Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αθέμιτες πρακτικές στην ακύρωση αεροπορικών ταξιδιών
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αθέμιτες πρακτικές στην ακύρωση αεροπορικών ταξιδιών

  • A-
  • A+

Την παρέμβαση της κυβέρνησης ζητούν η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής-ΕΚΠΟΙΖΩ και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών-ΠΟΜΕΚ. Με επιστολή προς τα αρμόδια υπουργεία διαμαρτύρονται «για τις αθέμιτες και παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές μεγάλης εθνικής αεροπορικής εταιρείας σε καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι οποίες συνεχίζουν να υφίστανται, ως προς τη χρήση των κουπονιών, με την παρακράτηση επιπλέον χρημάτων ή την ελλειπή ενημέρωση ως προς τα δικαιώματά τους, όπως ισχύουν, σε πλήρη καταστρατήγηση της ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας, ως προς τα δικαιώματα των επιβατών και την προστασία των καταναλωτών».

Παρότι στην ανακοίνωσή τους η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ δεν κατονομάζουν τον «κυρίαρχο ελληνικό αερομεταφορέα» τον οποίο αφορούν οι καταγγελίες, είναι προφανές ότι αφορά την Aegean, η οποία έχει αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες που έδωσε η κυβερνητική ρύθμιση για να επιβάλει μονομερώς «πιστωτικά σημειώματα» (κουπόνια) για τα ακυρωθέντα εισιτήρια της πανδημίας για 18 μήνες (με την ΠΝΠ της 13ης Απριλίου), αντί της δυνατότητας των επιβατών να ζητούν και επιστροφή χρημάτων, όπως επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία.

Στα έγγραφα και τις καταγγελίες των καταναλωτών που υπέβαλαν προς τα αρμόδια υπουργεία η ΕΚΠΟΙΖΩ και η ΠΟΜΕΚ αναφέρεται μεταξύ άλλων:

● Οτι επιβάτες που ζητούν επιστροφή χρημάτων ενημερώθηκαν πως θα πρέπει να υποβάλουν αίτημα αποκλειστικά μέσω του τηλεφωνικού κέντρου και όχι μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας ή email, πράγμα που σημαίνει αναμονή αρκετών ωρών.
● Οτι αρκετά αιτήματα επιστροφής χρημάτων δεν απαντήθηκαν ποτέ.
● Οτι σε καταναλωτές επιβλήθηκαν ακυρωτικά τέλη, ανεξάρτητα από το αν ζήτησαν οι ίδιοι την ακύρωση ή αν η ακύρωση έγινε από την ίδια την εταιρεία.
● Οτι η εταιρεία τούς ενημέρωνε ψευδώς πως δεν είχαν δικαίωμα επιστροφής χρημάτων, ενώ η ευρωπαϊκή νομοθεσία ορίζει το αντίθετο.
● Οτι σε ορισμένες περιπτώσεις μετάθεσης της πτήσης, η εταιρεία πληροφορούσε εσφαλμένα τους καταναλωτές για τις διαθέσιμες ημερομηνίες πτήσεων, με αποτέλεσμα ο καταναλωτής να μην είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει το εισιτήριό του την ημερομηνία που ήταν διαθέσιμη.
● Οτι ακόμη και στην περίπτωση που η εταιρεία κάνει δεκτό το αίτημα επιστροφής χρημάτων, το ποσό που επιστρέφεται είναι μέρος αυτού που δόθηκε για την κράτηση.
● Οτι σε ορισμένες περιπτώσεις η κράτησή τους δεν εμφανίζεται ενεργή στο σύστημα της εταιρείας, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται στη διεκδίκηση των ταξιδιωτικών δικαιωμάτων τους.
● Οτι ενώ η εταιρεία ανέφερε στην ιστοσελίδα της πως η τηλεφωνική χρέωση για κλήση στο κέντρο της ήταν αστική, οι καταναλωτές χρεώνονταν υπερβολικά ποσά στην επικοινωνία τους με την εταιρεία, η οποία τους είχε αποκλείσει από άλλο μέσο επικοινωνίας (sms/email).

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει προθεσμία ενός μήνα ακόμη για να απαντήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη θέσπιση των voucher, που άλλωστε τροφοδότησε και αυτές τις αθέμιτες πρακτικές, ειδάλλως θα παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο μαζί με άλλες χώρες που νομοθέτησαν την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων των επιβατών και των ταξιδιωτών και την παραβίαση των κοινοτικών οδηγιών στη διάρκεια της πανδημίας. Για το θέμα η Ευρωπαϊκή

Ομοσπονδία Καταναλωτών έχει ζητήσει από την Κομισιόν διεξοδική έρευνα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Προσχηματική συμμόρφωση στην Ε.Ε.
Προσχηματική συμμόρφωση στην ευρωπαϊκή νομοθεσία προστασίας των δικαιωμάτων των επιβατών, ταξιδιωτών και τουριστών συνιστά η τροπολογία τριών άρθρων που κατέθεσαν χθες οι υπουργοί Οικονομικών, Ανάπτυξης,...
Προσχηματική συμμόρφωση στην Ε.Ε.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραπομπή για τα αερο-«φέσια»
Απειλή Ευρωδικαστηρίου για τα υποχρεωτικά «κουπόνια» σε ακυρώσεις πτήσεων ● Προσεγγίζει ή υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ το κόστος των ακυρώσεων στην Ελλάδα.
Παραπομπή για τα αερο-«φέσια»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αεροπορικές εταιρείες καταστρατηγούν τα δικαιώματα επιβατών με τις πλάτες της κυβέρνησης της Ν.Δ.
Καταγγελίες αναγνωστών της «Εφ.Συν.», που έμειναν με το εισιτήριο στο χέρι έπειτα από ακυρώσεις πτήσεων αλλά δεν πήραν πίσω τα χρήματά τους.
Αεροπορικές εταιρείες καταστρατηγούν τα δικαιώματα επιβατών με τις πλάτες της κυβέρνησης της Ν.Δ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πολυεθνική διεκδίκηση της υπόγειας αποθήκης αερίου «Νότια Καβάλα»
Τρία επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την παραχώρηση της χρήσης, ανάπτυξης και εκμετάλλευσης του υπόγειου φυσικού χώρου του κοιτάσματος φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα» ως χώρου αποθήκευσης φυσικού...
Πολυεθνική διεκδίκηση της υπόγειας αποθήκης αερίου «Νότια Καβάλα»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας