Από την Πέμπτη 1η Οκτωβρίου θα δρομολογηθούν σε περιφερειακές γραμμές τα πρώτα 10-12 λεωφορεία, θα ακολουθήσουν άλλα 40 στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Λίγες ημέρες αργότερα ακόμη 50 αστικά λεωφορεία από τους εθελοντές των ΚΤΕΛ της Περιφέρειας που θα «ζεστάνουν» τις γραμμές μέχρι Αγιο Στέφανο, Διόνυσο, Πεντέλη, Παλλήνη, Ανθούσα, Αρτέμιδα και Ανάβυσσο, μέχρι να αναλάβουν τα ΚΤΕΛ Αττικής, Θήβας, Κορίνθου και Χαλκίδας το μερίδιο που τους αναλογεί -ώστε σταδιακά να διαθέσει η ΟΣΥ περισσότερα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.
Χθες το πρωί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής απάντησε από τηλεοράσεως με τον δικό του τρόπο στα δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.» για το κόστος του διαγωνισμού μίσθωσης 300 λεωφορείων και των επιδοτήσεων στα ΚΤΕΛ για παραχώρηση συγκοινωνιακού έργου -δεν απάντησε όμως για τις ελλείψεις οδηγών, ούτε για τον αριθμό των λεωφορείων που κινούνται καθημερινά.
Για το κόστος της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και του leasing, ο υπουργός σημείωσε ότι το κόστος ανά χλμ. για τον ΟΑΣΑ είναι περίπου τρία ευρώ, όταν το ΚΤΕΛ θα επιδοτηθεί με 1,41 ευρώ (απλώς παρέλειψε να διευκρινίσει ότι πλέον θα πληρώνουμε και τα δύο, αθροιστικά) και ξεκαθάρισε ότι «όσον αφορά στο leasing, η σύμβαση είναι τριετής και αφορά 300 λεωφορεία με ετήσιο προϋπολογισμό ανά λεωφορείο 33.600, δηλαδή συνολικά περίπου 30 εκατ. ευρώ για 3 χρόνια» (συν ΦΠΑ). Σημείωσε επίσης ότι «εάν το Δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ».
Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι «μέσα σε τέσσερις μήνες ο στόλος θα έχει αυξηθεί κατά 80% με την ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων, τα επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ και μέσω leasing, ενώ τον Οκτώβριο θα βγει ο μεγάλος διαγωνισμός, ο οποίος όμως με τις διαδικασίες που προβλέπουν η Ε.Ε. και η ελληνική νομοθεσία θα απαιτήσει δύο χρόνια».
Καθημερινά δρομολόγια
Περιμένουμε πάντως από τον υπουργό να μας ενημερώσει και για τα ευτελή, όπως π.χ. το είδος και το κόστος της πρόσθετης σύμβασης με τους «εθελοντές» των ΚΤΕΛ, αφού ήδη έχουν φτάσει τα πρώτα λεωφορεία (4 αρθρωτά από Χανιά έφτασαν το πρωί της Δευτέρας στο λιμάνι, 12 αρθρωτά από Πάτρα, 4 από Αρκαδία κ.λπ.) και μαζεύονται στην Ελευσίνα για συντήρηση. Επίσης, να ανακοινώσει τη σύμβαση που θα ισχύσει μετά τις 14 Οκτωβρίου με τα ΚΤΕΛ Αττικής και το κόστος των επιδοτήσεων στα ΚΤΕΛ.
Και φυσικά, να μάθουμε γιατί δεν βγαίνουν καθημερινά σε δρομολόγια πάνω από 930 λεωφορεία και τρόλεϊ, παρότι υπάρχουν παρκαρισμένα στα αμαξοστάσια πάνω από 100 «εφεδρικά» τρόλεϊ (Neoplan στο Ν. Φάληρο και VanHool στη Λιοσίων) που θα μείωναν τις χρονοαποστάσεις από τα 18 σε κάτω από 10 λεπτά, αλλά και τα 250+ ετοιμοπόλεμα λεωφορεία που ανατάχθηκαν, τα οποία καθιστούν περιττή τη μίσθωση μεταχειρισμένων με leasing.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας