Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.7°C / 14.4°C
    1 BF
    51%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.0°C / 13.3°C
    1 BF
    58%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.0°C / 13.9°C
    2 BF
    71%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 7.0°C
    1 BF
    76%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    61%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 12.2°C
    2 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    43%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.0°C / 13.9°C
    2 BF
    71%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 15.6°C
    3 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 14.4°C
    3 BF
    44%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.6°C / 14.0°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    0 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.0°C / 12.8°C
    1 BF
    62%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 7.2°C / 12.8°C
    1 BF
    46%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.2°C
    3 BF
    37%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.1°C / 12.0°C
    1 BF
    54%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.1°C
    3 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.6°C / 11.7°C
    2 BF
    71%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.0°C / 9.0°C
    1 BF
    43%
Θύελλα αντιδράσεων κατά ΟΛΠ-Cosco
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θύελλα αντιδράσεων κατά ΟΛΠ-Cosco

  • A-
  • A+
Κατακραυγή από συλλογικότητες του Πειραιά για την αιφνιδιαστική μετατροπή της προβλήτας κρουαζιέρας σε σταθμό αυτοκινήτων ● Τι απαντά η εταιρεία.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Εντονες αντιδράσεις κατοίκων, συλλογικοτήτων, δημοτικών παρατάξεων και βουλευτών προκάλεσε η αιφνιδιαστική κίνηση του ΟΛΠ-Cosco να μεταφέρει, μέσα σε μια νύχτα, φορτία αυτοκινήτων στην προβλήτα κρουαζιέρας, στο «Παλατάκι», μετατρέποντάς τη σε car terminal, αφού προηγουμένως ζήτησε και έλαβε τρίμηνη άδεια από το Τελωνείο Πειραιά. Κίνηση που εκτός από αντιδράσεις γεννά και ερωτήματα για ποιο λόγο το έκανε αυτό η κινεζική εταιρεία, αφού διαθέτει δύο car terminals, και τι ακριβώς επιδιώκει.

Οι καταγγέλλοντες υποστηρίζουν ότι παραβιάστηκε η σύμβαση παραχώρησης, η οποία ορίζει ξεκάθαρα ότι το κεντρικό λιμάνι του Πειραιά χρησιμοποιείται αυστηρά από την κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα, και προειδοποιούν με προσφυγή στη Δικαιοσύνη. Εκφράζουν δε φόβους για «επεκτατική πολιτική» των Κινέζων οι οποίοι «δεν υπολογίζουν ούτε τους κατοίκους ούτε το περιβάλλον».

Ωστόσο παράγοντες του ΟΛΠ-Cosco δεν αποδέχονται τις κατηγορίες και υποστηρίζουν ότι πρόκειται για μια προσωρινή αποθήκευση των κινεζικών αυτοκινήτων που προορίζονται για τη Ρωσία. Το φορτίο είναι transit, εξηγούν, και μόλις τα προβλήματα που έχουν προκύψει στα λιμάνια εξαιτίας της πανδημίας λυθούν, θα αναχωρήσει.

Καταθέτουν μάλιστα τον ισχυρισμό ότι αυτό έχει ξανασυμβεί και στο παρελθόν, χωρίς να προκληθεί καμία αντίδραση.

Το θέμα έκανε γνωστό η κοινοτική παράταξη «Ενεργοί Πολίτες Α’ Κοινότητας-Οχι Λιμάνι στην Πειραϊκή», που κατήγγειλε ότι «για μία ακόμη φορά η Cosco καταπατά απροκάλυπτα τους νόμους και γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της την τοπική κοινωνία». Εξέφρασε δε φόβους ότι «η μετατροπή της προβλήτας κρουαζιέρας σε car terminal σηματοδοτεί το πρώτο βήμα των προθέσεων της Cosco προκειμένου να μετατρέψει όλο τον Πειραιά σε γερανογέφυρες και φορτοεκφορτώσεις».

Στη συνέχεια προχώρησε σε παρέμβαση η δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Ολους» με επικεφαλής τον Νίκο Μπελαβίλα, η οποία σχολίασε πως «η Cosco το τερμάτισε» και έκανε γνωστό ότι θα κινήσει κάθε νόμιμη διαδικασία εναντίον της εταιρείας.

Ακολούθησε δήλωση του βουλευτή Α’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσα, ο οποίος έκανε λόγο για «νέα επεκτατική αυθαιρεσία της ΟΛΠ Α.Ε.-Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, με την εγκληματική ανοχή, κάλυψη και στήριξη της κυβέρνησης Κ. Μητσοτάκη, του υπουργού Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη και του υπουργού Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα». Αναφερόμενος δε στον ισχυρισμό του ΟΛΠ ότι αυτό έχει ξανασυμβεί, σχολίασε ότι «το διαρρέον εντέχνως επιχείρημα είναι αβάσιμο και εκ του πονηρού» και ακριβώς για να μην επαναληφθούν τέτοιου είδους αυθαιρεσίες και μάλιστα υπό καθεστώς ιδιωτικοποίησης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προνόησε ώστε η σύμβαση παραχώρησης (ν.4404/2016) να απαγορεύει ρητά τη χρήση του κεντρικού λιμένα για οτιδήποτε άλλο, εκτός από ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
Νέο master plan θα ετοιsμάσει η διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο και θα καταθέσει για αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης sΛιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν.
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Μετεξεταστέα» στις επενδύσεις
Εξι μήνες πριν από τη λήξη της προθεσμίας, μόνο ένα από τα 11 υποχρεωτικά έργα έχει ολοκληρωθεί, προκειμένου να περάσει στην κινεζική εταιρεία το υπόλοιπο 16% των μετοχών του ΟΛΠ.
«Μετεξεταστέα» στις επενδύσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Πόλεμος» στο λιμάνι του Πειραιά
Διαμάχες, εξώδικα, επιστολές ανάμεσα σε χρήστες του λιμανιού και στον ΟΛΠ ● Καταγγέλλουν μονοπωλιακές συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, παράτυπες πρακτικές και κατάχρηση εξουσίας.
«Πόλεμος» στο λιμάνι του Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυστηρά υπηρεσιακές απαντήσεις για ΟΛΠ
Οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ-Cosco στη ναυπηγοεπισκευή έχουν συμβασιοποιηθεί κατά 100%, αλλά έχουν ολοκληρωθεί μόνο κατά ποσοστό 57%, παραδέχτηκε ο υπουργός Ναυτιλίας απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του...
Αυστηρά υπηρεσιακές απαντήσεις για ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας