Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Οι 10 προτάσεις του ΣΕΤΕ για την επόμενη μέρα για τον τουρισμό
ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Οι 10 προτάσεις του ΣΕΤΕ για την επόμενη μέρα για τον τουρισμό

  • A-
  • A+

Τη δέσμη μέτρων που πρότεινε στο πλαίσιο της χθεσινής τηλεδιάσκεψης με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, δημοσιοποίησε σήμερα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Ο ΣΕΤΕ, συγκεκριμένα, εστιάζει σε 10 άξονες που θεωρεί ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη.

1) Σχέδιο επανεκκίνησης: Άποψή του ΣΕΤΕ είναι πως πρέπει να υπάρξει κοινή πανευρωπαϊκή γραμμή και να μη βιαστούμε, εάν τα πρωτόκολλα είναι τέτοια που θα καθιστούν τη μετακίνηση πρακτικά αδύνατη. Τουρισμός και Μεταφορές δε θα μπορέσουν να λειτουργήσουν, χωρίς κοινά ευρωπαϊκά πρωτόκολλα για ελεγχόμενες υγειονομικά μετακινήσεις, σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ.

2)Στοχευμένη καμπάνια προβολής με συνεργασία υπουργείου Τουρισμού-ΕΟΤ-MarketingGreece: Ήδη υπάρχει το πρώτο θετικό δείγμα γραφής με την εξαιρετική προσπάθεια του “GreecefromHome”, ενώ οι νομοθετικές πρωτοβουλίες του επόμενου διαστήματος θα την ενισχύσουν ακόμα περισσότερο.

3) Μείωση του ΦΠΑ από 1/6/2020 και για όσο χρόνο χρειαστεί μέχρις ότου ανακτηθεί το χαμένο έδαφος: της διαμονής στο 6%, όλης της εστίασης στο 13%, της υπηρεσίας του τουριστικού πακέτου στο 13%, των εγχώριων μεταφορών στο 13% και παραμονής του θαλάσσιου τουρισμού στο 12%.

4) Προγράμματα επιδότησης εργασίας και εργαζομένων από την επανεκκίνηση της οικονομίας και για όλο το 2020: Αυτό θα γίνει μέσω επιδότησης εργοδοτικών εισφορών (αναλογικά με την συνεισφορά και του εργαζόμενου) και συμπληρωματικών επιδομάτων στη λογική του “Kurtzarbeit”.

Επιπλέον, πρέπει να έχουμε υπόψιν, ότι δεδομένου ότι πολλές από τις εποχικές επιχειρήσεις δε θα καταφέρουν να λειτουργήσουν φέτος, μεγάλο μέρος των περίπου 700.000 εργαζομένων του τουρισμού (στοιχεία του Q3 2019), θα παραμείνει άνεργο. Χρειάζεται λοιπόν δίχτυ προστασίας και διεύρυνση του ταμείου ανεργίας. 

Τέλος, ειδικά για φέτος, οι καταληκτικές ημερομηνίες πρόσληψης - οι προβλεπόμενες από τις συμβάσεις εργασίας - (από 15/5 στις περισσότερες περιοχές έως και 10/6), στα καταλύματα που θα λειτουργήσουν, δεν πρέπει να ισχύσουν και οι προσλήψεις να ξεκινούν με το άνοιγμα της επιχείρησης σταδιακά, ανάλογα με την εξέλιξη της πληρότητάς της.

5) Μη καταβολή προκαταβολής φόρου εισοδήματος για το 2020.

6) Αναστολή του τέλους διανυκτέρευσης που επιβαρύνει τον πελάτη, για το 2020.

7) Εργαλεία ρευστότητας για την επανεκκίνηση των επιχειρήσεων: Έχει ήδη ανακοινωθεί το εγγυοδοτικό (εγγυήσεις ύψους έως 2 δισ. ευρώ της Αναπτυξιακής Τράπεζας), που με τη μόχλευση μπορεί να φτάσει τα 7 δισ., ενώ ενημερωθήκαμε για άτοκα δάνεια του ΤΕΠΙΧ έως του ποσού των 500.000 ευρώ ανά επιχείρηση, η πλατφόρμα αιτήσεων των οποίων ανοίγει την επόμενη εβδομάδα.

8)Μη καταβολή δόσεων δανείων για όλο το 2020 και μετάθεσή τους στο τέλος της διάρκειας του δανείου με έναν χρόνο επέκταση.

9)Επαναφορά ΕΣΠΑ με δυνατότητα επιδότησης επιλέξιμων επενδύσεων κατασκευών, τεχνολογίας και υπηρεσιών, για όλα τα μεγέθη επιχειρήσεων.

10)Ειδική ανταγωνιστικότητα χρεώσεων υποδομών 2020-2021: Το οικοσύστημα των αερομεταφορών (αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια, επίγεια εξυπηρέτηση, κ.λπ.), χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. 
Περίπου 22 εκατ. επιβάτες από το σύνολο των 33 εκατ. αφίξεων του 2019 έρχονται με αεροπλάνο.

Πρέπει να βοηθηθούν τα δίκτυα/υποδομές/εταιρείες επιβατικών μεταφορών, λαμβάνοντας υπόψιν ότι κάθε εταιρεία είναι ειδική περίπτωση. Τα αεροδρόμια έχουν σημαντικό ρόλο στη δυνατότητα ανάκαμψης του τουρισμού, με σημαντικούς πολλαπλασιαστές για την οικονομία και το γύρω από αυτά οικοσύστημα, ενώ τα σημαντικότερα λειτουργούν σήμερα με συμβάσεις παραχώρησης, με σημαντικό τίμημα προς το δημόσιο. 

Πρέπει, λοιπόν, να εξεταστεί η δυνατότητα χρήσης των κονδυλίων που εισπράττει ετήσια το κράτος από τις συμβάσεις, ή/και να εξεταστεί η δυνατότητα παράτασης των συμβάσεων παραχώρησης, αλλά και κάθε δημιουργική λύση, προκειμένου να εξασφαλιστεί αφενός η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και αφετέρου η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ανάκαμψης.

Για το συγκεκριμένο εδάφιο, θα κατατεθεί κοινά συμφωνημένη πρόταση, που θα πρέπει να έχει συζητηθεί και διαμορφωθεί μεταξύ των μελών του ΣΕΤΕ που εκπροσωπούν τον κλάδο των αερομεταφορών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε λειτουργία η γραμμή 1572 για θέματα τουρισμού
Στον αριθμό 1572 μπορούν να απευθύνονται καταναλωτές, τουρίστες, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι του τουριστικού τομέα που ζητούν ενημέρωση σχετικά με ζητήματα που προκύπτουν στο πλαίσιο αντιμετώπισης της...
Σε λειτουργία η γραμμή 1572 για θέματα τουρισμού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέτρα στήριξης ζητούν οι τουριστικές επιχειρήσεις
Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 1,5-2 δισ. ευρώ για να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης και ο ΣΕΤΕ ζητά μείωση συντελεστών ΦΠΑ, στόχευση σε νέες αγορές και μετατροπή των προκαταβολών σε vouchers 18μηνης διάρκειας.
Μέτρα στήριξης ζητούν οι τουριστικές επιχειρήσεις
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Τηλεδιάσκεψη για τη διάσωση του τουρισμού στο Μαξίμου
Ο περιορισμός των αρνητικών συνεπειών και η στήριξη των επιχειρήσεων του κλάδου και των εργαζομένων, αλλά και ο σχεδιασμός για τις προοπτικές του τουρισμού στη χώρα μας μετά το τέλος της πανδημίας,...
Τηλεδιάσκεψη για τη διάσωση του τουρισμού στο Μαξίμου
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
Στόχους για επαναφορά στην προ πανδημίας κατάσταση το συντομότερο δυνατόν καταρτίζει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), ως εθνικός φορέας εκπροσώπησης του κλάδου στην Ελλάδα.
Βήμα προς βήμα η ασφαλής επανεκκίνηση της κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στα 10 δισ. ευρώ η ζημιά φέτος στον τουρισμό
Εκθεση της Ernst & Young ● Το 2021 θα προσεγγίσει ο κλάδος σε έσοδα τα προ Covid-19 επίπεδα, σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο, ή το 2022 κατά το απαισιόδοξο σενάριο. ● Στα 4,46 δισ. η χασούρα για τα ξενοδοχεία...
Στα 10 δισ. ευρώ η ζημιά φέτος στον τουρισμό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μετ’... εμποδίων το άνοιγμα του τουρισμού
Με κοινή τους δήλωση την Παρασκευή το βράδυ ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης και ο υφυπουργός Μάνος Κόνσολας επιχείρησαν να στείλουν μήνυμα αγαστής συνεργασίας ώστε να υλοποιηθεί το συνεκτικό σχέδιο για τον...
Μετ’... εμποδίων το άνοιγμα του τουρισμού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας