Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα

Γιάννης Πλακιωτάκης, Νεκτάριος Σαντορινιός

ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα

  • A-
  • A+
Σφοδρή αντίδραση στην καθυστερημένη υπουργική απόφαση από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό. Διατυπώνει υπόνοιες για εύνοια συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των συμβατικών πλοίων.

Η μεγάλη μείωση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με πέρυσι στα πλοία ακτοπλοΐας οδήγησε την κυβέρνηση στη χορήγηση ενός νέου πακέτου ενίσχυσης στις ακτοπλοϊκές εταιρείες 15 εκατ. ευρώ. Τη Δευτέρα δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα της Κυβερνήσεως» η σχετική απόφαση του αρμόδιου υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη.

Προκάλεσε, όμως, τη σφοδρή αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος σχολίασε τα «αργά αντανακλαστικά του υπουργείου» σε σχέση με τις καταγεγραμμένες ανάγκες των δρομολογίων, επισημαίνοντας ότι η υπουργική απόφαση αφήνει «περιθώρια για υπόνοιες περί εύνοιας συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των συμβατικών πλοίων».

Παράλληλα κάνει λόγο για έλλειψη στρατηγικής από το υπουργείο Ναυτιλίας στη στήριξη της ακτοπλοΐας, ενώ διατυπώνει ερωτήματα και για τον τρόπο που επιλέγει να επιμερίσει δημόσια κονδύλια. Χαρακτηρίζει την υπουργική απόφαση «περίεργη» και «καθυστερημένη χρονικά», εξηγώντας ότι αυτή αφορά μόνο το διάστημα από 11-20/7, δηλαδή μόνο για 10 μέρες. Η ΚΥΑ εκδόθηκε στις 13/7/2020 και συμπεριλαμβάνει τη χρηματοδότηση δρομολογίων από 11/7/2020, ενώ παράλληλα προβλέπει διαδικασία για την ανάθεση επιπλέον δύο ημερών. Δηλαδή οι αναθέσεις για δρομολόγια από 11/7 θα γίνουν στην καλύτερη περίπτωση σήμερα.

Ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τονίζει ότι ο υπουργός Ναυτιλίας, αρχικά, θα πρέπει να εξηγήσει αν το ελληνικό ακτοπλοϊκό δίκτυο, έπειτα από ένα παρατεταμένο lockdown, χρήζει στήριξης μόνο για 10 μέρες ή αν τα προβλήματα συνδεσιμότητας των νησιών, που συνεχώς έρχονται στη δημοσιότητα, απαιτούσαν ήδη μια συνολική αντιμετώπιση και ένα ολιστικό σχεδιασμό. Μιλά για «παραλογισμό» εξηγώντας ότι η υπουργική απόφαση χρηματοδοτεί σε πολλές περιπτώσεις καθημερινά δρομολόγια ταχυπλόων, σε αντίθεση με δρομολόγια πλοίων 12μηνης δρομολόγησης, που εγγυώνται την απρόσκοπτη τροφοδοσία και την ετήσια συνδεσιμότητα των νησιών, και τα οποία είτε δεν επιδοτούνται, είτε επιδοτούνται για λιγότερα εβδομαδιαία δρομολόγια.

Ερωτήματα επίσης, προκαλεί, όπως αναφέρει, ο τρόπος με τον οποίο καθορίστηκαν οι επιδοτήσεις ανά δρομολόγιο, αφού με το ίδιο ποσόν αποζημιώνονται σαφώς διαφορετικής απόστασης δρομολόγια, ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις που δαπανώνται ποσά για αλληλο-επικαλυπτόμενα δρομολόγια. «Ο υπουργός Ναυτιλίας φαίνεται ότι εφαρμόζει πιστά το δόγμα του κ. Μητσοτάκη και μας αποδεικνύει ότι η κρίση είναι ευκαιρία για τους κολλητούς», σχολιάζει ο κ. Σαντορινιός.

Σημειώνεται ότι αυτό είναι το δεύτερο πακέτο οικονομικής ενίσχυσης εν μέσω της πανδημίας στην ακτοπλοΐα. Είχαν προηγηθεί τον Απρίλιο άλλα 15 εκατ. ευρώ.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
Σε νέες ανακοινώσεις για τις άγονες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας της χώρας και τη χρηματοδότησή τους προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
Τα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας και της ναυτεργασίας πρέπει να εξειδικευτούν με ένα σαφές και συνεκτικό σχέδιο, σχολίασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ τις ανακοινώσεις που έκανε για τον κλάδο την Παρασκευή...
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
Τη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά της χώρας στα «ελάχιστα αναγκαία» και την επιδότησή τους ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
Οικονομική διευκόλυνση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισε να παράσχει ο ΟΛΠ. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Ναυτιλίας αποφάσισε την παράταση της διάρκειας των χαρακτηρισμένων προσωρινών επισκευαστικών θέσεων...
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας