Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανάγκα και... Facebook πείθεται

Πάνω από 100 επιχειρήσεις –μεταξύ των οποίων και ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Verizon, οι εταιρείες ρουχισμού Patagonia, Levi’s, Jansport, Lululemon, η σοκολατοποιία Hershey και η αυτοκινητοβιομηχανία Honda– είχαν ανακοινώσει ότι θα αποσύρουν τη διαφήμισή τους από τη Facebook τον Ιούλιο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ανάγκα και... Facebook πείθεται

  • A-
  • A+

Το φυσάει και δεν κρυώνει η Facebook, καθώς η επιλογή της να αφήσει ελεύθερη στην πλατφόρμα της τη ρητορική του μίσους, της μισαλλοδοξίας, του ρατσισμού και της βίας, έχοντας μοναδικό της κριτήριο αυτό της μεγιστοποίησης των κερδών της, γυρνά μπούμερανγκ.

Το μποϊκοτάζ που κήρυξε εναντίον της μια σειρά μη κυβερνητικών οργανώσεων καλώντας τις επιχειρήσεις να αποσύρουν τη διαφήμισή τους από την πλατφόρμα της τον επόμενο μήνα, έφερε άμεσα αποτελέσματα. Την περασμένη Παρασκευή η μετοχή του ιντερνετικού κολοσσού βούτηξε πάνω από 8% εξατμίζοντας από τη χρηματιστηριακή της αξία 56 δισ. δολάρια. Ο ιδρυτής της Facebook και ιθύνων νους της αμφιλεγόμενης στρατηγικής, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, είδε από την πλευρά του την περιουσία του να ελαφρύνει κατά 7,2 δισ. δολάρια.

56 δισ. δολάρια από τη χρηματιστηριακή αξία του Facebook «εξατμίστηκαν» την Παρασκευή

Η πτώση της μετοχής της Facebook από τα 235 δολάρια στα 212,5 ήταν η μεγαλύτερη εδώ και αρκετούς μήνες και προκλήθηκε κυρίως μετά την ανακοίνωση της Unilever και της Coca-Cola ότι συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ στο οποίο κάλεσαν οι ΜΚΟ. 

Η Unilever –που βρίσκεται πίσω από μερικά από το πιο γνωστά επώνυμα προϊόντα του πλανήτη, όπως τα παγωτά Algida, οι μαγιονέζες Hellmans, τα σαπούνια Dove και το απορρυπαντικό Persil– ανακοίνωσε ότι θα αποσύρει τη διαφήμισή της από την πλατφόρμα τόσο της Facebook όσο και της θυγατρικής της, Instagram, και του Twitter στις ΗΠΑ, τουλάχιστον ώς το τέλος του έτους. «Η συνέχιση της διαφήμισης σε αυτές τις πλατφόρμες αυτήν την περίοδο δεν θα προσέθετε αξία σε ανθρώπους και κοινωνία», υπογράμμισε ο επιχειρηματικός κολοσσός. Στο ίδιο μήκος κύματος η Coca-Cola τόνισε στην ανακοίνωσή της ότι περίμενε μεγαλύτερη υπευθυνότητα και διαφάνεια από τους εταίρους της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Οι δύο εταιρείες ήταν οι τελευταίες που αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στο μποϊκοτάζ και την καμπάνια «Stop Hate for Profit». Μέχρις στιγμής πάνω από 100 επιχειρήσεις –μεταξύ των οποίων και ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός Verizon, οι εταιρείες ρουχισμού Patagonia, Levi’s, Jansport, Lululemon, η σοκολατοποιία Hershey και η αυτοκινητοβιομηχανία Honda– έχουν ανακοινώσει ότι θα αποσύρουν τη διαφήμισή τους από τη Facebook τον Ιούλιο.

Η χιονοστιβάδα αυτή και τα 56 δισ. δολάρια που χάθηκαν μέσα σε λίγες ώρες εξανάγκασαν τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ σε διορθωτικές κινήσεις την Παρασκευή. Μεταξύ άλλων εξήγγειλε ότι η Facebook θα απαγορεύσει στην πλατφόρμα της διαφημίσεις που περιγράφουν διαφορετικές ομάδες ανθρώπων –με βάση τη φυλή, την εθνικότητα ή την κατάσταση μετανάστευσης– ως απειλή ενώ θα καταργεί περιεχόμενο εάν κρίνει ότι αυτό υποκινεί τη βία ή εμποδίζει την ψηφοφορία, ακόμη και αν αυτό προέρχεται από έναν πολιτικό. Θα υιοθετήσει ακόμη ανάλογη πρακτική με αυτήν του Twitter, μαρκάροντας τις αναρτήσεις που ενδεχομένως παραβιάζουν τις πολιτικές της, σημειώνοντας ωστόσο ότι αυτές θα παραμένουν στην πλατφόρμα καθώς έχουν αξία ως είδηση.

Η Facebook, που πραγματοποιεί το 98% των ύψους 70 δισ. δολαρίων ετήσιων εσόδων της από τη διαφήμιση, μπήκε στο στόχαστρο των αντιρατσιστικών οργανώσεων κατά τη διάρκεια των μεγάλων διαδηλώσεων που ακολούθησαν τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ στις ΗΠΑ. Αρνήθηκε να αποσύρει ή να μαρκάρει τις εμπρηστικές αναρτήσεις του Ντόναλντ Τραμπ που υποκινούσαν σε βία εναντίον των διαδηλωτών. Αρκετοί εργαζόμενοί της παραιτήθηκαν τότε ή απήργησαν σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Ωστόσο, ο Ζάκερμπεργκ αρνήθηκε επίμονα να αφαιρέσει ή να στιγματίσει τις απόψεις του Αμερικανού προέδρου όπως είχε πράξει το ανταγωνιστικό Twitter. Εως την περασμένη εβδομάδα διεμήνυε μάλιστα ότι δεν θεωρεί πως μεγάλο μέρος της γλώσσας που χρησιμοποιεί ο Τραμπ στοχεύει στην καταστολή των ψηφοφόρων και της ψηφοφορίας αλλά ότι οι θέσεις του προέδρου βρίσκονται στο πλαίσιο μιας νόμιμης συζήτησης.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οπισθοδρόμηση στη μακροπρόθεσμη ανάκαμψη της Ελλάδας βλέπει ο ΟΟΣΑ
Σε τεντωμένο σχοινί θα βαδίσει σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ η ελληνική οικονομία, καθώς οι επιπτώσεις της πανδημίας σε τουρισμό, επενδύσεις και δημόσια οικονομικά προκαλούν οπισθοδρόμηση στη μακροπρόθεσμη τροχιά...
Οπισθοδρόμηση στη μακροπρόθεσμη ανάκαμψη της Ελλάδας βλέπει ο ΟΟΣΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από τον Ιούλιο και... βλέπουμε
Κατά τη διάρκεια της γερμανικής προεδρίας στο β' εξάμηνο του 2020 θα ληφθεί πιθανότατα η απόφαση για τη σύσταση του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο η Ελλάδα προσδοκά 33 δισ. ευρώ.
Από τον Ιούλιο και... βλέπουμε
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μπλόκο και υποκρισία
Γαλλία, Πολωνία, Δανία και Βέλγιο ψήφισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας μέτρα που μπλοκάρουν την παροχή κρατικής βοήθειας από τα «κορονο-πακέτα» σε επιχειρήσεις που σχετίζονται με φορολογικούς παραδείσους,...
Μπλόκο και υποκρισία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι αγοράζουν οι καταναλωτές κατά την περίοδο του Covid-19
Μια ενδιαφέρουσα έρευνα με τα τα πρώτα στοιχεία της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών την περίοδο 9-29 Μαρτίου (2020), όπως αυτά προκύπτουν από την δημοφιλή πλατφόρμα του Skroutz και των συνεργαζόμενων...
Τι αγοράζουν οι καταναλωτές κατά την περίοδο του Covid-19

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας