Οι υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΠ-Cosco στη ναυπηγοεπισκευή, όπως αυτές προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης, έχουν συμβασιοποιηθεί 100% ενώ έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 57%. Αμεσα αναμένεται να ξεκινήσει το έργο «Βελτίωση Υποδομών Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης (συμπεριλαμβανομένων των πλωτών δεξαμενών) - Φάση Β».
Αυτά επισήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, απαντώντας σε ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την Cosco και τη ναυπηγοεπισκευή, ενώ στο ερώτημα εάν θα επιτρέψουν στον ΟΛΠ-Cosco να προχωρήσει στην ίδρυση ναυπηγείου, επισυνάπτει παλαιότερη απάντησή του σε ερώτηση της βουλευτίνας του ΜέΡΑ 25 Φωτεινής Μπακαδήμα. Σύμφωνα με αυτή, δεν υπάρχει καμία σκέψη από την κυβέρνηση τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης βάσει της οποίας ο ΟΛΠ δεν έχει τη δυνατότητα ή το δικαίωμα ίδρυσης ναυπηγείου, ενώ ιδιαίτερη αναφορά κάνει στην απόφαση του ΣτΕ 766/2020 η οποία δεν δίνει το δικαίωμα στον ΟΛΠ Α.Ε. να προχωρήσει στην ίδρυση ναυπηγείου.
Στο εξίσου σοβαρό ερώτημα εάν η Cosco τηρεί τις συμβατικές της υποχρεώσεις και σε ποιες άμεσες θεσμικές ενέργειές ελέγχου θα προχωρήσει, η απάντηση του υπουργού είναι ότι «από την έναρξη ισχύος της σύμβασης μέχρι σήμερα οι αρμόδιες ανά περίπτωση δημόσιες υπηρεσίες και αρχές επιτελούν το έργο τους». Σχετικά με την πρόθεση της Cosco να προχωρήσει στην κατασκευή 4ης προβλήτας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι και εάν αυτό θα της επιτραπεί και πάλι η απάντηση ήταν σχεδόν μονολεκτική: «Στην αρμόδια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Λιμένων δεν έχει κατατεθεί σχετικό αίτημα και φάκελος προς εξέταση».
Υποχρεώσεις
Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτής Β’ Πειραιά Γ. Ραγκούσης, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού τόνισε ότι «ακόμη και ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης με την απάντησή του στην ερώτησή μας υποχρεώθηκε να αναγνωρίσει ότι η ΟΛΠ-COSCO Α.Ε., στη ναυπηγοεπισκευή -μετά από σχεδόν 5 ολόκληρα χρόνια- έχει ολοκληρώσει μόλις το 57% των υποχρεωτικών επενδύσεων που όφειλε σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης. Ενα ποσοστό που έτσι κι αλλιώς αμφισβητείται σαφώς από εκπροσώπους της ναυπηγοεπισκευής. Υπενθυμίζεται ότι η ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, όχι μόνο στη ναυπηγοεπισκευή, αλλά σε 10 επιπλέον σημαντικά έργα, αποτελεί το καθοριστικό κριτήριο για την παραχώρηση ή μη του επιπλέον 16% των μετοχών του ΟΛΠ στην Cosco το καλοκαίρι του 2021».
Κατά τα λοιπά, όπως αναφέρει, πρόκειται για μια απάντηση που θα άρμοζε σε έναν υπηρεσιακό παράγοντα του υπουργείου Ναυτιλίας ή σε έναν Πόντιο Πιλάτο, από την οποία απουσιάζει εντελώς κάθε ένδειξη ύπαρξης πολιτικής βούλησης, σχεδίου και στρατηγικής για την προάσπιση των συμφερόντων της πραγματικής οικονομίας που αναπτύσσεται εντός και σε σχέση με το λιμάνι του Πειραιά.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας