• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 5.8°C / 11.9°C
    1 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.0°C / 8.3°C
    1 BF
    71%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.0°C / 12.3°C
    1 BF
    63%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    0 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    2 BF
    76%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.0°C / 7.3°C
    2 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.6°C / 2.2°C
    1 BF
    74%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 5.7°C / 10.7°C
    1 BF
    76%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 13.0°C
    3 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 2.9°C / 9.9°C
    3 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.4°C / 15.2°C
    2 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.6°C / 9.0°C
    3 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.2°C / 13.2°C
    2 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / 4.5°C
    0 BF
    80%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.5°C / 7.8°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 5.8°C / 12.7°C
    1 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    9°C 6.0°C / 12.1°C
    1 BF
    68%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    8°C 2.7°C / 7.7°C
    0 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    6°C 1.7°C / 8.4°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    0°C -0.2°C / -0.2°C
    1 BF
    79%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε 4-5 χρόνια θα «αναρρώσει» η κρουαζιέρα

  • A-
  • A+

Ισως χρειαστούν 4-5 χρόνια για να φτάσει ο κλάδος της κρουαζιέρας στα αξιοζήλευτα αποτελέσματα του 2019, με την εφαρμογή του εμβολίου να καθορίζει την επανεκκίνησή της, δηλώνει ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Θεόδωρος Κόντες και τονίζει: «Χρειάζεται πολλή δουλειά και χρόνος για να επανέλθουμε στην προ κορονοϊού εποχή».

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε το 2020 ο πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ αναφέρει ότι οι προσπάθειες προκειμένου η επανέναρξη της κρουαζιέρας να γίνει με τον πιο ασφαλή τρόπο κατά τη μεταφορά των επιβαινόντων και κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας είναι συνεχείς από τους αρμόδιους εθνικούς φορείς και την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας. Η εικόνα που παρουσιάζει ο κλάδος το 2020 λόγω της πανδημίας είναι απογοητευτική.

Τα στοιχεία της ΕΕΚΦΝ σε παγκόσμιο επίπεδο δείχνουν μείωση (-85%) στη συνολική οικονομική διαχείριση της κρουαζιέρας και μεγάλες μειώσεις στις εισπράξεις του κλάδου στην Ευρώπη (-84%), στα πληρώματα (-55%), στους επιβάτες στην Ευρώπη (-77%), στο σύνολο των επιβατών σε ευρωπαϊκά λιμάνια (-78%) και στα έσοδα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα (-80%).

Οι επιβάτες που διακινήθηκαν παγκοσμίως το 2019 με κρουαζιερόπλοια έφτασαν τα 30 εκατομμύρια, ενώ το 2020 μόλις τα 7. Τα μικτά έσοδα από την κρουαζιέρα το 2019 ήταν 29,8 δισ. δολάρια, ενώ το 2020 ανήλθαν στα 6,2 δισ. δολάρια. Επειτα από 9 μήνες πανδημίας μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία έχουν καταγραφεί.

■ Το 90% των κρουαζιερόπλοιων είναι ανενεργά σε διάφορες καταστάσεις. Layup (παροπλισμένα) σε λιμάνια ή ναυπηγεία, άλλα σε αγκυροβόλια ή ταξιδεύουν στο πουθενά με ελάχιστη ταχύτητα και μειωμένο πλήρωμα.

■ 24 πλοία μέχρι στιγμής πωλήθηκαν για scrap (η πλειονότητα σε τουρκικά λιμάνια), απαλλάσσοντας τις εταιρείες από περισσότερα έξοδα και φυσικά κατά προτίμηση πλοία παλαιότερης ηλικίας πριν από το 2000.

■ Περισσότερα από 32 πλοία έχουν μεταβιβαστεί σε επενδυτές με προγραμματισμό πλωτών ξενοδοχείων ή ακόμη και λειτουργία σε διάφορους προορισμούς όταν αυτό επιτραπεί.

■ Οι νέες παραγγελίες πλοίων έχουν μειωθεί. Οσες ήταν στο στάδιο της σχεδίασης ακυρώθηκαν, πλοία προωθήθηκαν για scrap και οι νέες κατασκευές σε προχωρημένο στάδιο προωθούνται για παράδοση όσο το δυνατόν αργότερα.

■ Ολες οι εταιρείες ετοιμάζονται για την επανεκκίνηση, όταν έρθει, εκτελώντας αρκετές τεχνικές βελτιώσεις και εφαρμογή πρωτοκόλλων για την ασφαλή λειτουργία.

■ Μερικές εταιρείες δοκίμασαν την επανεκκίνηση με πολύ μικρό αριθμό επιβατών, φιλοξενούμενων μόνο σε καμπίνες με μπαλκόνια και φυσικά εφαρμόζοντας τα προβλεπόμενα πρωτόκολλα. Μετά το 2ο στάδιο επιδημίας που διανύουμε τα συγκεκριμένα πλοία ακινητοποιήθηκαν και πάλι.

Περίπου 400.000 εργαζόμενοι υπήρχαν σε κρουαζιερόπλοια με φυσιολογικές συνθήκες εργασίας, όμως μετά τον COVID-19 η απασχόληση μειώθηκε στους 96.000 εργαζόμενους για τους πρώτους μήνες και μέχρι να τακτοποιηθεί ο επαναπατρισμός, σήμερα ο κλάδος απασχολεί συνολικά περίπου 32.000 εργαζόμενους. Η απομόνωση των πληρωμάτων στα πλοία ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα των εταιρειών, αν και ακόμη υπάρχει σε πολύ μικρότερο βαθμό, με πληρώματα να βρίσκονται παγιδευμένα στα πλοία για μεγάλο χρονικό διάστημα, με τις συμβάσεις να έχουν λήξει, αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις να έχουν μειωθεί σημαντικά τα έσοδά τους.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ζητούμενο η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στο πρώτο διαδικτυακό «Posidonia Sea Tourism Forum 2021» που ξεκινά στις 25 Μαΐου θα συζητηθούν οι μεγάλες προκλήσεις του κλάδου παγκοσμίως, την ώρα που ελληνικά, κυπριακά και ισραηλινά λιμάνια ετοιμάζονται να...
Ζητούμενο η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στόχους για επαναφορά στην προ πανδημίας κατάσταση το συντομότερο δυνατόν καταρτίζει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ως εθνικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου στην Ελλάδα.
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από τον Μάρτιο «ανοίγει» ξανά η κρουαζιέρα
Επανέρχεται στα δρομολόγια το 80% των κρουαζιερόπλοιων σε παγκόσμιο επίπεδο. Συναντήσεις της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) με τους υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας.
Από τον Μάρτιο «ανοίγει» ξανά η κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρωτοβουλίες για ασφαλείς κρουαζιέρες
Για τη νέα τουριστική περίοδο ετοιμάζεται η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) που προχωρά σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες προκειμένου να εξασφαλιστεί η άνετη προσέγγιση των πλοίων...
Πρωτοβουλίες για ασφαλείς κρουαζιέρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Norwegian Cruise στο Κατάκολο
Σε δύο ελληνικά λιμάνια, του Πειραιά και του Κατάκολου, θα κάνει homeport (επιβίβαση και αποβίβαση σε αυτά) η αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία κρουαζιέρας Norwegian Cruise Line (NCL) με δύο πλοία της.
Η Norwegian Cruise στο Κατάκολο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναι» στους πράσινους στόχους της Ε.Ε. από την Κρουαζιέρα
Η CLIA Europe στηρίζει την πρωτοβουλία «Fit for 55» για απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα, επισημαίνοντας πάντως ότι θα χρειαστούν κι άλλα μέτρα.
«Ναι» στους πράσινους στόχους της Ε.Ε. από την Κρουαζιέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας