Βέβαιος ότι η ακτοπλοΐα έχει μπροστά της μια κακή, προβληματική χρονιά, με αμφισβητούμενα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά την κίνηση και με ζημιογόνα οικονομικά αποτελέσματα, λόγω μειωμένης ρευστότητας και αυξημένου δανεισμού, εμφανίστηκε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ-ακτοπλόοι), Μιχάλης Σακέλλης, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου, όπου παρουσιάστηκε ο απολογισμός του 2020.
Η καθυστέρηση των εμβολιασμών διεθνώς θα επηρεάσει τον εισερχόμενο τουρισμό, είπε ο Μ. Σακέλλης και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 δεν θα είναι καλύτερο από αυτό του 2020, χωρίς να αποκλείεται να είναι και χειρότερο. Υποστήριξε ότι η κίνηση την τρέχουσα περίοδο είναι μειωμένη κατά 70% και οι τιμές των καυσίμων αυξημένες κατά 65%, με αποτέλεσμα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να δαπανούν την τρέχουσα περίοδο 15 εκατ. ευρώ μηνιαίως για να καλύψουν το κόστος των καυσίμων, όταν τον Απρίλιο του 2020 δαπανούσαν 9 εκατ. ευρώ για τα ίδια δρομολόγια.
Είναι χαρακτηριστικό, σημείωσε, χωρίς να υπολογίζουν τα υπόλοιπα έξοδα, ότι το κόστος των καυσίμων των εταιρειών τους τους μήνες Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2021 εκτιμάται σε 30 εκατ. ευρώ, ενώ η ενίσχυση που δόθηκε με βάση τις Συμβάσεις Covid ήταν 6.800.000 ευρώ. Σε ό,τι αφορά τη θερινή περίοδο, προχώρησε στην πρόβλεψη ότι ο εισερχόμενος τουρισμός θα κυμανθεί στο 50% του 2019, χωρίς όμως αυτό να επιβεβαιώνεται λόγω των αρνητικών εξελίξεων της πανδημίας.
Ο πρόεδρος των ακτοπλόων αναφέρθηκε στην ιστορία του ΣΕΕΝ που φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή του, καθώς ιδρύθηκε στις 30 Απριλίου 1921 με την επωνυμία Πανελλήνιος Ακτοπλοϊκή Ενωσις, με πρώτο πρόεδρο τον Λεωνίδα Εμπειρίκο, και δυστυχώς, όπως είπε, τα 100 χρόνια του Συνδέσμου συμπίπτουν με μια πρωτόγνωρη παγκόσμια κρίση την οποία ούτε μπορούσαν να προβλέψουν ούτε να φανταστούν. Αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες που έλαβε ο ΣΕΕΝ με την έναρξη της πανδημίας και ένα από τα σημαντικά μέτρα που πρότεινε είναι οι Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας Covid, το ύψος των μισθωμάτων των οποίων, όπως ανέφερε, δεν τους ικανοποιεί, ωστόσο απετέλεσαν μια σημαντική βοήθεια για τις εταιρείες τους.
Διευκρίνισε παράλληλα ότι τα μέλη του ΣΕΕΝ, δηλαδή τα πλοία που εξυπηρετούν όλα τα νησιά, δεν έλαβαν το 2020 βοήθεια 55 εκατ. ευρώ αλλά 31 εκατ. ευρώ μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ και λαμβανομένου υπόψη ότι το 25% αφορούσε τα πορθμεία. «Δεν αμφισβητούμε τα 55 εκατ. ευρώ, αλλά εμείς λάβαμε 31 εκατ. ευρώ» σχολίασε. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, τα ζημιογόνα αποτελέσματα των εταιρειών την τρέχουσα περίοδο ξεπερνούν τα 25 εκατ. ευρώ τον μήνα και για να καλυφθούν πρέπει να αυξηθούν κατά 75% τα τρέχοντα μισθώματα συμβάσεων covid-19.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας