Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αίγιο – Αθήνα σε απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση

Ευ. Μυτιληναίος και Κ. Καραμανλής σε... χειραψία κορονοϊού στη χθεσινή τελετή εγκαινίων της νέας γραμμής του Προαστιακού

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αίγιο – Αθήνα σε απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση

  • A-
  • A+

Τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων του τμήματος «Κιάτο - Ροδοδάφνη», μήκους 71 χλμ., παρουσίασε χθες επίσημα στο κοινό, σε επίσημη τελετή στον σταθμό Αιγίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Τη γραμμή κατασκεύασε η Mytilineos που ανέλαβε το έργο το 2014 «εν μέσω βαθιάς κρίσης, εν μέσω εθνικής εσωστρέφειας», όπως τόνισε χαρακτηριστικά μιλώντας εκ μέρους του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Mytilineos, Ευάγγελου Μυτιληναίου, ο Παναγιώτης Γαρδελίνος, γενικός διευθυντής του Τομέα Επιχειρηματικής Δραστηριότητας EPC της εταιρείας.

Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, δεν ανήκουν σε κανέναν πολιτικό, δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στους Ελληνες πολίτες, διότι με τις θυσίες τους και τους δικούς τους κόπους γίνονται πραγματικότητα και για το δικό τους μέλλον τα κάνουμε. Και η κάθε κυβέρνηση έχει υποχρέωση να βάζει κι αυτή το δικό της λιθαράκι για να υπηρετήσει αυτόν τον σκοπό.

Ετσι ακριβώς συνέβη και με αυτό το έργο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στην ειδική τελετή. «Το παραλάβαμε με αρκετές καθυστερήσεις και προβλήματα. Θα παραδινόταν τον Μάρτιο αλλά λόγω πανδημίας καθυστέρησε. Αποτρέψαμε, μάλιστα, την επιστροφή κονδυλίων ύψους 240 εκατ.» τόνισε, ανακοινώνοντας ότι ξεκινούν τα έργα οδικής διασύνδεσης του σταθμού Αιγίου με τη γύρω περιοχή, θέμα που έθεσε μετ’ επιτάσεως μιλώντας στην επίσημη εκδήλωση ο δήμαρχος Αιγιαλείας, Δημήτρης Καλογερόπουλος.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι «ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φτάσει είτε στο αεροδρόμιο είτε στο λιμάνι του Πειραιά».

Σημειώνεται ότι το σύνθετο έργο, που περιλαμβάνει τη διπλή γραμμή συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων, τρεις σταθμούς (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου), έξι στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), έξι σήραγγες συνολικού μήκους περίπου 11.000 μ., οκτώ σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 2.150 μέτρων, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες, 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ξεκίνησε το 2006 από τη Μηχανική.

Μετά από πολλές περιπέτειες και κινδύνους απώλειας κοινοτικών πόρων, το έργο ολοκληρώνεται από τη Mytilinieos. Το συνολικό κόστος ανέρχεται στα 920 εκατ. ευρώ, με το 81% εξ αυτών να προέρχεται από εθνικούς πόρους και το υπόλοιπο από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις. Σήμερα χρησιμοποιείται η μία γραμμή από τις δύο όπου «τρέχουν» 6 συρμοί την ημέρα.

Αναφερόμενος στη σημασία των μεγάλων έργων για την ανάταξη της οικονομίας, ο κ. Γαρδελίνος τόνισε ότι «τα σύγχρονα μεγάλα έργα είναι φιλόδοξα και πάνω από όλα, στηρίζονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευρύνονται τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
Θα επιδοτηθεί και η αγορά ηλεκτρικών φορτηγών, ενώ θα εξαιρεθούν από την απαγόρευση εισαγωγής και το περιβαλλοντικό τέλος τα «ιστορικά» αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 30 ετών
Διευρύνονται τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέα επιδότηση 750 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τι προβλέπει η συμφωνία που υπέγραψε το υπουργείο Μεταφορών με την υπό ιταλικό έλεγχο εταιρεία. Καμιά μέριμνα για τους εργαζόμενους στον φορέα συντήρησης του δικτύου που ιδιωτικοποιήθηκε.
Νέα επιδότηση 750 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
Την απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και για τα επιβατικά δρομολόγια από τα μέσα Ιουνίου 2020 προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που θα βρίσκεται σε διαβούλευση έως...
Σε δημόσια διαβούλευση νομοσχέδιο για «απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλάζει όψη το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Εγκρίθηκε το Σχέδιο Ανάπτυξης Λιμένα που υπέβαλε στο υπουργείο Ναυτιλίας η ΟΛΘ Α.Ε. Ξεκινούν άμεσα οι υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ προχωρά η αναβάθμιση της σύνδεσης του λιμανιού της...
Αλλάζει όψη το λιμάνι Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας