• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 19.2°C
    4 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    4 BF
    72%
  • Πάτρα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 15.0°C / 18.0°C
    3 BF
    72%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 10.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    5 BF
    82%
  • Βέροια
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    13°C 13.0°C / 16.0°C
    0 BF
    93%
  • Κοζάνη
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    3 BF
    92%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    6 BF
    38%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 17.9°C / 18.9°C
    5 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.4°C / 19.1°C
    5 BF
    88%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    4 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.6°C / 18.6°C
    5 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    17°C 16.5°C / 16.5°C
    2 BF
    92%
  • Λαμία
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    16°C 16.5°C / 16.5°C
    3 BF
    93%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 19.8°C
    2 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    19°C 19.0°C / 19.4°C
    4 BF
    83%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    2 BF
    83%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 13.7°C / 16.7°C
    2 BF
    89%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    99%

Τα 92 καινούργια λεωφορεία και οι ανακρίβειες... Πατούλη

  • A-
  • A+

Φουρτούνες προκάλεσε στην Περιφέρεια Αττικής το προχθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» με τίτλο «Ανεπιθύμητα τα... καινούργια λεωφορεία», που αφορούσε την ανάκληση της χρηματοδότησης με 30 εκατ. ευρώ που είχαν δεσμευτεί για την αγορά 92 καινούργιων λεωφορείων.

Ο νυν περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης χαρακτηρίζει «ανακριβές» το δημοσίευμα της εφημερίδας μας και αποδίδει ευθύνες σε ΟΑΣΑ και υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, ενώ η πρώην περιφερειάρχης Ρένα Δούρου κατηγορεί τη σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας ότι δεν στηρίζει τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η παράταξη «Δύναμη Ζωής» ζητά να δώσει ο κ. Πατούλης δημόσιες εξηγήσεις στο προσεχές Περιφερειακό Συμβούλιο.

Ποιες «ανακρίβειες»;

Σε εκτενή ανακοίνωσή του ο κ. Πατούλης, αργά το βράδυ της Δευτέρας, χαρακτήρισε «ανακριβές» το δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών» «για δήθεν ακύρωση προμήθειας λεωφορείων από τη σημερινή Διοίκηση», σημειώνοντας ότι «η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής δεν ακύρωσε γιατί δεν βρήκε καμία έτοιμη διαδικασία, για αγορά νέων λεωφορείων».

Ο κ. Πατούλης δεν προσδιορίζει τα «ανακριβή» σημεία του ρεπορτάζ, αλλά πάντως επιβεβαιώνει ότι η Πράξη εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής στις 20/12/2018. Αναφέρεται όμως σε αντιρρήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και «αλληλογραφία με την DG Regio, η οποία είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου» (ωστόσο, δεν μας την έστειλε), σημειώνοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν αντίθετη στην εν λόγω χρηματοδότηση «επειδή προβλεπόταν η προμήθεια / χρήση κυρίως οχημάτων ΝΤΙΖΕΛ» και «αντιμετώπιζε αποσπασματικά το πρόβλημα της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΑ, αφού την ίδια χρονική περίοδο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επί υπουργίας κ. Σπίρτζη, δρομολογούσε την προμήθεια 500 οχημάτων, για τις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».

«Δημόσιες εξηγήσεις»

Η παράταξη «Δύναμη Ζωής» και η Ρένα Δούρου με ανακοίνωσή τους, μεταξύ άλλων, καλούν τη διοίκηση της Περιφέρειας να δώσει δημόσιες εξηγήσεις στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο «για την απώλεια των 92 λεωφορείων» και την απένταξη της χρηματοδότησης, σημειώνοντας ότι «θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αποσυμφόρηση των μέσων μαζικής μεταφοράς ειδικά σήμερα, περίοδο επέκτασης της πανδημίας, κατά την οποία η κυβέρνηση αδυνατεί να αναλάβει σχετικές πρωτοβουλίες».

Η κ. Δούρου επισημαίνει ότι «η Διοίκηση οφείλει να δώσει εξηγήσεις, όχι μέσω μονολόγων Δελτίων Τύπου. Γιατί καταντάει πλέον κωμικός ο ισχυρισμός ότι έφταιγε η προηγούμενη διοίκηση της Περιφέρειας που δεν πίεσε τον τότε Υπουργό Μεταφορών για να αγοραστούν τα λεωφορεία από το υπουργείο ή ότι τότε το υπουργείο δεν “έβαλε πλάτη”, κ.ο.κ. Οφείλει σαφείς απαντήσεις, επειδή πλέον κανείς δεν δικαιούται να κάνει πολιτικό παιχνίδι με τα κρίσιμα υγειονομικά ζητήματα».

Η απάντηση της «Εφ.Συν.»

Εμείς τι άλλο να πούμε, πέρα από το γεγονός ότι ο κ. Πατούλης δεν επισημαίνει συγκεκριμένες «ανακρίβειες» στο ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.», αλλά αναλώνεται σε πολιτικές τοποθετήσεις. Ο περιφερειάρχης Αττικής πρέπει να αποφασίσει εάν ήταν... ανυπόμονος (ο ΟΑΣΑ είχε περιθώριο άλλους 22 μήνες μέχρι τη λήξη της Δράσης) ή... αργοπορημένος (εφόσον επικαλείται την DG Regio και φέρεται να αγνοεί το γεγονός της τελικής ένταξης στο ΕΣΠΑ, άργησε 14 μήνες να το απεντάξει, ενώ στο μεταξύ δεν πρότεινε ούτε τροποποιήσεις).

Τείνουμε να πιστέψουμε ότι ο περιφερειάρχης ανέλαβε να απαντήσει... ανυπόμονα στο ρεπορτάζ μας, χωρίς να το διαβάσει, καθώς δεν γράψαμε για «ακύρωση κάποιας διαδικασίας αγοράς νέων λεωφορείων», αλλά για την ανάκληση της απόφασης χρηματοδότησης μετά από τη διαπίστωση «αδράνειας» εκ μέρους του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών (φέτος).

Οι μικρές... ανακρίβειες του περιφερειάρχη περί διαγωνισμού 500 λεωφορείων (750 ήταν, αλλά δεν πειράζει) «που ακυρώθηκε» (η Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών ακύρωσε τα τμήματα 1, 2 και 3 -και όχι συνολικά τον διαγωνισμό- επιστρέφοντας την προκήρυξη για διορθώσεις στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών) δεν μας αφορούν. Ομως στεκόμαστε σε μια ουσιαστική επισήμανση που «καρφώνει» διακριτικά τον, από μήνα σε μήνα, εξαγγελλόμενο διαγωνισμό για 1.000+ καινούργια πετρελαιοκίνητα λεωφορεία, τα οποία ο κ. Πατούλης θεωρεί μη επιλέξιμα για χρηματοδότηση. Ισως γι' αυτό τις τελευταίες ημέρες ο υπουργός Μεταφορών άρχισε να μιλά μόνο για «καθαρά» λεωφορεία, φυσικού αερίου, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Οψόμεθα...

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ανεπιθύμητα τα... καινούργια λεωφορεία
Ο Γ. Πατούλης ανακαλεί τη δέσμευση της Ρ. Δούρου για πλήρη χρηματοδότηση του αιτήματος για 29,96 εκ. ευρώ. Αδιαφορία από το υπουργείο Μεταφορών.
Ανεπιθύμητα τα... καινούργια λεωφορεία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
Στον αέρα οι επίγειες συγκοινωνίες της Αττικής και οι εξαγγελίες της κυβέρνησης ότι θα αυξήσει τα δρομολόγια των λεωφορείων για να μη στριμώχνονται οι επιβάτες.
Με πήλινα πόδια η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ Αττικής
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παίζουν «κρυφτό» με τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία
Τι έδειξαν τα δεδομένα κίνησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας για το 2020; Πόσα κυκλοφόρησαν καθημερινά σε δρομολόγια, πόσα παραμένουν για συντήρηση; Πόσα λεωφορεία και τρόλεϊ έχουμε...
Παίζουν «κρυφτό» με τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία
ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ
Νέες αποκαλύψεις από τον Ν. Παππά για το σκάνδαλο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ
Την αποκάλυψη ότι 15 οδηγοί του ΟΣΥ είναι αποσπασμένοι σε υπουργικά γραφεία, «ενώ τα λεωφορεία κάθονται στα αμαξοστάσια», έκανε ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ -...
Νέες αποκαλύψεις από τον Ν. Παππά για το σκάνδαλο με τα λεωφορεία του ΟΑΣΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ψάχνουν «εθνικό ευεργέτη» για τα καινούργια λεωφορεία
Με πιστώσεις 206 εκατ. ευρώ από το ΠΔΕ 2019, που... δεν έχουν επικαιροποιηθεί, ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών τον διαγωνισμό για τα 750+20 καινούργια αστικά λεωφορεία.
Ψάχνουν «εθνικό ευεργέτη» για τα καινούργια λεωφορεία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην κόψη του ξυραφιού τα 770 αστικά λεωφορεία
Mercedes-Benz και Solaris προσέφυγαν στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών, καταγράφοντας σημαντικές τεχνικές αποκλίσεις, προβληματικές διατυπώσεις ή ενστάσεις εγκυρότητας της προκήρυξης του διαγωνισμού.
Στην κόψη του ξυραφιού τα 770 αστικά λεωφορεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας