Εντονες αντιδράσεις κατοίκων, συλλογικοτήτων, δημοτικών παρατάξεων και βουλευτών προκάλεσε η αιφνιδιαστική κίνηση του ΟΛΠ-Cosco να μεταφέρει, μέσα σε μια νύχτα, φορτία αυτοκινήτων στην προβλήτα κρουαζιέρας, στο «Παλατάκι», μετατρέποντάς τη σε car terminal, αφού προηγουμένως ζήτησε και έλαβε τρίμηνη άδεια από το Τελωνείο Πειραιά. Κίνηση που εκτός από αντιδράσεις γεννά και ερωτήματα για ποιο λόγο το έκανε αυτό η κινεζική εταιρεία, αφού διαθέτει δύο car terminals, και τι ακριβώς επιδιώκει.
Οι καταγγέλλοντες υποστηρίζουν ότι παραβιάστηκε η σύμβαση παραχώρησης, η οποία ορίζει ξεκάθαρα ότι το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά χρησιμοποιείται αυστηρά από την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, και προειδοποιούν με προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Εκφράζουν δε φόβους για «επεκτατική πολιτική» των Κινέζων οι οποίοι «δεν υπολογίζουν ούτε τους κατοίκους ούτε το περιβάλλον».
Ωστόσο παράγοντες του ΟΛΠ-Cosco δεν αποδέχονται τις κατηγορίες και υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια προσωρινή αποθήκευση των κινεζικών αυτοκινήτων που προορίζονται για τη Ρωσία. Το φορτίο είναι transit, εξηγούν, και μόλις τα προβλήματα που έχουν προκύψει στα λιμάνια εξαιτίας της πανδημίας λυθούν, θα αναχωρήσει.
Καταθέτουν μάλιστα τον ισχυρισμό ότι αυτό έχει ξανασυμβεί και στο παρελθόν, χωρίς να προκληθεί καμία αντίδραση.
Το θέμα έκανε γνωστό η κοινοτική παράταξη «Ενεργοί Πολίτες Α’ Κοινότητας-Οχι Λιμάνι στην Πειραϊκή», που κατήγγειλε ότι «για μία ακόμη φορά η Cosco καταπατά απροκάλυπτα τους νόμους και γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της την τοπική κοινωνία». Εξέφρασε δε φόβους ότι «η μετατροπή της προβλήτας κρουαζιέρας σε car terminal σηματοδοτεί το πρώτο βήμα των προθέσεων της Cosco προκειμένου να μετατρέψει όλο τον Πειραιά σε γερανογέφυρες και φορτοεκφορτώσεις».
Στη συνέχεια προχώρησε σε παρέμβαση η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους» με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα, η οποία σχολίασε πως «η Cosco το τερμάτισε» και έκανε γνωστό ότι θα κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία εναντίον της εταιρείας.
Ακολούθησε δήλωση του βουλευτή Α’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσα, ο οποίος έκανε λόγο για «νέα επεκτατική αυθαιρεσία της ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, με την εγκληματική ανοχή, κάλυψη και στήριξη της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, του υπουργού Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη και του υπουργού Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα». Αναφερόμενος δε στον ισχυρισμό του ΟΛΠ ότι αυτό έχει ξανασυμβεί, σχολίασε ότι «το διαρρέον εντέχνως επιχείρημα είναι αβάσιμο και εκ του πονηρού» και ακριβώς για να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους αυθαιρεσίες και μάλιστα υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προνόησε ώστε η σύμβαση παραχώρησης (ν.4404/2016) να απαγορεύει ρητά τη χρήση του κεντρικού λιμένα για οτιδήποτε άλλο, εκτός από ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας