Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
  • Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 16.7°C
    1 BF
    88%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.4°C
    1 BF
    82%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 7.8°C / 16.7°C
    1 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 10.0°C / 10.0°C
    1 BF
    66%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    1 BF
    82%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.8°C / 14.4°C
    1 BF
    80%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 2.2°C / 13.0°C
    1 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 15.0°C
    1 BF
    94%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    1 BF
    59%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.7°C
    3 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 15.6°C
    1 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    77%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.0°C / 15.0°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 16.1°C
    1 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    13°C 10.6°C / 15.6°C
    2 BF
    82%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 10.6°C / 12.2°C
    1 BF
    87%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 14.4°C
    2 BF
    94%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    47%
Λιγότερες σημαίες, περισσότεροι άνεργοι

Σε πτώση το ελληνικό νηολόγιο, διπλασιάστηκαν φέτος οι άνεργοι ναυτικοί

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Λιγότερες σημαίες, περισσότεροι άνεργοι

  • A-
  • A+
Μείωση κατά 2,1% παρουσίασε η δύναμη του ελληνικού στόλου το 2020, παρά την ελληνική παγκόσμια κυριαρχία στην ιδιοκτησία πλοίων ● Εφυγαν 33 δεξαμενόπλοια και 9 φορτηγά.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Παρά τα μέτρα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας τα οποία έχει λάβει τον τελευταίο χρόνο με στόχο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το εθνικό νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, οι Ελληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να κατεβάζουν την ελληνική σημαία από τα πλοία τους. Παράλληλα στα ύψη έχει ανέβει η ανεργία των ναυτικών, ενώ σημαντική μείωση παρουσιάζουν και οι ναυτολογήσεις των Ελλήνων ναυτεργατών. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, αλλά και του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ).

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Δεκέμβριο του 2020 μείωση κατά 2,1% παρουσίασε η δύναμη του ελληνικού στόλου (πλοία 100 ΚΟΧ και άνω) σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Δεκεμβρίου 2019. Ετσι τον Δεκέμβριο του 2020 τα πλοία με ελληνική σημαία ανέρχονταν σε 1.832 έναντι 1.871 την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2019. Δηλαδή 39 πλοία κατέβασαν την ελληνική σημαία, με τα δεξαμενόπλοια να πρωταγωνιστούν στην απομάκρυνση από το ελληνικό νηολόγιο καθώς 33 έφυγαν από αυτό. Ακολουθούν τα φορτηγά με 9 να κατεβάζουν την ελληνική σημαία. Στοιχεία τα οποία έτσι κι αλλιώς με δηλώσεις του έχει επιβεβαιώσει κατά καιρούς και ο ίδιος ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης: «Μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία».

Δέσμη νέων μέτρων για προσέλκυση εφοπλιστών στην ελληνική σημαία προαναγγέλλει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, αλλά όσα μέχρι σήμερα έχει προωθήσει εξαντλούνται στην αποδυνάμωση των ναυτεργατών

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Αναφορικά με την ανεργία των ναυτικών, τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ δείχνουν μια πολύ μεγάλη αύξηση τον Ιανουάριο του 2021, καθώς οι καταγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί ήταν 4.110 ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2020 ήταν μόλις 2.257. Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η ανεργία και στους αξιωματικούς καθώς τον ίδιο μήνα οι άνεργοι πλοίαρχοι κάθε τάξης ανέρχονταν συνολικά σε 1.099 (τον Ιανουάριο του 2020 ήταν μόλις 622) και οι μηχανικοί κάθε τάξης ανέρχονταν σε 579 (ήταν 257). Οι ναυτολογηθέντες Ελληνες ναυτικοί το διάστημα Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου 2020 ήταν 5.189 ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019 είχαν ναυτολογηθεί σε ελληνικά και ξένα πλοία 6.856 ναυτικοί.

Ξεκάθαρα λοιπόν τα συγκεκριμένα στοιχεία δείχνουν αποτυχία των κυβερνητικών μέτρων που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα και πιθανότατα για τον λόγο αυτό ο υπουργός Ναυτιλίας τον Ιανουάριο ανακοίνωσε δέσμη και νέων μέτρων (δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά), τα οποία, όπως δήλωσε, θα έχουν στόχο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το εθνικό νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και τη δημιουργία νέων ευκαιριών απασχόλησης στη ναυτιλία.

Τα έδωσαν όλα...

Κάποια από τα κυβερνητικά μέτρα που ελήφθησαν το τελευταίο χρονικό διάστημα είναι:

■ Κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των κατώτερων πληρωμάτων και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και του Γ’ μηχανικού σε πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία άνω των 3.000 ΚΟΧ. Οι πλοιοκτήτες έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσλαμβάνουν ναυτικούς των συγκεκριμένων ειδικοτήτων όχι βάσει της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αλλά βάσει των μισθών της ITF (Διεθνής Οργάνωση Μεταφορών).

■ Δυνατότητα ναυτολόγησης αλλοδαπού ναυτικού στη θέση Α’ πλοιάρχου, εφόσον αποδεδειγμένα δεν προσφέρεται Ελληνας για τις ανάγκες της πλοιοκτήτριας ή της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου.

■ Για 6 μήνες (από τις 10 Οκτωβρίου 2020 έως τις 31 Μαρτίου 2021) σε ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία μπορεί να μην εφαρμόζονται οι οργανικές συνθέσεις σε Ελληνες ναυτικούς, ενώ η χρονική περίοδος δύναται να παραταθεί με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εφόσον υπάρχει άμεσος κίνδυνος έξαρσης του κορονοϊού.

■ Μείωση των προστίμων που οφείλουν οι πλοιοκτήτες να πληρώνουν σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της νομοθεσίας περί ορίων του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών. Ετσι αντί για 300-500 ευρώ ανά ναυτικό την ημέρα, που ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν στις περιπτώσεις που δεν εφαρμόζεται η εργατική νομοθεσία, πλέον θα επιβαρύνονται μόνο με 300-1.000 ευρώ ανά ημέρα.

■ Παρέμβαση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, αλλαγές στις εσωτερικές και εκλογικές διαδικασίες των σωματείων.

■ Απαλλαγή από τη φορολογία στο εισόδημα από μισθωτή εργασία που αποκτούν αξιωματικοί και κατώτερο πλήρωμα (αλλοδαποί) οι οποίοι είναι φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής, σε πλοία του Εμπορικού Ναυτικού με ελληνική σημαία, τα οποία εκτελούν αποκλειστικά διεθνείς πλόες.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυξήθηκε η ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών
Αύξηση κατά 2,8% στο σύνολο των ναυτολογηθέντων Ελλήνων ναυτικών σημειώθηκε το 2016 σε σχέση με τα αντίστοιχα στοιχεία του 2015, τόσο σε πλοία με ελληνική (αύξηση 2,5%) όσο και σε πλοία με ξένη σημαία (αύξηση...
Αυξήθηκε η ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυτεργάτες: «Καμιά παρέκκλιση στη θερινή οργανική σύνθεση»
Οι οργανικές συνθέσεις στα πλοία της ακτοπλοΐας και η απόφαση του υπουργείου Ναυτιλίας από την 1η Απριλίου να έχει ισχύ η θερινή οργανική σύνθεση εξελίσσονται σε σημείο αιχμής ανάμεσα στα ναυτεργατικά...
Ναυτεργάτες: «Καμιά παρέκκλιση στη θερινή οργανική σύνθεση»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για τα μέτρα στήριξης
Η διακοπτόμενη κρατική ενίσχυση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η έναρξη ισχύος της θερινής οργανικής σύνθεσης πληρωμάτων από την 1η Απριλίου, τα μεγαλύτερα προβλήματα που θέτουν σε επιστολή προς Πλακιωτάκη και...
«Ναυμαχία» για τα μέτρα στήριξης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεχίζονται οι διαρροές από το ελληνικό νηολόγιο
Ο στόχος που έχει θέσει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης για προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία φαίνεται ότι μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν επιτυγχάνεται.
Συνεχίζονται οι διαρροές από το ελληνικό νηολόγιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Προτεραιότητα ένα διεθνώς ανταγωνιστικό νηολόγιο»
Ο υπουργός αναφέρθηκε στη σημασία της ναυτιλίας για την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις εθνικές οικονομίες και αναγνώρισε ότι η πανδημία έφερε στην επιφάνεια τις αδυναμίες στο σύστημα διακυβέρνησης και τις...
«Προτεραιότητα ένα διεθνώς ανταγωνιστικό νηολόγιο»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εγκλωβισμένοι ναυτικοί σε ποντοπόρα πλοία
Εγκλωβισμένοι σε ποντοπόρα πλοία σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να βρίσκονται από τα τέλη Μαρτίου του 2020 λόγω της πανδημίας εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί με απρόβλεπτες συνέπειες για τη σωματική και ψυχική...
Εγκλωβισμένοι ναυτικοί σε ποντοπόρα πλοία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας