Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σειρήνα αγωνίας για τους 300.000 παγιδευμένους ναυτικούς
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σειρήνα αγωνίας για τους 300.000 παγιδευμένους ναυτικούς

  • A-
  • A+
Η πρωτοβουλία αυτή έχει στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι κυβερνήσεις όλων των χωρών και να απλουστεύσουν τις διαδικασίες επαναπατρισμού των ναυτικών.

Το πρόβλημα με τους χιλιάδες «παγιδευμένους» ναυτικούς, πληρώματα ποντοπόρων πλοίων σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι δεν μπορούν να αντικατασταθούν λόγω της πανδημίας και να επιστρέψουν στις πατρίδες τους, εξακολουθεί να παραμένει άλυτο.

Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) σε μια νέα προσπάθεια ανάδειξης του θέματος, με ανακοίνωσή του, καλεί τους πλοιάρχους όλων των πλοίων σήμερα στις 12 το μεσημέρι σε όποιο λιμάνι κι αν βρίσκονται να σημάνουν τη σειρήνα τους, προκειμένου να καταδείξουν τη σοβαρότητα της κατάστασης.

Η πρωτοβουλία αυτή έχει στόχο να ευαισθητοποιηθούν οι κυβερνήσεις όλων των χωρών και να απλουστεύσουν τις διαδικασίες επαναπατρισμού των ναυτικών. Σημειώνεται ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) εδώ και πολύ καιρό έχει ζητήσει την εξαίρεση των ναυτικών από τα μέτρα αποκλεισμού των κυβερνήσεων, χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να εισακουστεί.

Στο πλευρό των ναυτικών τάχθηκε χθες με ανακοίνωσή του ο Ομιλος Εταιρειών Τσάκου, διευκρινίζοντας ότι συντάσσεται ανεπιφύλακτα με την πρωτοβουλία του ICS για την ανάδειξη του θέματος της αντικατάστασης των ναυτικών, και καλεί τα πλοία του, σε όποιο λιμάνι του κόσμου βρεθούν να σημάνουν εμφατικά, στις 12 το μεσημέρι της 8ης Ιουλίου, τη σειρήνα τους, ώστε να αφυπνιστούν οι κυβερνήσεις όλου του κόσμου, οι διεθνείς φορείς και παράγοντες και η παγκόσμια κοινή γνώμη.

«Οπως δεν μπορεί να υπάρξει παγκόσμια οικονομία και εμπόριο χωρίς τη ναυτιλία, έτσι και η ναυτιλία δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς ναυτικούς. Χάρη στους ναυτικούς μας, η ναυτιλία είναι εκείνη που συνεχίζει, 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα, να εξυπηρετεί το σύνολο σχεδόν των μεταφορικών αναγκών του κόσμου, εξασφαλίζοντας τον εφοδιασμό των κοινωνιών, βιομηχανιών και μονάδων παραγωγής με τα αγαθά, πρώτες ύλες και παντοειδή εφόδια που έχουν ανάγκη», σημειώνει και τονίζει ότι έχει έλθει επιτέλους, η στιγμή να αναγνωριστούν οι ναυτικοί ως «keyworkers», όπως έχουν ζητήσει ο γενικός γραμματέας του ΙΜΟ και ο εκτελεστικός διευθυντής του ILO.

Επισημαίνει επίσης ότι είναι άδικο και απαράδεκτο να παραμένουν σήμερα περισσότεροι από 300.000 ναυτικοί εγκλωβισμένοι σε πλοία και ξηρά υπηρετώντας χωρίς αντικατάσταση, εξαιτίας διαδικαστικών προβλημάτων (visas, διαβατήρια κ.ά.) καθώς τα λιμάνια και τα αεροδρόμια παραμένουν κλειστά και λόγω έλλειψης χώρων υποδοχής και πτήσεων προς τις πατρίδες τους, ενώ ταυτόχρονα συνάδελφοί τους, που περιμένουν να ναυτολογηθούν, να αντιμετωπίζουν προβλήματα βιοπορισμού.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κερκόπορτα» για πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων με σημαίες τρίτων χωρών
Τις έντονες αντιδράσεις των ναυτεργατικών σωματείων προκαλεί η υπουργική απόφαση του Παναγιώτη Κουρουμπλή που αφορά τα πλοία μεταφοράς (μικρά μεσογειακά φορτηγά) εμπορευμάτων μεταξύ ελληνικών λιμανιών και τον...
«Κερκόπορτα» για πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων με σημαίες τρίτων χωρών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεμένα τα πλοία ώς την Κυριακή
Αμετακίνητοι οι ναυτεργάτες, ζητούν γραπτές δεσμεύσεις από την κυβέρνηση και συνεχίζουν την απεργία • «Τα αίτια της κινητοποίησης είναι υπόθεση της φαντασίας κάποιων» λέει ο Π.Κουρουμπλής • «Οι προϋπολογισμοί...
Δεμένα τα πλοία ώς την Κυριακή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Σταυροφορία» για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς
Σε εθνική θαλάσσια «σταυροφορία» για τη στήριξη χιλιάδων ναυτικών που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στα πλοία αλλά και στη στεριά, λόγω της πανδημίας, κάλεσε ο επικεφαλής του ομίλου «Tsakos Group» Παναγιώτης...
«Σταυροφορία» για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλαγή μοντέλου αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών
Δυο ήταν τα κύρια σημεία από τις προγραμματικές δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη στη Βουλή: η ναυτική εκπαίδευση και το μέλλον των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας.
Αλλαγή μοντέλου αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βραβείο «Mare Nostrum» στον Πειραιά
Tο βραβείο του καλύτερου λιμένα κρουαζιέρας για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου απέσπασε το λιμάνι του Πειραιά από τη MedCruise σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Γένοβα.
Βραβείο «Mare Nostrum» στον Πειραιά
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΠΝΟ και ακτοπλόοι δεν τα βρήκαν για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ούτε και στην χθεσινή συνάντηση ανάμεσα στη ΠΝΟ και στους ακτοπλόους για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019 βγήκε λευκός καπνός, καθώς οι δύο πλευρές δεν κατέληξαν σε συμφωνία.
ΠΝΟ και ακτοπλόοι δεν τα βρήκαν για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας