Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρωτοβουλίες για την ακτοπλοΐα ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

Τον κίνδυνο πλήρους κατάρρευσης του ακτοπλοϊκού δικτύου, ιδιαίτερα στις μη επιδοτούμενες γραμμές επισημαίνει ο Νεκτάριος Σαντορινιός

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πρωτοβουλίες για την ακτοπλοΐα ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

  • A-
  • A+

Τη λήψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο για την ακτοπλοΐα, τη ναυτεργασία και τη διασύνδεση των νησιών, λόγω της επέλασης της πανδημίας, ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στόχος των μέτρων πρέπει να είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης σύνδεσης των νησιών, η συνέχιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της χώρας την επόμενη μέρα της πανδημίας και η προστασία των θέσεων εργασίας των ναυτικών.

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός σημειώνει ότι «υπό το πρίσμα των νέων εξελίξεων στην απαγόρευση κυκλοφορίας και τον περιορισμό των κινήσεων προς τα νησιά, ελλοχεύει ο κίνδυνος της πλήρους κατάρρευσης του ακτοπλοϊκού συστήματος, ιδιαίτερα στις γραμμές που δεν είναι επιδοτούμενες.

Είναι προφανές ότι η περιορισμένη κίνηση επιβατών έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντικά προβλήματα ρευστότητας τις ακτοπλοϊκές εταιρείες σε όλες τις γραμμές. Αν συμβεί αυτό, τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν θα είναι πολλαπλά και με αρνητικές συνέπειες σε όλο το ακτοπλοϊκό δίκτυο».

Για τον σκοπό αυτό προτείνεται:

1. Για τη χρονική περίοδο που θα διαρκέσει η κρίση να γίνει ανασχεδιασμός των δρομολογίων με γνώμονα τη διασφάλιση της ασφαλούς εξυπηρέτησης των νησιών και την επάρκεια αγαθών σε αυτά.

2. Για την ίδια περίοδο να ισχύσει συμφωνία για ειδικές δρομολογήσεις μεταξύ του ΥΕΝ και του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ). Η συμφωνία αυτή να αποκτήσει τυπική ισχύ νόμου, μέσω ΠΝΠ, προκειμένου να διασφαλιστεί η παράλληλη λειτουργία της με τον Ν. 2932/2001 ώστε να είναι δυνατή η χρηματοδότηση των γραμμών, όπου αυτό χρειαστεί.

3. Δεδομένου ότι η κατάσταση προσομοιάζει με την περίοδο μειωμένης κίνησης του χειμώνα, να προσαρμοστεί ο αριθμός των δρομολογίων και η συχνότητά τους σε αυτό το μοντέλο, με πιθανό ανασχεδιασμό δρομολογίων.

4. Στον παραπάνω σχεδιασμό πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τη στήριξη των γραμμών Ελλάδας- Ιταλίας.

5. Προκειμένου να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των ναυτεργατών να προβλεφθεί η έκτακτη χρηματοδότηση των δρομολογίων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και τον αντίστοιχο κωδικό άγονων γραμμών. Αυτό να μη γίνει εις βάρος των ήδη υφιστάμενων άγονων γραμμών.

6. Να απαγορευτούν οι απολύσεις ναυτικών που ήδη είναι ναυτολογημένοι.

7. Να υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη των μισθών των ναυτικών που δεν πρόκειται να ναυτολογηθούν στα πλοία που θα ξεκινούσαν δρομολόγια την περίοδο του Πάσχα και του θέρους.

8. Να συνεχιστούν οι έκτακτοι έλεγχοι στα πλοία από τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου (Λιμενικού και εκπρόσωποι ναυτεργασίας). Είναι ο καλύτερος τρόπος να προστατευτεί η υγεία τόσο των ναυτεργατών όσο και των επιβατών.


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, απόδειξη της πολιτικής εξαπάτησης από τη Ν.Δ.»
Η προκήρυξη του υπουργείου Ναυτιλίας για τις άγονες γραμμές της ακτοπλοΐας, που δημοσιεύτηκε με καθυστέρηση, καθώς στα τέλη Οκτωβρίου λήγουν οι υπάρχουσες συμβάσεις και ξεκινά η νέα δρομολογιακή περίοδος...
«Η προκήρυξη για τις άγονες γραμμές, απόδειξη της πολιτικής εξαπάτησης από τη Ν.Δ.»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα
Σφοδρή αντίδραση στην καθυστερημένη υπουργική απόφαση από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό. Διατυπώνει υπόνοιες για εύνοια συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των...
Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
Τα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας και της ναυτεργασίας πρέπει να εξειδικευτούν με ένα σαφές και συνεκτικό σχέδιο, σχολίασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ τις ανακοινώσεις που έκανε για τον κλάδο την Παρασκευή...
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
Τη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά της χώρας στα «ελάχιστα αναγκαία» και την επιδότησή τους ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας