Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρόβα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ / ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρόβα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών

  • A-
  • A+
Σήμερα αποσφραγίζει η Επιτροπή του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης τους φακέλους για τον διαγωνισμό μίσθωσης τουλάχιστον 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων ηλικίας ώς 15 ετών.

Για την ημέρα της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη, προετοιμάζονται τα ΚΤΕΛ, με δηλωμένη και τη σχετική πρόθεση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Ο υπουργός ξεκαθάρισε από τη Θεσσαλονίκη, όπου βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες, ότι η Ν.Δ. είχε ταχθεί εξαρχής εναντίον της κρατικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και ανέφερε ότι στην πρόσφατη σύμβαση με τα ΚΤΕΛ το κράτος πληρώνει επιδότηση 1,43 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο (23 εκατ. ευρώ ετησίως), συγκρίνοντάς το με το συνολικό κόστος των 3,99 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο για τον ΟΑΣΘ, ο οποίος όμως έχει βαρίδια από το παρελθόν (ενοίκια σε παλιούς μετόχους κ.λπ.).

Το ίδιο επιχείρημα χρησιμοποίησε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ, Σοφοκλής Φάτσιος, σε συνομιλία του με την «Εφ.Συν.», προσθέτοντας ότι το αντίστοιχο κόστος για τον ΟΑΣΑ είναι 4,2 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο.

Δύο φάκελοι

«Δεν έχουμε αποκλείσει ότι ένας ιδιώτης μπορεί να συμμετάσχει στο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός, αλλά ξέχασε να προσθέσει στα κοστολόγια τις πρόσφατες ενισχύσεις 16,2 εκατ. ευρώ στα ΚΤΕΛ (εκ των οποίων 13,865 εκατ. στα ΚΤΕΛ της Β. Ελλάδας) για υποδομές και ψηφιακή αναβάθμιση, τα 45 εκατ. ευρώ για κίνητρα ανανέωσης του στόλου υπεραστικών λεωφορείων (ν.4663/20), τα πρόσθετα κίνητρα από τον ειδικό λογαριασμό ή το προνόμιο που διατηρείται με παρατάσεις κ.ά.

Τα συγγενή ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Κιλκίς και Σερρών ανέλαβαν πρόσφατα 33 από τις 77 αστικές γραμμές της Θεσσαλονίκης.

Η συμμετοχή του συνεταιρισμού των 23 ΚΤΕΛ Β. Ελλάδος και Θεσσαλίας (από Λαμία και άνω) στον διαγωνισμό του ΟΑΣΘ, με προσφορά μίσθωσης 93 δωδεκάμετρων αστικών μεταχειρισμένων λεωφορείων, δείχνει την πρόθεσή τους να είναι μέρος της επόμενης ημέρας. Προφανώς το ζήτημα της πρόθεσης επένδυσης ιδιωτικών κεφαλαίων των ΚΤΕΛ σε νέες δραστηριότητες είναι ενδιαφέρον, εφόσον γίνεται με αμιγώς ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.

Στον ίδιο διαγωνισμό διαθεσιμότητα για τη μίσθωση 186 μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων (αρκετά από τα οποία αρθρωτά 18μετρα και περί τα 100 δωδεκάμετρα) δήλωσε και εταιρεία του ομίλου των αδελφών Παπαδάκη από την Αθήνα, ο οποίος έχει ήδη προμηθεύσει φέτος τα περισσότερα από τα 125 μεταχειρισμένα αστικά λεωφορεία στα ΚΤΕΛ γύρω από τη Θεσσαλονίκη.

Προδιαγραφές

Σήμερα Τετάρτη θα γίνει ο έλεγχος των δικαιολογητικών, προκειμένου να ακολουθήσει η τεχνική αξιολόγηση και εν συνεχεία ο έλεγχος των οικονομικών προσφορών -θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα χειριστεί η Επιτροπή του ΟΑΣΘ το κώλυμα της «σύγκρουσης συμφερόντων» μεταφορικού έργου που φαίνεται ότι έχουν και οι δύο φάκελοι.

Φέτος ο ΟΑΣΘ αντιμετωπίζει «τρύπα» 8-10 εκατ. ευρώ στα έσοδά του, λόγω της πανδημίας, σύμφωνα τον πρόεδρο του Οργανισμού, Γιώργο Σκόδρα, ο οποίος ανέφερε ότι «την περίοδο από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τις αρχές Μαΐου που άρχισε σταδιακά η επαναφορά, ο Οργανισμός είχε έσοδα της τάξης των 200.000 ευρώ» -αλλά αναμένει να καλυφθεί το έλλειμμα από την «έμπρακτη στήριξη των υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης».

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ πάντως δηλώνει αισιόδοξος για την «επιτυχή» ολοκλήρωση του διαγωνισμού μίσθωσης μεταχειρισμένων αστικών λεωφορείων και υπολογίζει ότι θα μπορεί μέχρι το τέλος Ιουλίου να στείλει τον φάκελο για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Σημειώνεται ότι τους προηγούμενους μήνες ο ΟΑΣΘ προχώρησε στην εκποίηση 319 λεωφορείων 12ετίας, έναντι 1.000 ευρώ περίπου το ένα, ως σκραπ, υπόθεση για την οποία έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά από την προηγούμενη διοίκηση.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο διαγωνισμό έχει στα σκαριά ο ΟΑΣΘ για 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία
Είχε υπάρξει σχετική αναφορά από τον ΟΑΣΘ την περασμένη εβδομάδα, αλλά αυτή τη φορά το δηλώνει ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή...
Νέο διαγωνισμό έχει στα σκαριά ο ΟΑΣΘ για 270 μεταχειρισμένα λεωφορεία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Λεφτά υπάρχουν»... στον ΟΑΣΘ
Μια περίεργη υπόθεση κονδυλίων «επικοινωνίας» με απευθείας ανάθεση (ελέω… κορονοϊού) «έτρεξε» το δίμηνο Ιουνίου - Ιουλίου στη Θεσσαλονίκη με την εταιρεία «Minds ΙΚΕ», γνωστή και από άλλες πρόσφατες.
«Λεφτά υπάρχουν»... στον ΟΑΣΘ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Περικοπές στη δωρεάν μετακίνηση ανέργων
Μόνο στην περιφερειακή ενότητα της μόνιμης κατοικίας τους θα μπορούν να μετακινούνται δωρεάν με αστικά μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, τραμ και ηλεκτρικός σιδηρόδρομος ΗΣΑΠ) οι άνεργοι, σε...
Περικοπές στη δωρεάν μετακίνηση ανέργων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αποσιωπήσεις Καραμανλή για ΟΣΥ
Ο υπουργός Μεταφορών, μέσω τηλεοπτικής συνέντευξης, απάντησε επιλεκτικά στα δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.» για τα κόστη και τα χρονοδιαγράμματα ενίσχυσης των συγκοινωνιών • Υπόσχεση αύξησης του στόλου κατά 80% σε...
Αποσιωπήσεις Καραμανλή για ΟΣΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παράμ, παράμ, παπάμ ήρθαν δυο νέα τραμ...
Παρελήφθησαν χτες οι πρώτοι από τους 25 συρμούς νέας γενιάς που θα ενισχύσουν τον στόλο της «Αττικό Μετρό» ● Τι γίνεται με το τμήμα Σύνταγμα-Κασομούλη και με την επέκταση προς Πειραιά
Παράμ, παράμ, παπάμ ήρθαν δυο νέα τραμ...

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας