Μεταχειρισμένα λεωφορεία κατασκευής μεταξύ 2005 και 2010 αποτελούν τελικά τον προσφερόμενο στόλο για λειτουργική μίσθωση από τον ΟΑΣΘ (βλ. και «Εφ.Συν.» 25/6/2020).
Χθες Παρασκευή έγινε στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ επίδειξη των δειγμάτων λεωφορείων από τους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό (διάφορων τύπων, MAN, Mercedes-Benz και Volvo, Solaris) και στη συνέχεια μέχρι τη Δευτέρα θα ολοκληρωθεί το άνοιγμα των φακέλων, για να εξεταστούν οι προσφορές και η τήρηση των όρων, όπως π.χ. η αποφυγή σύγκρουσης συμφερόντων (παρ. 2.2.4) και η τεχνική και επαγγελματική ικανότητα (παρ. 2.2.6, προμήθεια τουλάχιστον 50 λεωφορείων την τελευταία τριετία) που επιφέρουν αποκλεισμό, πριν ζητηθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Σημειώνεται ότι από το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει ήδη ακυρωθεί (υπό ένσταση) ένας μεγάλος διαγωνισμός του ΟΑΣΘ, σχετικά με τον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τη συμμετοχή της Κοινωνίας της Πληροφορίας και της εταιρείας ειδικού σκοπού Hellas Smart Ticket (κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - LG CNS), προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, η οποία διαχειρίζεται και το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΑ. Ο ΟΑΣΘ διαθέτει άλλο σύστημα τηλεματικής από τη Link technologies.
Πάντως, ο υπουργός Μεταφορών έχει ήδη προεγκρίνει το σύνολο των προαιρέσεων του διαγωνισμού, ώστε ο ΟΑΣΘ να μπορεί να τις ενεργοποιήσει το συντομότερο δυνατόν, από το 2021 για το σύνολο των 450 λεωφορείων (συνολικά 16,2 εκατ. ευρώ ετησίως, συν ΦΠΑ), από το 2023 για τη χρονική επέκταση της σύμβασης έως τα μέσα του 2024 και από το 2021 για αύξηση του διαθέσιμου προϋπολογισμού έως 50% για συμπληρωματικά κόστη, συνολικά περί τα 64,3 εκατ. ευρώ (δηλαδή έως 142.844 ευρώ ανά λεωφορείο!).
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας