Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ευέλικτα κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης θεωρεί ότι με τα νέα κίνητρα θα επιστρέψει ποσοστό μεγαλύτερο από το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας που είναι σήμερα υπό ελληνική σημαία

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ευέλικτα κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο

  • A-
  • A+
Το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε χθες δέσμη νέων μέτρων για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, τα οποία θα δώσουν «νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο», χωρίς όμως να κάνει γνωστά τα μέτρα αυτά...

«Νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο» υπόσχεται να δώσει με μια «δέσμη νέων μέτρων», που προωθεί σε συνεργασία με άλλα συναρμόδια υπουργεία, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης. Αυτά τα μέτρα -τα οποία όμως τουλάχιστον μέχρι χθες δεν είχαν γίνει γνωστά, παρά το γεγονός ότι στο σχετικό δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας αναφερόταν «στα μέτρα που ανακοινώνουμε σήμερα»- θα έχουν στόχο την ανάσχεση της διαρροής των πλοίων από το εθνικό νηολόγιο προς νηολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας.

Επίσης, σύμφωνα με το σχετικό δελτίο, στον πυρήνα των νέων μέτρων βρίσκονται η άρση αντικινήτρων και ο εξορθολογισμός διαδικασιών που σχετίζονται με την επιλογή της ελληνικής σημαίας και θα ενσωματωθούν στο υφιστάμενο σταθερό και συνταγματικά κατοχυρωμένο θεσμικό πλαίσιο νηολόγησης ποντοπόρων πλοίων. Τα μέτρα παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά τους όρους απασχόλησης πληρωμάτων, αντανακλούν βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στο καθεστώς φορολογίας αλλοδαπών πληρωμάτων και προάγουν τη ναυτική εκπαίδευση.

Ωστόσο, απορίες προκύπτουν για το τι μπορεί να αφορούν αυτές οι νέες πρωτοβουλίες, αφού τους τελευταίους μήνες έχουν ήδη ληφθεί μέτρα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας για την «ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας και την προσέλκυση νέων στο επάγγελμα». Τουλάχιστον αυτά υποστήριζε, όταν το καλοκαίρι με εκπρόθεσμη τροπολογία θεσμοθετήθηκε η δυνατότητα απασχόλησης ναυτεργατών σε ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία, όχι βάσει της ελληνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας αλλά βάσει των κατώτερων μισθών της ITF, όπως επίσης και η δυνατότητα ναυτολόγησης αλλοδαπού ναυτικού στη θέση α’ πλοιάρχου.

Λίγους μήνες αργότερα, τον Νοέμβριο του 2020, με μια άλλη τροπολογία, με την επίκληση της πανδημίας, δίνεται η δυνατότητα για 6 μήνες (από τις 10 Οκτωβρίου 2020 έως τις 31 Μαρτίου 2021) σε ποντοπόρα πλοία με ελληνική σημαία να μην εφαρμόζονται οι οργανικές συνθέσεις σε Ελληνες ναυτικούς, ενώ η χρονική περίοδος δύναται να παραταθεί με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εφόσον υπάρχει άμεσος κίνδυνος έξαρσης του κορονοϊού.

Οπότε θα έχει πράγματι ενδιαφέρον να μάθουμε ποια είναι τα νέα μέτρα που προωθεί το υπουργείο, για τα οποία χθες ο Γ. Πλακιωτάκης δήλωσε: «Μολονότι η ελληνική πλοιοκτησία διατηρεί την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία της, σήμερα μόνο το 16,7% της ελληνόκτητης χωρητικότητας φέρει την ελληνική σημαία. Αυτό έχει δυσμενείς συνέπειες, τόσο για την εικόνα της χώρας, όσο και για τη ναυτική απασχόληση και ναυτιλιακή τεχνογνωσία. Η δέσμη μέτρων που ανακοινώνουμε σήμερα στοχεύει στην αντιστροφή της εικόνας αυτής. Θέτουμε νέες βάσεις ανάπτυξης της ναυτιλίας μας, που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες συνθήκες».

Επισήμανε επίσης ότι επιδίωξή τους είναι να δώσουν νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο, με την εγγραφή νέων ελληνόκτητων ποντοπόρων πλοίων, ώστε να ανακόψουν μια πτωτική πορεία πάνω από 30 χρόνια, καθώς σήμερα πάνω από 4.000 ελληνόκτητα πλοία δεν φέρουν την ελληνική σημαία. Με τα νέα αυτά μέτρα ο υπουργός ανέφερε ότι θέλουν να περάσουν στους Ελληνες πλοιοκτήτες ένα ισχυρό μήνυμα, πως η ελληνική κυβέρνηση είναι κοντά τους, ακούει τις ανάγκες τους και ότι η γαλανόλευκη, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την ευελιξία που παρέχει μέσα από τα νέα μέτρα, αποτελεί την πιο αξιόπιστη επιλογή.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
Τα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας και της ναυτεργασίας πρέπει να εξειδικευτούν με ένα σαφές και συνεκτικό σχέδιο, σχολίασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ τις ανακοινώσεις που έκανε για τον κλάδο την Παρασκευή...
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέτρα 33,7 εκατ. ευρώ για ενίσχυση ακτοπλοΐας και νησιωτικής επιχειρηματικότητας
Τρία μέτρα ενίσχυσης της ακτοπλοΐας και της νησιωτικής επιχειρηματικότητας έλαβε το υπουργείο Ναυτιλίας, με αποφάσεις του αρμόδιου υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη, ύψους άνω των 33,7 εκατ. ευρώ
Μέτρα 33,7 εκατ. ευρώ για ενίσχυση ακτοπλοΐας και νησιωτικής επιχειρηματικότητας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
Τη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά της χώρας στα «ελάχιστα αναγκαία» και την επιδότησή τους ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
Οικονομική διευκόλυνση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισε να παράσχει ο ΟΛΠ. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Ναυτιλίας αποφάσισε την παράταση της διάρκειας των χαρακτηρισμένων προσωρινών επισκευαστικών θέσεων...
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε ενισχύσεις και... «πάγωμα» απασχόλησης επιμένουν οι ακτοπλόοι
Με επιστολή του ΣΕΕΝ στον υπουργό Ναυτιλίας αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων και ζητούν νομοθετικές ρυθμίσεις για προσωρινή απαλλαγή από την απασχόληση των πληρωμάτων.
Σε ενισχύσεις και... «πάγωμα» απασχόλησης επιμένουν οι ακτοπλόοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας