• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.7°C / 29.6°C
    3 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.2°C / 27.5°C
    1 BF
    67%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 25.0°C / 27.7°C
    2 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 24.1°C
    0 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 18.0°C / 23.8°C
    2 BF
    66%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 20.1°C
    1 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.7°C / 24.7°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.3°C / 27.5°C
    4 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 24.9°C
    2 BF
    69%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.8°C / 27.2°C
    4 BF
    57%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.6°C / 24.6°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    3 BF
    61%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.9°C / 22.9°C
    0 BF
    78%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.4°C / 27.3°C
    1 BF
    52%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    3 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.0°C / 29.0°C
    2 BF
    40%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 24.4°C / 25.7°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    84%

Την εκκίνηση του πλειοδοτικού διαγωνισμού χαιρέτισε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, εντάσσοντας την επιχείρηση μαζί με την ΕΛΒΟ στο μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ηρθαν οι... προικοθήρες»

  • A-
  • A+
Αγωνία εκφράζουν οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία, που βλέπουν για άλλη μία φορά το μεγάλο παιχνίδι επενδυτών, πολιτικών, εξοπλιστικών προγραμμάτων και διεθνών ανταγωνισμών να μην τους περιλαμβάνει.

Xθες δημοσιεύτηκε η πρόσκληση διαγωνισμού για την εκποίηση του ενιαίου λειτουργικού συνόλου των περιουσιακών στοιχείων τής Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (ΕΝΑΕ), όπως είναι η επίσημη ονομασία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που τελούν υπό καθεστώς ειδικής διαχείρισης από το 2018.

Την εκκίνηση του πλειοδοτικού διαγωνισμού χαιρέτισε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, εντάσσοντάς την μαζί με την ΕΛΒΟ στο μεταρρυθμιστικό έργο της κυβέρνησης που «εξυγιαίνει και επαναδραστηριοποιεί σημαντικές επιχειρήσεις με χρόνια προβλήματα, με στόχο την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας».

Οι προσφορές πρέπει να έχουν κατατεθεί ώς τις 27 Νοεμβρίου, ενώ θα ακολουθήσει δεύτερος διαγωνισμός ο οποίος θα περιλαμβάνει τα περιουσιακά στοιχεία που ανήκουν στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου - με βασικότερο τη δεξαμενή 5 αποκαλούμενη ως «η μεγαλύτερη δεξαμενή της Μεσογείου».

Αγωνία εκφράζουν οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία που βλέπουν άλλη μία φορά το μεγάλο παιχνίδι επενδυτών, πολιτικών, εξοπλιστικών προγραμμάτων και διεθνών ανταγωνισμών να μην τους περιλαμβάνει. «Εχουμε μπει στην τελική ευθεία του δράματος που περνάμε όλοι μας. Τα πράγματα δεν είναι καλά. Κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας μας, κινδυνεύουν οι αποδοχές μας» γράφει η ανακοίνωση του σωματείου των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά «Η Τρίαινα» - που ιδρύθηκε το 1962, όταν τα ναυπηγεία ανήκαν στον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο.

«Δεν θα επιτρέψουμε ούτε ένας εργαζόμενος να μείνει στον δρόμο. Απαιτούμε η δέσμευση του πρωθυπουργού από τη Θεσσαλονίκη, ότι διασφαλίζονται οι θέσεις εργασίας μας, την οποία εμείς με τον αγώνα μας επιβάλλαμε, να υλοποιηθεί» τονίζει το σωματείο, που εκπροσωπεί 730 εργαζόμενους, εκ των οποίων περίπου 200 περιμένουν να συνταξιοδοτηθούν.

Αιτήματα

Πάγιο αίτημα του σωματείου είναι να περιλαμβάνεται όρος στην προκήρυξη ότι όλοι οι εργαζόμενοι θα μεταφερθούν στον νέο φορέα με τις ίδιες συμβάσεις. Αυτό, τονίζουν, δεν έγινε δεκτό «ούτε από τη Διαχείριση, ούτε από τους υπουργούς, λόγω του σχετικού όρου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην υπάρχει καμία συνέχεια μεταξύ της ΕΝΑΕ και του νέου φορέα, όρο τον οποίο είχε αποδεχθεί και ο υπουργός της προηγούμενης κυβέρνησης, παρά τις τότε διαβεβαιώσεις του».

Ο πρόεδρος του σωματείου, Βαγγέλης Μπαλογιάννης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» δεν κρύβει την πικρία του για το γεγονός ότι στην προκήρυξη του διαγωνισμού δεν υπάρχει πρόβλεψη για τους εργαζόμενους, που εδώ και πάνω από δέκα χρόνια βρίσκονται σε μια διελκυστίνδα αβεβαιότητας και ακυρωμένων υποσχέσεων.

«Ανήκαμε στους Γερμανούς της ΗDW από το 2002. Το 2005 απορροφηθήκαμε από τον όμιλο της Τhyssen Krupp, που είχε κλείσει τη συμφωνία για τα υποβρύχια. Ολα αυτά τα χρόνια υπήρχε το συμβόλαιο που το δώσανε στην Τhyssen για να κρατάει το προσωπικό και να μην ανοίγει μύτη. Το 2008 ξεκίνησαν οι πρώτες συγκρούσεις με τη Τhyssen Krupp. Πετάξανε σε μια νύχτα τους εργαζόμενους του τροχαίου υλικού, 160 άτομα, φτιάξανε άλλη εταιρεία και μετέφεραν τους εργαζόμενους που είχαν σύμβαση με τα Ελληνικά Ναυπηγεία εκεί. Πούλησαν την εταιρεία σε άλλο Γερμανό, κάποιον Μέγερ. Το 2009 η εταιρεία του Μέγερ βαράει κανόνι, οι εργαζόμενοι από εκείνη τη μέρα βρίσκονται στον δρόμο. Δώσαμε μάχες, υπήρχαν υποσχέσεις από όλα τα κόμματα, αλλά δυστυχώς δεν έγινε ποτέ τίποτα. Περίπου 90 συνάδελφοι που ακολούθησαν τον δικηγόρο του σωματείου έχουν κερδίσει δικαστικές αποφάσεις μέχρι και στον Αρειο Πάγο, ενώ υπήρξε και απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου»

Οι εργαζόμενοι ανακαλούν με θυμηδία την περίοδο 2006-2012, που σημαδεύτηκε από τις αντιδικίες της ελληνικής κυβέρνησης με τη Γερμανία για το υποβρύχιο «Παπανικολής» το οποίο βάφτισαν περιπαικτικά «το υποβρύχιο που γέρνει», και κατέληξε με την Ελλάδα να καταδικάζεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, για παράνομες κρατικές χρηματοδοτήσεις ύψους άνω των 600 εκατομμυρίων την περίοδο 1996-2003. «Ο Μεϊμαράκης έβγαινε και έλεγε ότι δεν βάζει μέσα φαντάρους στο υποβρύχιο γιατί είναι πλωτό φέρετρο. Τώρα ο σημερινός υπουργός Αμυνας λέει ότι το υποβρύχιο του ίδιου τύπου είναι το υπερόπλο του Πολεμικού Ναυτικού, που είναι αόρατο και το ψάχνουν οι Τούρκοι και δεν το βρίσκουν» σχολιάζει ενοχλημένος με τη φιλολογία περί «υποβρυχίων που γέρνουν» ο εργαζόμενος στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και μέλος της διοίκησης του σωματείου Στέλιος Δανιήλ.

Μεταξύ άλλων οι εργαζόμενοι ζητάνε έγγραφη διαβεβαίωση από τον διαχειριστή για την εξόφληση του 35% που υπολείπεται από τη μισθοδοσία τους το διάστημα της ειδικής διαχείρισης, με ποσό που θα αφαιρεθεί από το τίμημα της πώλησης (το 65% του μισθού τους το καλύπτει το Πολεμικό Ναυτικό). Παραμένουν ωστόσο σε εγρήγορση.

«Ολοι ενδιαφέρονται για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για την προικοθηρία, ποιος θα πάρει τις φρεγάτες. Εμείς θέλουμε να είμαστε μέσα στην επόμενη ημέρα. Ομως φοβόμαστε ότι αν καταγγελθούν οι συμβάσεις μας, δεν θα καταφέρουμε καν να εξοφληθούμε το σύνολο των αποζημιώσεων, που μαζί με τις οφειλές αγγίζει τα 200 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που ξεπερνάει το εκτιμώμενο τίμημα της αγοράς των Ναυπηγείων».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαζικές απολύσεις έφεραν οι επενδύσεις στο Χίλτον
Υποτίθεται ότι οι επενδύσεις, ειδικά στην αποκαλούμενη βαριά βιομηχανία του τουρισμού, φέρνουν νέες θέσεις εργασίας και όχι ανεργία. Στην περίπτωση του Χίλτον το μεγαλόπνοο επενδυτικό σχέδιο επαναλειτουργίας...
Μαζικές απολύσεις έφεραν οι επενδύσεις στο Χίλτον
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο πρωθυπουργός τορπιλίζει τα Ελληνικά Ναυπηγεία
Την απογοήτευσή τους εκφράζουν οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από την τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη Βουλή, κατά τη συζήτηση για την κύρωση της αμυντικής συμφωνίας Ελλάδας-Γαλλίας.
Ο πρωθυπουργός τορπιλίζει τα Ελληνικά Ναυπηγεία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ας μη δυσφημίζει τα Ελληνικά Ναυπηγεία ο πρωθυπουργός»
Λένε πώς αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει. Ωστόσο ο Κυρ. Μητσοτάκης όχι μόνο δεν παίνεψε τα Ελληνικά Ναυπηγεία, αλλά τα παρουσίασε σχεδόν ως αναξιόπιστα και προβληματικά.
«Ας μη δυσφημίζει τα Ελληνικά Ναυπηγεία ο πρωθυπουργός»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Aγονος ο διαγωνισμός για Σκαραμαγκά
Τροπολογία για να οριστεί κατώτατη τιμή ζητάνε οι πιστωτές απορρίπτοντας ομόφωνα την προσφορά των 15,1 εκατ. ευρώ του ομίλου Πριόβολου για τα Ναυπηγεία ● «Συμβολική» ήταν η προσφορά του ομίλου Onex.
Aγονος ο διαγωνισμός για Σκαραμαγκά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Άγονος ο διαγωνισμός πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Oμόφωνα άγονος κηρύχθηκε ο διαγωνισμός πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, από τη συνέλευση των πιστωτών που συνεδρίασε νωρίτερα σήμερα.
Άγονος ο διαγωνισμός πώλησης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας