• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 20.2°C
    0 BF
    77%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 12.6°C
    1 BF
    88%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    4 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    3 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    72%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 12.0°C / 18.0°C
    2 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    2 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    2 BF
    79%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    4 BF
    43%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    4 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 20.8°C
    3 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 18.6°C / 18.6°C
    3 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 16.9°C / 18.9°C
    3 BF
    72%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 17.5°C
    0 BF
    77%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 17.5°C / 17.5°C
    2 BF
    61%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.8°C / 21.8°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 20.4°C
    3 BF
    61%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 18.7°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 14.8°C
    2 BF
    72%
AP Photo/Petros Giannakouris
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εγκλωβισμένοι ναυτικοί σε ποντοπόρα πλοία

  • A-
  • A+
Ερώτηση 32 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη. «Επικίνδυνη κατάσταση στα πλοία η οποία εγκυμονεί ένα σωρό προβλήματα ασφάλειας των ναυτικών αλλά και της καλής λειτουργίας των πλοίων».

Εγκλωβισμένοι σε ποντοπόρα πλοία σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να βρίσκονται από τα τέλη Μαρτίου του 2020 λόγω της πανδημίας εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικοί με απρόβλεπτες συνέπειες για τη σωματική και ψυχική υγεία τους. Ανάμεσά τους και εκατοντάδες Ελληνες ναυτικοί, καθώς το κλείσιμο των συνόρων και η διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων στο πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό τούς κρατούν «φυλακισμένους» στα πλοία, δεν μπορούν να επαναπατριστούν, ενώ παράλληλα κρατούν ανέργους στη στεριά άλλους τόσους, που δεν μπορούν να ταξιδέψουν για να τους αντικαταστήσουν.

Σύμφωνα με τους ναυτιλιακούς οργανισμούς περίπου 300.000 ναυτικοί βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε πλοία ανά τον κόσμο που εξυπηρετούν το θαλάσσιο εμπόριο -τα στοιχεία ωστόσο αυτά αλλάζουν συνεχώς-, οι οποίοι περιμένουν να επιστρέψουν στις πατρίδες τους. Για «πρωτοφανή παγκόσμια συνθήκη» που τη δημιούργησε η πανδημία κάνουν λόγο άνθρωποι της ναυτιλίας και κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις συνέπειες που μπορεί να έχει αυτή η κατάσταση σε ανθρώπους που βρίσκονται «όμηροι» ακόμα και για 18 μήνες μέσα σ’ ένα πλοίο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένα πλοίο ξεκινάει να πάει σ’ ένα λιμάνι για να κάνει ανταλλαγή πληρωμάτων και στην πορεία πληροφορείται ότι το λιμάνι έκλεισε. Σημειώνεται ότι σε εθνικό επίπεδο η αντικατάσταση πληρωμάτων μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας κυμαίνεται από 2 έως 7 μήνες και στη διεθνή ναυτική σύμβαση το ανώτατο όριο είναι οι 9 μήνες.

Το μείζον αυτό θέμα έφερε στη Βουλή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Κουρουμπλής και 31 βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης με την κατάθεση σχετικής κοινοβουλευτικής ερώτησης. Οι βουλευτές μεταξύ άλλων τονίζουν ότι το αποτέλεσμα αυτού του εγκλωβισμού δεν έχει μόνο οικονομικές επιπτώσεις. Σε πολλές περιπτώσεις γίνονται καταπατήσεις των εργασιακών δικαιωμάτων και μένουν απλήρωτοι οι εργαζόμενοι, ωστόσο υπάρχουν και ψυχολογικές επιπτώσεις καθώς άνθρωποι βρίσκονται ακόμα και για 16 μήνες στο καράβι και δεν μπορούν πολλές φορές ούτε καν να κατέβουν σε κάποιο λιμάνι. «Οπως γίνεται αντιληπτό, ο συνδυασμός όλων αυτών των συνθηκών δημιουργεί μια επικίνδυνη κατάσταση στα πλοία η οποία εγκυμονεί ένα σωρό προβλήματα ασφάλειας των ναυτικών αλλά και της καλής λειτουργίας των πλοίων» αναφέρουν.

Τέλος ερωτούν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την προσπάθεια επαναπατρισμού των εκατοντάδων Ελλήνων ναυτικών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι σε πλοία στο εξωτερικό.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνεχίζονται οι διαρροές από το ελληνικό νηολόγιο
Ο στόχος που έχει θέσει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης για προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία φαίνεται ότι μέχρι στιγμής τουλάχιστον δεν επιτυγχάνεται.
Συνεχίζονται οι διαρροές από το ελληνικό νηολόγιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διάταξη-δώρο στους πλοιοκτήτες
Θεαματική μείωση προστίμων για παραβίαση ωραρίου ναυτικών με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης σε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία.
Διάταξη-δώρο στους πλοιοκτήτες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
Να εξεταστεί η αναβολή της εφαρμογής του νέου Κανονισμού που προβλέπει από 1/1/2020 τη χρήση από τη ναυτιλία καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο προέτρεψε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης στην...
Ζητείται αναβολή για τα νέα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
Η Σαμοθράκη και το κομφούζιο που δημιουργήθηκε στο νησί από την ακτοπλοϊκή του απομόνωση υποχρέωσαν τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη να προχωρήσει σε αλλαγές στο καθεστώς των άγονων γραμμών.
Αλλαγές στις άγονες γραμμές μετά το φιάσκο της Σαμοθράκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αυξημένη η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά τον Ιούλιο σε σχέση με πέρυσι
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκης, από 1 έως 29 Ιουλίου είχαν πραγματοποιηθεί 700 απόπλοι πλοίων με 598.096 επιβάτες, έναντι 660 με 572.459 επιβάτες, που είχαν πραγματοποιηθεί...
Αυξημένη η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά τον Ιούλιο σε σχέση με πέρυσι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Η απόφαση της κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας προκάλεσαν την αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού.
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας