• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 0.6°C / 7.4°C
    0 BF
    84%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.1°C / 3.4°C
    1 BF
    85%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.0°C / 10.1°C
    1 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    0°C -0.1°C / -0.1°C
    1 BF
    86%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    1 BF
    80%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    2°C 0.0°C / 2.8°C
    1 BF
    69%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.6°C / -1.6°C
    0 BF
    74%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.6°C / 7.9°C
    1 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.8°C / 8.7°C
    2 BF
    73%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    2°C -5.1°C / 1.9°C
    2 BF
    80%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 5.1°C / 8.4°C
    0 BF
    61%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    3 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    0 BF
    100%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    -2°C -3.1°C / -0.5°C
    0 BF
    92%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    7°C -0.5°C / 6.7°C
    1 BF
    92%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    7°C 1.8°C / 7.7°C
    1 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    3°C 0.8°C / 7.7°C
    0 BF
    100%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C -0.7°C / 4.9°C
    2 BF
    74%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.3°C / 3.5°C
    1 BF
    77%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.2°C / -3.2°C
    2 BF
    80%

Ο Μιχάλης Λάμπρος, γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises Inc και πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), τονίζει ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε χρόνια προετοιμασίας και επανεκκίνησης μέχρι να φτάσουμε στο σημείο ανάπτυξης του έτους 2019, με 32 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας και πάνω από 400 κρουαζιερόπλοια σε παγκόσμια κλίμακα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σε απραξία πάλι η κρουαζιέρα

  • A-
  • A+
Ακόμα και οι εταιρείες που ξεκίνησαν δειλά δειλά τον Σεπτέμβριο κάποια ταξίδια με περιορισμένο αριθμό επιβατών σταμάτησαν και μετέφεραν τα προγράμματά τους για την άνοιξη του 2021.

Στο σημείο μηδέν βρίσκεται και πάλι ο κλάδος της κρουαζιέρας σε ελληνικό και διεθνές επίπεδο μετά τη νέα έξαρση του κορονοϊού. Ολες οι εταιρείες, ακόμα και αυτές που δειλά δειλά ξεκίνησαν τα ταξίδια τους τον Σεπτέμβριο, σταμάτησαν και τα μετέθεσαν για την άνοιξη του 2021, με αποτέλεσμα οι τεράστιες ζημιές που έχουν ήδη υποστεί να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα.

Σημαντική η ζημιά και για την οικονομία, καθώς σύμφωνα με στελέχη του κλάδου, η κρουαζιέρα απασχολεί πάνω από 1.200.000 προσωπικό στα πλοία και στα γραφεία και ενισχύει κάθε χρόνο την παγκόσμια οικονομία με 150 δισ. δολάρια.

Ελπίδες για ασφαλή επανεκκίνηση την άνοιξη Ή το καλοκαίρι του 2021, παράλληλα με το εμβόλιο

Το εμβόλιο για τον κορονοϊό και οι θετικές ειδήσεις γύρω από αυτό που είδαν το φως της δημοσιότητας την τελευταία εβδομάδα δίνουν ελπίδες στα στελέχη του κλάδου ότι η επανέναρξη της δραστηριότητάς τους θα είναι πολύ πιο ομαλή και ασφαλής εάν ξεκινήσει ο εμβολιασμός του πληθυσμού. Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι την περασμένη Δευτέρα, πριν ακόμα ανοίξει το Χρηματιστήριο στη Νέα Υόρκη, οι μετοχές εταιρειών κρουαζιέρας σημείωσαν άνοδο από 20% έως 30%.

Την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον τομέα της κρουαζιέρας και τις πιθανές μελλοντικές εξελίξεις περιγράφει αναλυτικά στην «Εφ.Συν.» ο γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises Inc και πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), Μιχάλης Λάμπρος.

Ευρώπη και Μεσόγειος

Οι λίγες εταιρείες που ξεκίνησαν δειλά δειλά κρουαζιέρες στη Βόρεια Ευρώπη μόνο με τοπικούς επιβάτες και σε περιορισμένο αριθμό, καθώς επίσης σε ολιγοήμερες κρουαζιέρες, όπως η AIDA, η TUI και η HAPAGLLOYD, λόγω της έξαρσης του κορονοϊού ακύρωσαν όλα τα μελλοντικά προγράμματα και τα μετέφεραν για Απρίλιο και Μάιο του 2021.

Οσες κρουαζιέρες πραγματοποιήθηκαν μέχρι σήμερα αφορούσαν μικρό αριθμό επιβατών και στα περισσότερα λιμάνια προσέγγισης υπήρχε απαγόρευση εξόδου επιβατών και πληρωμάτων από τα πλοία και απαγόρευση επίσκεψής τους στα λιμάνια. Η χωρητικότητα περιοριζόταν στο 50-60% της δυναμικότητας των επιβατών του κάθε πλοίου.

Στη Μεσόγειο οι ιταλικές εταιρείες MSC και COSTΑ ξεκίνησαν κρουαζιέρες από τη Γένοβα ή τη Βενετία με προσέγγιση και σε δύο ελληνικά λιμάνια, αλλά με πολύ περιορισμένη χωρητικότητα και μόνο Ιταλών επιβατών. Και οι δύο εταιρείες ακύρωσαν όλες τις προγραμματισμένες κρουαζιέρες τους μέχρι τα τέλη του 2020, με προοπτική επανέναρξης τον Απρίλιο του 2021. Η ίδια κατάσταση ισχύει και για την TUI, η οποία άρχισε κρουαζιέρες από το Ηράκλειο της Κρήτης με μικρό αριθμό Γερμανών επιβατών, ωστόσο ακύρωσε τα μελλοντικά ταξίδια της για όλο το υπόλοιπο του 2020, λόγω του lockdown στην Ελλάδα.

Αμερική και παγκόσμια

Εδώ τα πράγματα είναι δυστυχώς σε απόλυτη απραξία, εκτός από τα κρουαζιερόπλοια δυναμικότητας μέχρι 200 επιβατών και πληρωμάτων. Η υγειονομική πολιτική των ΗΠΑ εξακολουθεί να απαγορεύει την επανεκκίνηση των μεγαλύτερης δυναμικότητας κρουαζιερόπλοιων, με αποτέλεσμα όλες οι μεγάλες εταιρείες που βασίζονται πάντα στη σημαντική αγορά της Αμερικής και του Καναδά να βρίσκονται σε απραξία και να ζημιώνονται κάθε μήνα με τεράστια ποσά για τη συντήρηση των παροπλισμένων κρουαζιερόπλοιων.

Οι κανόνες που θέτει ο Οργανισμός Υγείας της Αμερικής είναι πολύ αυστηροί και όλες οι εταιρείες κρουαζιερόπλοιων που προγραμματίζουν επανέναρξη από το 2021, άνοιξη και καλοκαίρι, θα είναι υποχρεωμένες να εφαρμόσουν σκληρά και δαπανηρά μέτρα για επαναστατικές αλλαγές στα πλοία, κάτι που θα αποβεί σίγουρα ασύμφορο, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν πολλά παλιά κρουαζιερόπλοια σε διάλυση.

Ολα τα πιο πάνω στοιχεία αφορούν επίσης τις κρουαζιέρες για όλα τα μέρη του κόσμου, Ασία, Αυστραλία, Αλάσκα, Κεντρική και Βόρεια Αμερική. Θα χρειαστούν τουλάχιστον πέντε χρόνια προετοιμασίας και επανεκκίνησης μέχρι να φτάσουμε στο σημείο ανάπτυξης του έτους 2019 με 32 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας και πάνω από 400 κρουαζιερόπλοια σε παγκόσμια κλίμακα. Το ξεκίνημα φυσικά θα βασιστεί στα μικρής χωρητικότητας κρουαζιερόπλοια, τα οποία θα εμπιστευτούν οι επιβάτες.

Σημειώνεται ότι λόγω lockdown που έχει επιβληθεί στη χώρα μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, απαγορεύτηκε και ο κατάπλους των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων, ανεξαρτήτως σημαίας, στα ελληνικά λιμάνια.

Απόφαση η οποία προκάλεσε όμως τη δυσαρέσκεια του επίσημου εκπροσώπου του κλάδου της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, προέδρου της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρου Κόντε, ο οποίος μίλησε για «αιφνιδιασμό» και εξήγησε ότι ακόμα και στο πρώτο κύμα της πανδημίας είχε προβλεφθεί για τα κρουαζιερόπλοια να προσεγγίζουν χωρίς επιβάτες αλλά μόνο με μειωμένο αριθμό πληρώματος και φυσικά με αρνητικά τεστ για τον κορονοϊό.

Ο κ. Κόντες ανέφερε ότι τα κρουαζιερόπλοια πρέπει να προσεγγίζουν τα λιμάνια για εφοδιασμό καυσίμων και άλλες προμήθειες, εργασίες επισκευών και συντηρήσεων, αναγκαίες επιθεωρήσεις από τους νηογνώμονες στο λιμάνι του Πειραιά, ότι οι αφίξεις τους είχαν εγκριθεί πριν από το lockdown, με αποτέλεσμα τα πλοία να έχουν εφόδια μόνο για λίγες ημέρες. Οι πληροφορίες λένε ότι ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης εξετάζει με προσοχή το ζήτημα και υπάρχει πιθανότητα να γίνουν κάποιες αναγκαίες αλλαγές στη ρύθμιση.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η Ανατ. Μεσόγειος οδηγεί την επανεκκίνηση κρουαζιέρας και τουρισμού
Οι προκλήσεις, οι προβλέψεις και οι αβεβαιότητες συζητήθηκαν μεταξύ των σχεδόν 500 εκπροσώπων του κλάδου κρουαζιέρας στο φετινό διαδικτυακό Posidonia Sea Tourism Forum.
Η Ανατ. Μεσόγειος οδηγεί την επανεκκίνηση κρουαζιέρας και τουρισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ευέλικτα κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο
Το υπουργείο Ναυτιλίας ανακοίνωσε χθες δέσμη νέων μέτρων για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, τα οποία θα δώσουν «νέα πνοή στο ελληνικό νηολόγιο», χωρίς όμως να κάνει γνωστά τα μέτρα...
Ευέλικτα κίνητρα επιστροφής στο ελληνικό νηολόγιο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεκκίνηση κρουαζιέρας σε ελληνικά λιμάνια
Το κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff 6» της γερμανικής εταιρείας TUI Cruises, το πρώτο πλοίο που ξεκίνησε δρομολόγια κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, προσέγγισε το λιμάνι του Πειραιά ύστερα από 6μηνη αναστολή...
Επανεκκίνηση κρουαζιέρας σε ελληνικά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κόλλησε... κορονοϊό η κρουαζιέρα
Πέρασαν σχεδόν 7 μήνες από τότε που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού μέσα στο κρουαζιερόπλοιο «Diamond Princess Cruise» και όλα δείχνουν ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ο μεγάλος χαμένος της...
Κόλλησε... κορονοϊό η κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στόχους για επαναφορά στην προ πανδημίας κατάσταση το συντομότερο δυνατόν καταρτίζει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ως εθνικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου στην Ελλάδα.
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεκκίνηση κρουαζιέρας και με την Ελλάδα τον Αύγουστο
Την πρόθεσή τους να εντάξουν και την Ελλάδα στα σχέδιά τους παρουσίασαν οι εκπρόσωποι της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) στις επαφές με τους υπουργούς Τουρισμού και Ναυτιλίας. Απώλειες...
Επανεκκίνηση κρουαζιέρας και με την Ελλάδα τον Αύγουστο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας