• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.4°C / 14.0°C
    2 BF
    67%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.2°C / 8.5°C
    4 BF
    65%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.5°C / 13.0°C
    5 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 7.5°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    2 BF
    93%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 3.6°C / 7.9°C
    2 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.4°C / 4.0°C
    4 BF
    70%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 11.8°C
    3 BF
    86%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 13.7°C
    1 BF
    79%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.9°C / 11.9°C
    5 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.0°C / 15.7°C
    4 BF
    63%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 12.6°C
    5 BF
    77%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    6 BF
    63%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.5°C / 8.5°C
    1 BF
    79%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 8.5°C / 11.2°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.8°C / 13.8°C
    0 BF
    80%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 14.2°C
    2 BF
    66%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 6.5°C / 9.3°C
    3 BF
    96%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 4.3°C / 8.6°C
    2 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    3°C 2.8°C / 2.8°C
    2 BF
    89%
EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Μετεξεταστέα» στις επενδύσεις

  • A-
  • A+
Εξι μήνες πριν από τη λήξη της προθεσμίας, μόνο ένα από τα 11 υποχρεωτικά έργα έχει ολοκληρωθεί, προκειμένου να περάσει στην κινεζική εταιρεία το υπόλοιπο 16% των μετοχών του ΟΛΠ ● Τι προκύπτει για τις καθυστερήσεις από την απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας σε ερώτηση του Γ. Ραγκούση

Mε πολύ αργούς ρυθμούς προχωρά η υλοποίηση των 11 υποχρεωτικών επενδύσεων του ΟΛΠ-Cosco, ενώ απομένουν μόνο 6 μήνες μέχρι τον Αύγουστο του 2021, που βάσει της σύμβασης παραχώρησης αυτές θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί, προκειμένου να μεταβιβαστεί στην Cosco το υπόλοιπο ποσοστό (16%) των μετοχών του ΟΛΠ που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη σε κοινοβουλευτική ερώτηση που είχε κατατεθεί από 31 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης με πρωτοβουλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου και βουλευτή Β’ Πειραιά Γ. Ραγκούση.

Θυμίζουμε ότι το Νοέμβριο του 2020 η κινεζική εταιρεία με επιστολή της από το Χονγκ Κονγκ προς το ΤΑΙΠΕΔ και τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας ζητούσε να τηρηθούν οι όροι της σύμβασης παραχώρησης και να της αποδοθεί το επιπλέον 16% των μετοχών στο χρονικό διάστημα που προβλέπεται, δηλαδή το καλοκαίρι του 2021. Αναφερόμενη δε στις καθυστερήσεις της υλοποίησης των υποχρεωτικών επενδύσεων, υποστήριζε ότι αυτές οφείλονται σε «εξωγενείς παράγοντες» και ότι η ίδια έχει τηρήσει όλες τις δεσμεύσεις της.

Στην απάντηση προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ γίνεται γνωστό ότι η ΟΛΠ Α.Ε. έχει συμβασιοποιήσει τα 211.604.300 ευρώ από τα συνολικά 293.783.800 ευρώ (κόστος αναφοράς της πρώτης επενδυτικής περιόδου), ενώ από τον πίνακα προόδου υλοποίησης των 11 υποχρεωτικών επενδύσεων, που συμπεριλαμβάνεται στην απάντηση, προκύπτει ότι μόνο ένα έργο από τα 11, αυτό της κατασκευής νέας προβλήτας πετρελαιοειδών, κόστους 15 εκατ. ευρώ, έχει ολοκληρωθεί. Τα υπόλοιπα 10 είτε βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο, όπως αυτό της επέκτασης της προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή, κόστους 136.283.800 ευρώ (ποσοστό ολοκλήρωσης 7,66%), είτε δεν έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται, όπως αυτό της υπόγειας οδικής σύνδεσης σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με πρώην χώρο του ΟΔΔΥ.

Καλύτερη εξέλιξη έχει η επένδυση της βελτίωσης υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, κόστους 55 εκατ. ευρώ, που βρίσκεται περίπου στη μέση (ποσοστό ολοκλήρωσης 58,61%), όπως και η επισκευή δαπέδων σιδηροτροχιών και γερανογεφυρών στην προβλήτα Ι-ΣΕΜΠΟ, κόστους 8 εκατ. ευρώ (ποσοστό ολοκλήρωσης 37,56%).

Σχολιάζοντας τα στοιχεία που προέκυψαν από την απάντηση του υπουργού, ο Γ. Ραγκούσης δήλωσε: «Ιδού η αλήθεια για τη μη τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων τoυ ΟΛΠ-Cosco, εν όψει του προκλητικού αιτήματος για μεταβίβαση του 16% των μετοχών που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο» και επισήμανε ότι με μια απλή ανάγνωση των ποσοστών ολοκλήρωσης των έργων εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως η ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco δεν τηρεί τις συμβατικές υποχρεώσεις της. «Πέντε περίπου χρόνια μετά τη μεταβίβαση 51% των μετοχών στην Cosco οι ναυπηγοεπισκευαστικοί χώροι είναι στη χειρότερη παρά ποτέ κατάσταση, οι δρόμοι στη ΝΕΖ Περάματος είναι χειρότεροι από χωράφι, ενώ τα συντριπτικά επίσημα στοιχεία του πίνακα προόδου επιβεβαιώνουν με τον πλέον εύγλωττο τρόπο πως αυτές είναι αδύνατον να ολοκληρωθούν ώς τον επερχόμενο Αύγουστο, όπως προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης» τόνισε.

Ο Γ. Ραγκούσης ανέφερε ακόμα ότι γι’ αυτήν την αρνητική εξέλιξη είναι αδιαμφισβήτητες οι ευθύνες της κυβέρνησης, που με αποκορύφωμα την «απονέκρωση» των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) έχει «επιλέξει σε όλα τα θέματα τη μεροληπτική στάση υπέρ του ΟΛΠ-Cosco».

Σημειώνεται ωστόσο ότι στο σκέλος της ερώτησης των βουλευτών τι απαντά η κυβέρνηση στο αίτημα της Cosco για μεταβίβαση του 16% των μετοχών και τι προβλέπει η συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ - Cosco για τη μεταβίβαση των μετοχών του ΟΛΠ στην περίπτωση μη ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων μέχρι τη λήξη της πρώτης επενδυτικής περιόδου, αναμένεται η απάντηση από το υπουργείο Οικονομικών.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
Νέο master plan θα ετοιsμάσει η διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο και θα καταθέσει για αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης sΛιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν.
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυστηρά υπηρεσιακές απαντήσεις για ΟΛΠ
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ-Cosco στη ναυπηγοεπισκευή έχουν συμβασιοποιηθεί κατά 100%, αλλά έχουν ολοκληρωθεί μόνο κατά ποσοστό 57%, παραδέχτηκε ο υπουργός Ναυτιλίας απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του...
Αυστηρά υπηρεσιακές απαντήσεις για ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εκτός Ζώνης μένει η Cosco
Η υπόθεση με το ναυπηγείο που επιθυμούσε να φτιάξει η Cosco στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος φαίνεται ότι ξεκαθαρίζει οριστικά μετά τις δηλώσεις που έκανε στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης...
Εκτός Ζώνης μένει η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χωρίς διαβούλευση το master plan
Την Τετάρτη εξετάζεται από την Επιτροπή Λιμένων το επενδυτικό σχέδιο ΟΛΠ - Cosco ● «Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσουν άμεσα τα master plans του ΟΛΠ και του ΟΛΘ», τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης...
Χωρίς διαβούλευση το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγή φρουράς σε ΟΛΠ Α.Ε. - Cosco
Η κινεζική πλευρά δεσμεύεται να ξεκινήσει άμεσα τα έργα που προβλέπονται στο νέο master plan του ΟΛΠ-Cosco αμέσως μετά την έγκρισή του από την Επιτροπή Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Αλλαγή φρουράς σε ΟΛΠ Α.Ε. - Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας