• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.2°C / 17.3°C
    0 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.3°C / 17.7°C
    2 BF
    43%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 13.0°C / 17.7°C
    3 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.9°C / 10.3°C
    1 BF
    62%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.3°C
    2 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 17.1°C
    2 BF
    51%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.4°C / 10.6°C
    1 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.6°C / 17.4°C
    2 BF
    53%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 17.7°C / 19.8°C
    4 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    3 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.5°C / 20.2°C
    5 BF
    48%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    0 BF
    41%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 20.6°C
    1 BF
    63%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.9°C / 11.5°C
    0 BF
    76%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.5°C / 15.7°C
    0 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.8°C / 22.1°C
    4 BF
    35%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.3°C / 17.5°C
    1 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    16°C 12.7°C / 16.0°C
    1 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.7°C / 17.8°C
    2 BF
    53%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    1 BF
    46%
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φορτσάρει τo e-shopping, κατέρρευσε η ένδυση τον Φεβρουάριο

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μειωμένος κατά 11% σε σύγκριση με πέρυσι ήταν ο κύκλος εργασιών του λιανικού εμπορίου τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων. Κερδισμένοι της κρίσης ήταν τα e-shops και τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών, με αύξηση τζίρου σχεδόν 46% και 30% αντίστοιχα.

Στους 10 μεγαλύτερους κλάδους του λιανεμπορίου αύξηση τζίρου σημείωσαν οι επισκευές οχημάτων και τα φάρμακα (15% και 7%). Ο μεγάλος χαμένος είναι αδιαμφισβήτητα η ένδυση, καθώς ο τζίρος της μειώθηκε κατά 62,5%, αλλά και τα πολυκαταστήματα-εκπτωτικά χωριά, με μείωση τζίρου 52%, ποσοστά που αντιστοιχούν στη χαμένη χειμερινή εκπτωτική σεζόν.

Από την άλλη, όπως προκύπτει από τη νέα έρευνα της Convert Group, συνεχίζεται η ιλιγγιώδης αύξηση των πωλήσεων των ψηφιακών σουπερμάρκετ, που τρέχουν με 282% ανάπτυξη το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το 2020, όταν ο κλάδος ήταν ακόμα σε εμβρυακό επίπεδο. Το ίντερνετ επιλέγουν πλέον για αγορά αγαθών πρώτης ανάγκης όλο και περισσότεροι καταναλωτές, καθώς εκτοξεύτηκε η αξία online αγορών για προϊόντα που συνήθως επιλέγαμε από τα ράφια και όχι από την οθόνη: 402% αύξηση για ποτά και αναψυκτικά, 366% σε προϊόντα αρτοποιίας, 344% σε φρέσκα τρόφιμα και 313% σε κατεψυγμένα, 248% σε προϊόντα για κατοικίδια κ.ά.

Μολονότι τριπλασιάστηκαν, οι ψηφιακές αγορές αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό του τζίρου των σουπερμάρκετ, ο οποίος το 2020 αυξήθηκε σχεδόν κατά 1 δισ. ευρώ, αναδεικνύοντας τις αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου στους πλέον ωφελημένους της πανδημίας. Κι όμως τα σουπερμάρκετ θα ωφεληθούν ακόμα περισσότερο από τις φοροαπαλλαγές που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, αποδεικνύοντας ότι για τα μεγάλα ψάρια η κρίση είναι όντως ευκαιρία.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πιστωτικό αντί κουρέματος στις πρώτες 3 «επιστρεπτέες»
Η επιχείρηση που επιλέγει να κάνει χρήση αυτής της δυνατότητας αυτόματα χάνει το δικαίωμα για «κούρεμα» του ποσού της επιστρεπτέας προκαταβολής κατά 50%, όπως δικαιούται εφόσον έχει μείωση τζίρου τουλάχιστον...
Πιστωτικό αντί κουρέματος στις πρώτες 3 «επιστρεπτέες»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
+29,4% ο τζίρος του β΄ τριμήνου 2021
Η εστίαση και τα καταλύματα ήταν οι τομείς που ωφελήθηκαν περισσότερο από την επανεκκίνηση της οικονομίας με αύξηση τζίρου 118,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
+29,4% ο τζίρος του β΄ τριμήνου 2021
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πυρ ομαδόν κατά κυβέρνησης για τουρισμό - μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Το τμήμα μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας του ΣΥΡΙΖΑ σε σχετική ανακοίνωσή του απαριθμεί τους παράγοντες που οδήγησαν στο φιάσκο που εκτυλίσσεται στα νησιά, όπως «η απουσία σχεδίου ανοίγματος του τουρισμού, η...
Πυρ ομαδόν κατά κυβέρνησης για τουρισμό - μικρομεσαίες επιχειρήσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενας μήνας... τραπεζάκια έξω, με κορονο-χρέη και ανησυχίες μέσα
Γκρίζος ο μέχρι στιγμής απολογισμός της επανεκκίνησης της εστίασης. Ούτε ευρώ δεν έχουν πάρει οι επιχειρήσεις από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, καταγγέλλει ο Αλ. Χαρίτσης. Στα χαμηλά επίπεδα του περσινού Ιουνίου η κίνηση...
Ενας μήνας... τραπεζάκια έξω, με κορονο-χρέη και ανησυχίες μέσα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν έφτασε στις μικρές επιχειρήσεις
Πλάι στα μεγαλόπνοα επενδυτικά σχέδια των εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία παρουσιάστηκαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ακούστηκε και η πλευρά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν έφτασε στις μικρές επιχειρήσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διασωληνωμένη η οικονομία, οι μικροί σε απόγνωση
Ερευνα ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ: 4 στις 10 επιχειρήσεις φοβούνται το λουκέτο ● Mία στις δύο μικρές επιχειρήσεις είτε έχει μηδενικά ταμειακά διαθέσιμα είτε της αρκούν για μόλις έναν μήνα.
Διασωληνωμένη η οικονομία, οι μικροί σε απόγνωση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας