Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Από την παρουσίαση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Κοινοβούλιο τον Δεκέμβριο του 2019 και δίπλα σημείο φόρτισης

EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κίνητρα για τη χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

  • A-
  • A+
Εκπτώσεις φορολογικού και χρηματοδοτικού τύπου τόσο για ιδιώτες όσο και για επιχειρήσεις προβλέπονται σε νομοσχέδιο, οι σχετικές διατάξεις του οποίου πρόκειται να ισχύσουν έως το τέλος του 2021.

Θεσμικά, διοικητικά, φορολογικά και χρηματοδοτικά κίνητρα, που θα ισχύσουν μέχρι το τέλος του 2021, προβλέπει το σχέδιο νόμου για την προώθηση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή. Τα κίνητρα αγοράς ή μίσθωσης και χρήσης κάθε είδους ηλεκτρικών οχημάτων, από επιβατικά αυτοκίνητα και van, μέχρι ταξί και ελαφρά δίκυκλα, εστιάζουν πρωτίστως στις επιχειρήσεις και προφανώς αφορούν όσους έχουν διαθέσιμη θέση στάθμευσης με παροχή ρεύματος για φόρτιση, στο σπίτι ή στην εργασία.

Στα κίνητρα περιλαμβάνεται και η δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων από τον Ιανουάριο 2021 και για τα επόμενα δύο χρόνια (με ειδικό ετήσιο σήμα κόστους 10 ευρώ που θα εκδίδει η Περιφέρεια και θα ισχύει για όλη την Ελλάδα) σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και θέσεις στάθμευσης κατοίκων. Ορίζεται επίσης ότι η δαπάνη αγοράς και συντήρησης ηλεκτρικού επιβατικού αυτοκινήτου λιανικής τιμής προ φόρων έως 50.000 ευρώ από το 2020 δεν θα συνυπολογίζεται στα τεκμήρια διαβίωσης.

Τέλος, το σχέδιο νόμου επιβάλλει από τις 2 Αυγούστου 2021 ποσόστωση της τάξης του 5% κατ’ ελάχιστον για τα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων οχήματα στις προμήθειες αυτοκινήτων του Δημοσίου που θα προκηρυχτούν. Για τα λεωφορεία η ποσόστωση ηλεκτρικών από 2 Αυγούστου 2021 θα είναι 33% και 47% από την 1η Ιανουαρίου 2026.

Μετά την ψήφιση, με υπουργικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν και οικονομικές ενισχύσεις, τόσο σε επιχειρήσεις όσο και σε ιδιώτες, μέσα από το σχέδιο «κινούμαι ηλεκτρικά» (αρχικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ) τα οποία θα μοιραστούν μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής παρόμοιας με το «Εξοικονόμηση κατ’ Οίκον». Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, υπολογίστε έκπτωση έως 5.500 ευρώ για Ι.Χ., δηλαδή το 15% της λιανικής τιμής προ φόρων, συν 500 ευρώ για εγκατάσταση οικιακού φορτιστή (με κόστος 1.000 έως 2.500 ευρώ) και επιπλέον μπόνους απόσυρσης 1.000 ευρώ (400 ευρώ για δίκυκλα).

Η επιδότηση στα ηλεκτρικά ποδήλατα θα είναι έως 800 ευρώ (40% του κόστους) όπως και για τα σκούτερ (20% της λιανικής τιμής προ φόρων). Επίσης, θα δοθούν αυξημένες επιδοτήσεις για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα και ταξί (σε συνδυασμό και με οριστική απόσυρση), αλλά και πρόσθετα ειδικά κίνητρα αποσβέσεων σε εταιρικά οχήματα.

Πρακτικά, για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021, ενισχύονται τα επιχειρηματικά κίνητρα που είχαν ψηφιστεί πριν από μερικούς μήνες, ώστε τα «καθαρά» αυτοκίνητα να παραχωρηθούν σε εργαζόμενους, εταίρους ή μετόχους. Επιπλέον, η δαπάνη για τη φόρτιση ατομικού ή εταιρικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα θεωρείται πλέον έξοδο κίνησης και δεν θα φορολογείται ως παροχή σε είδος, ενώ η κατασκευή εγκαταστάσεων φόρτισης θα έχει συντελεστή απόσβεσης 100%.

Ακόμη, αυξάνονται οι ετήσιοι συντελεστές φορολογικής απόσβεσης, από 25% σε 50% για αγορά ή μίσθωση οχημάτων μηδενικών ρύπων και από 10% σε 25% για οχήματα χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ., πέραν της έκπτωσης της ίδιας της δαπάνης κατά τον χρόνο πραγματοποίησής της. Το ύψος της προσαυξημένης έκπτωσης ανέρχεται στο 25% για το υπερβάλλον του ορίου των 40.000 ευρώ λιανικής τιμής προ φόρων για κάθε όχημα. Οι αντίστοιχοι συντελεστές για οχήματα χαμηλών ρύπων (έως 50 γρ. CO2/χλμ.) φτάνουν σε 30% και 15%.

Ειδικά για τα νησιά, η προσαυξημένη έκπτωση για δαπάνη απόσβεσης εταιρικού επιβατικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων και λιανικής τιμής προ φόρων έως 40.000 ευρώ, αποκλειστικά για το 2020, ανέρχεται στο 75% και στο 35% για το υπερβάλλον ποσόν. Για τα εταιρικά επιβατικά οχήματα χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ., οι προσαυξημένες εκπτώσεις ανέρχονται στο 35% και 20% αντίστοιχα. Επιπλέον, θα αναγνωρίζεται προσαυξημένη έκπτωση (50% ή 70% σε νησιωτικούς δήμους) για τις δαπάνες εγκατάστασης και χρήσης φορτιστών αποκλειστικά για τους εργαζόμενους μιας επιχείρησης.

Προσαυξημένη έκπτωση 50% από τα ακαθάριστα έσοδα επιχειρήσεων θα αναγνωρίζεται για τη δαπάνη αγοράς ελαφρού επαγγελματικού (κατηγορίας Ν1, μέχρι 3,5 τόνους μικτού βάρους) μηδενικών ρύπων (50%) ή χαμηλών ρύπων έως 50 γρ. CO2/χλμ. (30%). Προσαυξημένη έκπτωση 30% θα ισχύσει και για τις δαπάνες αγοράς οχημάτων τύπου L, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών, καθώς και οχημάτων παντός εδάφους και άλλων μικρών οχημάτων με 3 ή 4 τροχούς, μηδενικών ή χαμηλών ρύπων.

Τέλος, προβλέπονται φορολογικά κίνητρα (μείωση φορολογικού συντελεστή κάθε κλιμακίου κατά 5% και για 5 κερδοφόρα φορολογικά έτη), αλλά και προσαυξήσεις στις δαπάνες παγίου (15% για αγορά ή 10% για μίσθωση) κ.ά. για μονάδες παραγωγής συσσωρευτών, φορτιστών ή συναρμολόγησης τμημάτων ηλεκτρικών οχημάτων στις περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Αρκαδίας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κίνητρα και για ηλεκτρικά Van
Καταγράφουμε τα φορολογικά και άλλα κίνητρα και τις επιστροφές φόρων που έχουν ψηφιστεί για τα εταιρικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά ελαφρά κλειστά φορτηγά τύπου Van.
Κίνητρα και για ηλεκτρικά Van
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά η επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος
Δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ οι όροι και οι προϋποθέσεις για το «οικολογικό bonus» που θα δοθεί με σειρά προτεραιότητας ● Ξεκίνησε η λειτουργία της πλατφόρμας για πληροφορίες και υποβολή ερωτημάτων.
Ξεκινά η επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην τελική ευθεία τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
Δυνατότητα αναλογικής επιβράβευσης θα δοθεί σε όσους αγοράσουν ή μισθώσουν καινούργιο ηλεκτρικό όχημα μέσα στους επόμενους μήνες και μέχρι το τέλος του 2021 -ή μέχρι να τελειώσει το διαθέσιμο κεφάλαιο.
Στην τελική ευθεία τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινούν επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Την έναρξη των κινήτρων ηλεκτροκίνησης σηματοδοτεί η κοινή υπουργική απόφαση η οποία αναμένεται να δημοσιευτεί σήμερα σε ΦΕΚ, ενώ η σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα θα ανοίξει σύντομα και θα δέχεται...
Ξεκινούν επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευρύνονται τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
Θα επιδοτηθεί και η αγορά ηλεκτρικών φορτηγών, ενώ θα εξαιρεθούν από την απαγόρευση εισαγωγής και το περιβαλλοντικό τέλος τα «ιστορικά» αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 30 ετών
Διευρύνονται τα κίνητρα ηλεκτροκίνησης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναθεωρείται το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα
Κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, με έμφαση στην ανάπτυξη δικτύου φόρτισης, προανήγγειλε η γενική γραμματέας Ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο Connected Cars 2019.
Αναθεωρείται το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας