Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι επιπτώσεις του κορονοϊού σε ποντοπόρο ναυτιλία και τουρισμό
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οι επιπτώσεις του κορονοϊού σε ποντοπόρο ναυτιλία και τουρισμό

  • A-
  • A+
Διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με εκπροσώπους ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.

Οι αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοιου στο θαλάσσιο τουρισμό αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία, όπως και ο ρόλος της τεχνολογίας στην δύσκολη αυτή περίοδο, ήταν το θέμα που απασχόλησε εκπροσώπους ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών σε διαδικτυακή συζήτηση που διοργάνωσε το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Ο Γιάννης Δράγνης, διευθύνων σύμβουλος της Golden port Group, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η τουριστική βιομηχανία στον τομέα του yachting εξαιτίας της πανδημίας, σημειώνοντας πως το yachting αποτελεί κυρίαρχη δύναμη παγκοσμίως και καλύπτει το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ. Επισήμανε πως ήδη έχουν επηρεαστεί περίπου 100 εκατομμύρια εργαζόμενοι στη συγκεκριμένη βιομηχανία, ενώ απαντώντας στο ερώτημα της συντονίστριας της συζήτησης Δανάης Μπεζαντάκου, διευθύνουσας συμβούλου της Navigator Shipping Consultants, για το πόσες ακυρώσεις είχαν εξαιτίας της πανδημίας, τόνισε πως έφτασαν στο 90% αλλά τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όσο είναι στις κρουαζιέρες.

Ο Γ. Δράγνης είπε πως οι τουρίστες θέλουν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα και να κάνουν με ασφάλεια τις διακοπές τους σε γιοτ, απλώς δεν ξέρουν ακόμα πώς να έρθουν. Πρέπει να λυθεί πρώτα το πρόβλημα με τα αεροπορικά ταξίδια και μετά ο τουρισμός των γιοτ θα επανακάμψει. Εμφανίστηκε αισιόδοξος για τον Ιούλιο, λέγοντας πως είναι βέβαιος ότι θα υπάρξει άνοδος των κρατήσεων το επόμενο διάστημα, ενώ εξέφρασε και την πεποίθηση πως οι εταιρείες που δεν έχουν μεγάλα ανοίγματα, που έκαναν προσεκτικά βήματα αυτά τα χρόνια, δεν θα πληγούν από μια χαμένη τουριστική σεζόν.

Στην ποντοπόρο ναυτιλία και πώς αυτή επλήγη από την πανδημία αναφέρθηκε η Ιωάννα Προκοπίου, διευθύνουσα σύμβουλος της Sea Traders S.A., λέγοντας πως δημιούργησε πολλά προβλήματα και εμπόδισε τη μεταφορά του προσωπικού, καπετάνιων, μηχανικών κ.ά. στα πλοία, αλλά εμπόδισε και την ασφαλή επιστροφή τους στις οικογένειές τους. «Εχουμε δυσκολίες να μεταφέρουμε τους τεχνικούς μας στα πλοία για να κάνουν τις απαραίτητες επισκευές, να μεταφέρουμε τα απαραίτητα τρόφιμα στους ναυτικούς μας, ενώ και οι ελεγκτές αρνούνται να πάνε στα πλοία» επισήμανε.

Ο Χρήστος Μάγκος, διευθύνων σύμβουλος της Interunity Management Corporation, μίλησε για τη δραματική πτώση της ζήτησης του πετρελαίου –έφτασε το 30%– και την αδυναμία της βιομηχανίας πετρελαίου να αντιδράσει γρήγορα και αποτελεσματικά. Οπως εξήγησε, συνεχίζει να παράγεται ο ίδιος αριθμός βαρελιών παρά τη μειωμένη ζήτηση, με αποτέλεσμα το περισσευούμενο πετρέλαιο να αποθηκεύεται στα πλοία. Παρ’ όλα αυτά, όπως τόνισε, δεν ανησυχεί, γιατί όπως υποστήριξε «δεν έχει υπάρξει συστημική αλλαγή στην κατανάλωση του πετρελαίου, και ο κόσμος θα συνεχίσει να το καταναλώνει».

Εκτιμά ωστόσο πως η ύφεση θα είναι βαθιά αλλά βραχυπρόθεσμη, γιατί έχει πληγεί κυρίως η παροχή υπηρεσιών και αυτός ο τομέας απολύει γρήγορα, αλλά το ίδιο γρήγορα προσλαμβάνει μόλις ανακάμψει.

Από την πλευρά του ο Ιωάννης Μαρτίνος, ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της The Signal Group, επισήμανε πως η τεχνολογία έχει βοηθήσει πολύ σε αυτήν την κρίση γιατί επέτρεψε στους ανθρώπους να δουλεύουν κανονικά από απόσταση και έκανε τον κόσμο της ναυτιλίας να καταλάβει πως δεν χρειάζεται πάντα οι συναντήσεις να γίνονται από κοντά αλλά μπορούν και στη μετά κορονοϊό εποχή να γίνονται θαυμάσια, μέσα από τις ειδικές διαδικτυακές πλατφόρμες.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ταξιδιωτική σύσταση ΗΠΑ για Ελλάδα εξαιτίας αύξησης των κρουσμάτων
Συμβουλές από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ προς τους Αμερικανούς να μην ταξιδεύουν στην Ελλάδα εξαιτίας της νέας έξαρσης κορονοϊού στη χώρα μας.
Ταξιδιωτική σύσταση ΗΠΑ για Ελλάδα εξαιτίας αύξησης των κρουσμάτων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Υγειονομικές βόμβες» σε ανεξέλεγκτα καταλύματα
Για ένταξη «από το παράθυρο» της βραχυχρόνιας μίσθωσης «στα προγράμματα επιδότησης μαζί με τις νόμιμα αδειοδοτημένες επιχειρήσεις» έκανε λόγο χθες ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων.
«Υγειονομικές βόμβες» σε ανεξέλεγκτα καταλύματα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χάθηκαν 128.924 θέσεις εργασίας
Πάνω από 22% τα ποσοστά ανεργίας στις τουριστικές περιοχές τον Απρίλιο ● Τα κυβερνητικά μέτρα «φρέναραν» την αύξηση της ανεργίας αλλά δεν τη σταμάτησαν, ενώ μεγάλος όγκος εργαζομένων μεταπήδησε στους...
Χάθηκαν 128.924 θέσεις εργασίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Απαγορευτικό» της επιτροπής λοιμωξιολόγων για αύξηση πληρότητας στα πλοία
Είδηση «έβγαλε» το πρωί της Πέμπτης ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, ανακοινώνοντας ότι μπαίνει φρένο στην αύξηση πληρότητας στα πλοία εξαιτίας της έξαρσης κορονοϊού.
«Απαγορευτικό» της επιτροπής λοιμωξιολόγων για αύξηση πληρότητας στα πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Από 1 Αυγούστου το άνοιγμα της κρουαζιέρας, αλλά μετά τις 15 τα πρώτα πλοία
Στα περιστατικά με τα πολλά κρούσματα και τους θανάτους, στην αρχή της πανδημίας, απέδωσε τη χαμηλότερη ζήτηση φέτος στις διακοπές τύπου κρουαζιέρας, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης.
Από 1 Αυγούστου το άνοιγμα της κρουαζιέρας, αλλά μετά τις 15 τα πρώτα πλοία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας