματα και παρατηρήσεις του βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού για το νέο θεσμικό πλαίσιο. Ζητεί ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου που είναι αξιόπλοος, αλλά γερνά
Κίνδυνος μονοπωλίων στην ηλεκτροφόρτιση της ναυτιλίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας