Εντονη αγοραστική κίνηση διαπιστώθηκε στο κέντρο της Αθήνας αλλά και σε άλλες 17 περιφερειακές αγορές της Αττικής, την πρώτη εβδομάδα των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, που τυπικά ξεκίνησε στις 11 Ιανουαρίου αλλά ουσιαστικά στις 18 του μήνα, ενώ οι έμποροι δηλώνουν σχετικά ικανοποιημένοι από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας της αγοράς.
Αναφορικά με τις επιλογές των καταναλωτών διαπιστώνεται ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν την περίοδο των εκπτώσεων για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, αθλητικών ειδών, καλλυντικών, δερμάτινων αξεσουάρ και άλλων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών.
Τα στοιχεία αυτά έδειξε έρευνα που πραγματοποίησε το τμήμα μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ) σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής & Νήσων (ΟΕΣΑΟΝΑ) για λογαριασμό του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ), την εβδομάδα από Δευτέρα 18 έως και Κυριακή 24 Ιανουαρίου σε 23 εμπορικούς συλλόγους και επιχειρήσεις του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με την έρευνα, στις περισσότερες αγορές της Αττικής οι καταναλωτές δείχνουν «διψασμένοι» για αγορές, φαίνεται να έλκονται από τις συμφέρουσες χαμηλές τιμές και, ύστερα από χρόνια, δείχνουν να «συγκινούνται» από τα μεγάλα ποσοστά έκπτωσης. Ο στόχος των φετινών εκπτώσεων είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου τουλάχιστον το 50-60% του περσινού τζίρου που κυμάνθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ, εκ των οποίων άνω των 2,5 δισ. ευρώ αναλογούν στην εμπορική δραστηριότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Συμπεράσματα:
■ Οι πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι κινήθηκαν ικανοποιητικά σε ποσοστό 35%, πολύ χαμηλότερα για το 33%, στα ίδια επίπεδα για το 15%, ενώ το 17% δεν απάντησε.
■ Τα ποσοστά των εκπτώσεων στο 70% των καταστημάτων λιανικής κυμαίνονται μεταξύ 30% και 50%, στο 13% κυμαίνονται μεταξύ 10% και 30% και στο 17% των εμπορικών καταστημάτων άνω του 50%.
■ Η ημερήσια είσπραξη, σε σχέση με τις αντίστοιχες μέρες των εκπτώσεων πέρυσι, εκτιμάται για το 16% άνω του 80%, για το 55% μεταξύ 50% και 70%, για το 38% μεταξύ 30% και 50% και για το 11% λιγότερο του 30%.
■ Τα είδη που κινούνται περισσότερο κατά σειρά προτίμησης των καταναλωτών είναι η ένδυση με 88%, η υπόδηση με 83%, τα καλλυντικά με 27%, τα είδη σπιτιού-έπιπλα με 22%, τα αθλητικά είδη με 17% και τα ηλεκτρικά-ηλεκτρονικά με 11%.
Ο πρόεδρος των ΠΕΣΑ και ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει ότι είναι παρήγορο πως την πρώτη εβδομάδα τα 5 στα 10 εμπορικά στην Αττική κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα πωλήσεων, ενώ 7 στα 10 έκαναν πάνω από το 50% της περσινής ημερήσιας είσπραξής τους.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας