Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πέντε διεκδικητές για το λιμάνι της Καβάλας

Το λιμάνι της Καβάλας

EUROKINISSI / ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΤΣΟΥΤΣΑΣ

Πέντε διεκδικητές για το λιμάνι της Καβάλας

  • A-
  • A+
Τα τέσσερα σχήματα είναι σχεδόν τα ίδια που διεκδικούν και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Και η PFIC- η Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων της Νέας Καρβάλης- εκδήλωσε ενδιαφέρον.

Περίπου τα ίδια επενδυτικά σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την απόκτηση του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης διεκδικούν και το λιμάνι της Καβάλας, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ.

Η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος έληξε σήμερα και τα σχήματα που περνούν στην επόμενη φάση για την υποπαραχώρηση του λιμένα της Καβάλας είναι τα εξής:

  • Η PFIC, δηλαδή η Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων με τη μονάδα παραγωγής στη Νέα Καρβάλη Καβάλας.
  • Η QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT, εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου με έμφαση στην ενέργεια.
  • Η ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ IMERYS AE, GOLDAIR CARGO & I.M.G., κοινοπρακτικό σχήμα με τη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών από την εξόρυξη, τις μεταφορές και τη βιομηχανία.
  • Η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία συγκροτείται από την αμερικανική BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP, την πολυεθνική EFA GROUP και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σταθερά παρούσα σχεδόν σε κάθε διαγωνισμό πώληση ή έργο με ενεργειακή διάσταση.
  • Και η ΟΛΘ Α.Ε., η εταιρεία που διαχειρίζεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Με εξαίρεση τη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων της Νέας Καρβάλης, τα τέσσερα υπόλοιπα σχήματα -τα δύο με ελαφρά διαφοροποιημένη σύνθεση στις κοινοπραξίες που συγκρότησαν- εμφανίστηκαν και στον διαγωνισμό πώλησης του 67% του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Γεγονός που προδίδει ότι οι εταιρείες που τα διεκδικούν τα εντάσσουν σε ένα ευρύτερο σχέδιο εκμετάλλευσης, που σχετίζεται με τα ενεργειακά δίκτυα.

Υπενθυμίζεται ότι στην Καβάλα είναι σε εξέλιξη διαγωνισμός και για την υπόγεια αποθήκη αερίου σε σχεδόν εξαντλημένο κοίτασμα του Πρίνου.

Η σύμβαση για το λιμάνι της Καβάλας έχει τη μορφή της υποπαραχώρησης για 40 χρόνια και περιλαμβάνει τον προβλήτα και μια ακόμη έκταση εμβαδού σχεδόν 300.000 τετραγωνικών, τον κυματοθραύστη, την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και τον υπάρχοντα εξοπλισμό του λιμανιού.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πέντε μνηστήρες για το λιμάνι της Καβάλας
Τον «Φίλιππο Β’», που γλίτωσε την πώληση και αξιοποιείται με υπο-παραχώρηση για 40 χρόνια, τον διεκδικούν τα ίδια σχήματα που έχουν καταθέσει προσφορές για την Αλεξανδρούπολη -με πρόσθετη την προσφορά της...
Πέντε μνηστήρες για το λιμάνι της Καβάλας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με υπο-παραχωρήσεις θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
​Το σχέδιο νόμου για τον τρόπο αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας ολοκληρώθηκε και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την κατάθεσή του προς ψήφιση στη Βουλή.Το νέο θεσμικό...
Με υπο-παραχωρήσεις θα αξιοποιηθούν τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πληθωρικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Το υπό πώληση λιμάνι της Ηγουμενίτσας περιλαμβάνει γήπεδα, κτίρια και εγκαταστάσεις της χερσαίας λιμενικής ζώνης, τα αλιευτικά καταφύγια Σαγιάδας και Πλαταριάς και το καταφύγιο σκαφών αναψυχής στα Σύβοτα.
Πληθωρικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παράταση προθεσμίας ενδιαφέροντος για τα λιμάνια Β. Ελλάδος
Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την παράταση στις προθεσμίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας κα της Ηγουμενίτσας.
Παράταση προθεσμίας ενδιαφέροντος για τα λιμάνια Β. Ελλάδος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
Την κάθετη διαφωνία τους με την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών της χώρας εξέφρασαν χθες οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, μέσω της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας.
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κινδυνεύει με ιδιωτικοποίηση το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας
Αντιδράσεις προκαλούν οι αναμενόμενες αξιοποιήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Ενα από αυτά είναι και το λιμάνι του Βόλου για το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκδηλωθεί έντονο επενδυτικό...
Κινδυνεύει με ιδιωτικοποίηση το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας