Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κόλλησε... κορονοϊό η κρουαζιέρα

Το κρουαζιερόπλοιο MSC Magnifica της ιταλικής εταιρείας MSC

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κόλλησε... κορονοϊό η κρουαζιέρα

  • A-
  • A+

Πέρασαν σχεδόν 7 μήνες από τότε που ανακοινώθηκε το πρώτο κρούσμα κορονοϊού μέσα στο κρουαζιερόπλοιο «Diamond Princess Cruise» και όλα δείχνουν ότι ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ο μεγάλος χαμένος της πανδημίας.

Εκατοντάδες κρουαζιερόπλοια παραμένουν αγκυροβολημένα στα λιμάνια σε όλο τον κόσμο, δεκάδες άλλα -κυρίως μεγάλα- οδηγούνται για διάλυση (σκραπ), εταιρείες ακυρώνουν προγραμματισμένες ναυπηγήσεις και ζητούν να καθυστερήσουν αυτές που ήδη έχουν ξεκινήσει και κανείς δεν γνωρίζει να πει με σιγουριά πότε χρονικά θα γίνει η συνολική επανεκκίνηση της κρουαζιέρας. Ολα θα εξαρτηθούν πλέον από την πορεία της πανδημίας, ενώ όσο περνά ο καιρός οι οικονομικές ζημιές είναι τεράστιες.

Πριν από λίγο καιρό δυο-τρεις εταιρείες στη Βόρεια Ευρώπη προσπάθησαν με δυο μικρά πλοία, δυναμικότητας περίπου 200 ατόμων, να ξεκινήσουν ολιγοήμερες κρουαζιέρες, αλλά και στα δύο πλοία παρουσιάστηκαν κρούσματα.

Το ίδιο συνέβη και με ένα μεγάλο πλοίο στην Ταϊβάν και φυσικά αμέσως απαγορεύτηκε η συνέχιση των ταξιδιών. Την περασμένη εβδομάδα οι ιταλικές εταιρείες MSC και Costa ξεκίνησαν κρουαζιέρες σε ιταλικά λιμάνια με μεγάλα πλοία αλλά με μικρή δυναμικότητα -λιγότεροι από 1.000 επιβάτες- και με πολύ αυστηρά υγειονομικά μέτρα. Το μόνο λιμάνι εκτός Ιταλίας που προσέγγισαν ήταν αυτό της Μάλτας όπου μάλιστα έγινε και γιορτή υποδοχής.

Η MSC στις αρχές Αυγούστου είχε ανακοινώσει την έναρξη ταξιδιών στις 23 Αυγούστου με το πλοίο της «MSC Magnifica» από το Μπάρι της Ιταλίας για Κέρκυρα-Κατάκολο-Πειραιά και στη συνέχεια Τεργέστη, προτού επιστρέψει και πάλι στο Μπάρι. Το δρομολόγιο θα πραγματοποιούνταν σε εβδομαδιαία βάση έως το τέλος Οκτωβρίου.

Ωστόσο η εταιρεία τη Δευτέρα επανήλθε και ανακοίνωσε την αναβολή της επανέναρξης των δρομολογίων του κρουαζιερόπλοιου «MSC Magnifica» έως τις 26 Σεπτεμβρίου, εξηγώντας ότι η εξέλιξη αυτή καθίσταται επιβεβλημένη μετά την απόφαση των ιταλικών αρχών να αυστηροποιήσουν τα μέτρα ελέγχου για τους πολίτες που έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα κατά την επιστροφή τους στην Ιταλία.

Εκανε γνωστό μάλιστα ότι παρότι συζητείται ήδη η εξαίρεση των επιβατών της MSC Cruises, οι οποίοι υποβάλλονται σε τεστ κατά την επιβίβασή τους στα κρουαζιερόπλοια και πραγματοποιούν επισκέψεις στη στεριά σε συνθήκες πλήρους ασφάλειας, υπάρχουν ακυρώσεις κρατήσεων και μείωση της ζήτησης από τη στιγμή που το δρομολόγιο του συγκεκριμένου κρουαζιερόπλοιου περιλαμβάνει τρία ελληνικά λιμάνια.

Μετά από αυτές τις εξελίξεις η πρώτη κρουαζιέρα θα ξεκινήσει από το Μπάρι της Ιταλίας στις 26 Σεπτεμβρίου. Θυμίζουμε ότι στα τέλη Ιουλίου και παρά την αύξηση των κρουσμάτων που είχε αρχίζει να εμφανίζεται στην Ελλάδα ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης είχε ανακοινώσει το άνοιγμα της Ελλάδας στην κρουαζιέρα από την 1η Αυγούστου για τα λιμάνια Πειραιά, Ρόδου, Ηρακλείου, Βόλου, Κέρκυρας και Κατάκολου.

Ο γενικός διευθυντής της Majestic International Cruises Inc και πρώην αντιπρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, Μιχάλης Λάμπρος, μιλώντας στην «Εφ.Συν.», υποστήριξε ότι η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας θα είναι μια πολύ δύσκολη υπόθεση, πιθανότατα το 2021 θα ξεκινήσει δειλά δειλά, εάν μέχρι τότε φυσικά έχει βρεθεί το εμβόλιο. Η επαναλειτουργία θα γίνει με μικρά πλοία δυναμικότητας 1.000 επιβατών αλλά με πληρότητα 65%, δηλαδή να επιβαίνουν σε αυτά μόνο 650 επιβάτες.

Επισήμανε ότι η κατάσταση σήμερα στον κλάδο είναι «απογοητευτική», κάνοντας γνωστό ότι μέχρι το τέλος του 2020 εταιρείες ετοιμάζονται να δώσουν πάνω από 100 πλοία για σκραπ, ενώ όσες είχαν παραγγείλει κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και είχαν τη δυνατότητα ακύρωσαν όλες τις παραγγελίες τους. Επίσης άλλες που τα πλοία τους ήδη κατασκευάζονται ζητούν από τα ναυπηγεία να καθυστερήσουν όσο μπορούν. «Η κρουαζιέρα θα ξεκινήσει από μηδενική βάση, όπως έγινε τις δεκαετίες του 1960 και του 1970» εκτιμά ο ίδιος και προβλέπει ανάκαμψη του κλάδου τα επόμενα 4-5 χρόνια.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεκκίνηση κρουαζιέρας σε ελληνικά λιμάνια
Το κρουαζιερόπλοιο «Mein Schiff 6» της γερμανικής εταιρείας TUI Cruises, το πρώτο πλοίο που ξεκίνησε δρομολόγια κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, προσέγγισε το λιμάνι του Πειραιά ύστερα από 6μηνη αναστολή...
Επανεκκίνηση κρουαζιέρας σε ελληνικά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στόχους για επαναφορά στην προ πανδημίας κατάσταση το συντομότερο δυνατόν καταρτίζει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ως εθνικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου στην Ελλάδα.
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην εντατική λόγω κορονοϊού η κρουαζιέρα
Τεράστια και ανυπολόγιστη είναι η οικονομική ζημιά που έχει υποστεί λόγω της πανδημίας ο ανερχόμενος μέχρι σήμερα κλάδος της κρουαζιέρας και πιθανότατα να χρειαστούν ακόμα και χρόνια για να μπορέσει να καλύψει...
Στην εντατική λόγω κορονοϊού η κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μαύρα σενάρια για την κρουαζιέρα
Ο κορονοϊός πλήττει σοβαρά και τον κλάδο της κρουαζιέρας, καθώς πλοία που εκτελούσαν κρουαζιέρες ακυρώνουν τα προγράμματά τους και τα περισσότερα από αυτά στρέφονται προς τη Μεσόγειο.
Μαύρα σενάρια για την κρουαζιέρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Θαλασσοταραχή για το yachting
Κάθετα αντίθετοι με τις διατάξεις που αναφέρονται στο yachting και συμπεριλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, που ο αρμόδιος υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής έθεσε σε δημόσια διαβούλευση...
Θαλασσοταραχή για το yachting
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
«Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και θα συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους εάν δεν λυθεί το πρόβλημα της εργασιακής τους ασφάλειας», τόνισαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι της...
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας