Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέντε μνηστήρες για το λιμάνι της Καβάλας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πέντε μνηστήρες για το λιμάνι της Καβάλας

  • A-
  • A+
Τον «Φίλιππο Β’», που γλίτωσε την πώληση και αξιοποιείται με υπο-παραχώρηση για 40 χρόνια, τον διεκδικούν τα ίδια σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορές για την Αλεξανδρούπολη -με πρόσθετη την προσφορά της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων-, υπογραμμίζοντας ότι διεθνή επενδυτικά κεφάλαια έχουν κοινά στρατηγικά σχέδια, ενεργειακά και όχι μόνο, για τα δύο λιμάνια

Το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β'» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και «τυχερό», καθώς είναι το πρώτο από τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας που γλιτώνει την πώληση και αξιοποιείται με το μοντέλο της υπο-παραχώρησης. Προηγήθηκε ο διαγωνισμός για την πώληση τουλάχιστον του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (για τον οποίο η αποσφράγιση των προσφορών έγινε την περασμένη Παρασκευή) και την ερχόμενη Παρασκευή 30 Οκτωβρίου ακολουθεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, πάλι με πώληση πλειοψηφικού πακέτου.

Την Παρασκευή το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε τα 5 επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένος «Φίλιππος Β'» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε. (ΟΛΚ Α.Ε.). Στη συνέχεια οι σύμβουλοι αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ, αφού αξιολογήσουν τις προσφορές, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Δ.Σ. του Ταμείου για το ποιοι υποψήφιοι πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Η υπο-παραχώρηση, η διάρκεια της οποίας θα είναι για 40 χρόνια, περιλαμβάνει την υφιστάμενη προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ., μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ., τον αποσπασμένο μόλο-κυματοθραύστη, την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.

Με εξαίρεση τη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων η οποία εκδήλωσε ενδιαφέρον για το λιμάνι της Καβάλας λόγω... εντοπιότητας, τα υπόλοιπα 4 επενδυτικά σχήματα είναι περίπου τα ίδια (υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις) με αυτά που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Γεγονός που δείχνει ότι οι εταιρείες που τα διεκδικούν τα εντάσσουν σ' ένα ευρύτερο σχέδιο εκμετάλλευσης, που σχετίζεται με τα ενεργειακά δίκτυα. Θυμίζουμε ότι στην Καβάλα βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός και για κατασκευή υπόγειας αποθήκης αερίου σε σχεδόν εξαντλημένο κοίτασμα του Πρίνου (Νότια Καβάλα).

Το προφίλ των επενδυτικών σχημάτων:

1. PFIC LTD, εταιρεία με έδρα την Κύπρο και υποκατάστημα στην Ελλάδα, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή σύνθετων λιπασμάτων και χημικών. Οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την παραγωγή φωσφορικού οξέος και σύνθετων NPK λιπασμάτων. Η μονάδα παραγωγής της εταιρείας βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη Καβάλας και περιλαμβάνει έναν σταθμό παραγωγής φωσφορικού οξέος, τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής σύνθετων NPK λιπασμάτων και ένα αυτόνομο ιδιωτικό λιμάνι για τη φόρτωση και εκφόρτωση προϊόντων και πρώτων υλών.

2. Quintana Infrastructure and Development, ιδιωτική αμερικανική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών με έδρα το Χιούστον και με παρουσία σε ένα ευρύ φάσμα αγορών, όπως ενεργειακές υποδομές, υποδομές δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικές αγορές και διαχείριση πόρων.

3. Ενωση Εταιρειών IMERYS A.E., GOLDAIR CARGO & IMG, κοινοπρακτικό σχήμα με τη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών από την εξόρυξη, τις μεταφορές και τη βιομηχανία.

4. Η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία συγκροτείται από την αμερικανική BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP, την πολυεθνική EFA GROUP και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και με την ίδια σύνθεση διεκδικεί και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

5. ΟΛΘ Α.Ε., εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α., λειτουργεί υπό τη διοίκηση της κοινοπραξίας Deutsche Invest Equity Partners GmbH (DIEP)/Terminal Link/Belterra από το 2018, η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης σχολιάζοντας την εξέλιξη μίλησε και πάλι για «δικαίωση της στρατηγικής και του σχεδιασμού της κυβέρνησης», καθώς, όπως τόνισε, το ενδιαφέρον των πέντε σημαντικών επενδυτών αναδεικνύει τη μεγάλη αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού της Καβάλας, με πολύ σημαντικά οφέλη για την τοπική οικονομία και κοινωνία.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με υπο-παραχωρήσεις θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
​Το σχέδιο νόμου για τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας ολοκληρώθηκε και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την κατάθεσή του προς ψήφιση στη Βουλή.Το νέο θεσμικό...
Με υπο-παραχωρήσεις θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πέντε διεκδικητές για το λιμάνι της Καβάλας
Τα τέσσερα σχήματα είναι σχεδόν τα ίδια που διεκδικούν και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Και η PFIC- η Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων της Νέας Καρβάλης- εκδήλωσε ενδιαφέρον.
Πέντε διεκδικητές για το λιμάνι της Καβάλας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
Την κάθετη διαφωνία τους με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας εξέφρασαν χθες οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μέσω της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας.
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κινδυνεύει με ιδιωτικοποίηση το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας
Αντιδράσεις προκαλούν οι αναμενόμενες αξιοποιήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Ενα από αυτά είναι και το λιμάνι του Βόλου για το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκδηλωθεί έντονο επενδυτικό...
Κινδυνεύει με ιδιωτικοποίηση το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και με πώληση μετοχών η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών
Μέσα στο 2020 είναι ο στόχος της κυβέρνησης να γίνουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας και τα μοντέλα αξιοποίησης κατά περίπτωση θα είναι: υποπαραχώρηση, πλήρης...
Και με πώληση μετοχών η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια
Με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα, πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας απαντούν ότι οι καθυστερήσεις στις διαγωνιστικές διαδικασίες αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας οφείλονται στην πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ
«Σκαλώνουν» στο ΤΑΙΠΕΔ οι διαγωνισμοί για τα λιμάνια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας