• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.5°C / 18.6°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 11.5°C / 16.1°C
    1 BF
    75%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.1°C / 18.0°C
    3 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    1 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.0°C / 14.3°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 10.1°C
    2 BF
    66%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.6°C / 17.6°C
    2 BF
    66%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.8°C
    4 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.9°C / 16.9°C
    2 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.1°C / 19.1°C
    3 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 16.6°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    2 BF
    67%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    8°C 7.9°C / 11.5°C
    0 BF
    93%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.5°C / 14.5°C
    0 BF
    56%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 19.3°C
    1 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 18.8°C
    3 BF
    51%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.7°C / 13.8°C
    1 BF
    84%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.7°C / 16.2°C
    2 BF
    68%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    1 BF
    57%

Με υπομνήματα που ακυρώνουν τη συμφωνία του Δεκεμβρίου 2013 απαντούν οι εργολάβοι στο αίτημα αναθεώρησης των συμβάσεων και θέσπισης νέων κανόνων για τις τιμές των διοδίων

ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ

Παρατάσεις ζητούν οι εργολάβοι

  • A-
  • A+

Χέρι στα κονδύλια του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης (νέο ΕΣΠΑ) της περιόδου 2014-2020 ετοιμάζονται να βάλουν οι εργολάβοι των αυτοκινητόδρομων. Λίγο πριν από την έναρξη των διαπραγματεύσεων με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών για την αναθεώρηση των συμβάσεων και τη θέσπιση νέων κανόνων για τις τιμές των διοδίων, έχουν αρχίσει να υποβάλλουν γραπτά υπομνήματα με τα οποία στην ουσία ακυρώνουν τη συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2013.

Με βάση τις αναθεωρημένες συμβάσεις του 2007, τα έργα πρέπει να παραδοθούν ώς το τέλος του χρόνου και γι’ αυτόν τον λόγο η προηγούμενη κυβέρνηση είχε λεηλατήσει τα κονδύλια του ΕΣΠΑ, αφήνοντας «ορφανά» δεκάδες μικρότερα έργα, κυρίως στην περιφέρεια. Υπολογίζεται ότι την περασμένη χρονιά μεταφέρθηκε στους αυτοκινητόδρομους σχεδόν ένα δισ. ευρώ, με το επιχείρημα ότι κινδύνευε να χαθεί αν παρέμενε σε «ανώριμα» έργα του ΕΣΠΑ.

Ωστόσο, από τον Δεκέμβριο του 2013 ήταν φανερό ότι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των αυτοκινητόδρομων φάνταζε ουτοπικό, ενώ το Δημόσιο για άλλη μια φορά αναλάμβανε δεσμεύσεις έναντι των εργολάβων που δεν μπορούσε να τηρήσει. Ακόμη και σήμερα υπάρχουν «τρύπες» στις απαλλοτριώσεις που καθυστερούν την ανάπτυξη των εργοταξίων.

Με την καθυστέρηση των κατασκευών, οι αυτοκινητόδρομοι ετοιμάζονται να γίνουν έργα-γέφυρες και να απορροφήσουν μεγάλο μέρος των περιορισμένων κονδυλίων του ΣΕΣ. Οι πόροι για τα έργα ανέρχονται σε 1,7 δισ. και ήδη υπάρχει over booking, αφού έχουν ενταχθεί προγράμματα με υπερτριπλάσιο προϋπολογισμό. Ηδη οι εργολάβοι που έχουν αναλάβει τις σήραγγες των Τεμπών και δήλωναν δημόσια ότι θα τις παραδώσουν το φθινόπωρο, έχουν ζητήσει γραπτώς παράταση για ένα χρόνο.

Στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Αντιρρίου-Ιωαννίνων οι κατασκευαστές επιστρατεύουν τις καθυστερήσεις από την πλευρά του Δημοσίου, αφού η μελέτη για τις δίδυμες σήραγγες στην Κλόκοβα εγκρίθηκε πριν από λίγες ημέρες, με καθυστέρηση που αγγίζει τον ένα χρόνο!

Παραπονούμενοι είναι και οι εργολάβοι στην Κορίνθου-Πατρών, αφού δεν έχει βρεθεί λύση για τα οκτώ σημεία που ο αυτοκινητόδρομος συναντά το σιδηροδρομικό δίκτυο, όπου τα έργα πρέπει να προηγηθούν αλλά δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει! Στις δύο αυτές περιπτώσεις οι εργολάβοι ζητούν παράταση τουλάχιστον ώς το τέλος του 2016.

Καθυστερήσεις

Βασικό επιχείρημα των εργολάβων είναι και οι καθυστερήσεις στην καταβολή των συμφωνηθέντων. Οι υποχρεώσεις του Δημοσίου ώς τον Μάρτιο έφταναν τα 107 εκατ. ευρώ, ενώ και άλλα 19 εκατ. ευρώ έπρεπε να έχουν καταβληθεί ώς το τέλος Απριλίου στην Κορίνθου-Πατρών.

Τα χρηματοδοτικά προβλήματα, που συνδέονται με τις καθυστερήσεις στη γενικότερη συμφωνία της κυβέρνησης με τους δανειστές, επηρεάζουν τις πρώτες διερευνητικές συζητήσεις ανάμεσα στο υπουργείο και τους εργολάβους. Οι τελευταίοι επισείουν νέα διακοπή των έργων και αφήνουν να εννοηθεί ότι δεν είναι διατεθειμένοι να συζητήσουν μείωση των τιμών στα διόδια πριν από την ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων, οπότε μπορεί να προχωρήσει η τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συμφωνία επανεκκίνησης
«Κουμπαρά» ύψους 330 εκατ. ευρώ θα εξασφαλίσει το Δημόσιο για την Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, ο οποίος θα λειτουργεί ως εγγύηση μέχρι το 2033 για τα δάνεια των εργολάβων του αυτοκινητόδρομου από τις τράπεζες...
Συμφωνία επανεκκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
Οι «εθνικοί« εργολάβοι είπαν τα... κάλαντα στο υπουργείο Υποδομών και το τελευταίο δεκαήμερο του 2014 έλαβαν πάνω από 92 εκατ. ευρώ παρά το γεγονός ότι τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι και πάλι εκτός...
Πρωτοχρονιάτικο δώρο εκατ. ευρώ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μικρές αυξήσεις λόγω ΦΠΑ στα διόδια
Μικρές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων φέρνει από αύριο η αναπροσαρμογή του ΦΠΑ από 23 σε 24% που θεσμοθετήθηκε με τον τελευταίο νόμο. Τα νέα τιμολόγια είναι «τσιμπημένα» κατά 0,05 έως και 2 ευρώ, ανάλογα με...
Μικρές αυξήσεις λόγω ΦΠΑ στα διόδια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Χαμηλά διόδια, χωρίς σταθερό χρόνο παραχώρησης»
Φτηνότερα διόδια για όλους τους πολίτες, που θα έρθουν όμως μέσα από παράταση της διάρκειας των συμβάσεων για τους αυτοκινητόδρομους, περιλαμβάνει η πρόταση του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη προς τους...
«Χαμηλά διόδια, χωρίς σταθερό χρόνο παραχώρησης»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μήνυμα μέσω ΣΤΕΑΤ
Μέσω του ΣΤΕΑΤ, του φορέα των «μεγάλων» του κατασκευαστικού τομέα, στέλνουν οι εργολάβοι το μήνυμά τους προς την κυβέρνηση. Ο σύνδεσμος των δεκατεσσάρων μεγάλων εργοληπτικών επιχειρήσεων εξέδωσε ανακοίνωση...
Μήνυμα μέσω ΣΤΕΑΤ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων
Ο Χρήστος Σπίρτζης παραδέχεται ότι η αύξηση των τιμών επιφέρει μείωση της κυκλοφορίας, δυσχεραίνοντας τα έργα των αυτοκινητόδρομων, και προαναγγέλλει αναθεώρηση των συμβάσεων με τους εργολάβους.
Ο φαύλος κύκλος των διοδίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας