Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

  • A-
  • A+
Αυξάνονται κατά 1.500 οι θέσεις του Λιμενικού Σώματος, πολιτικά στελέχη στη σύνθεση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων αντί των υπηρεσιακών, μικρές αλλαγές και στο Μεταφορικό Ισοδύναμο ● «Εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας διατάξεις που είχαν κατατεθεί στη διαβούλευση και οι οποίες έθεταν περιορισμούς σε αθέμιτες πρακτικές που σήμερα ταλαιπωρούν το σύνολο της ακτοπλοΐας», σχολιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο βρίσκεται από προχθές στη Διαρκή επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για συζήτηση.

Στο νομοσχέδιο με τίτλο «Εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου για τις θαλάσσιες ενδομεταφορές και άλλες διατάξεις» ανάμεσα στα πολλά ανεξήγητα και αμφισβητούμενα εμπεριέχεται μια πολύ θετική διάταξη που αφορά την αύξηση των οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος. Ετσι η οργανική δύναμη του Λιμενικού αυξάνεται κατά 1.500 θέσεις από τις οποίες, όπως έχει δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, οι 1.000 θα κατανεμηθούν στις λιμενικές αρχές του Αιγαίου. Να θυμίσουμε όμως ότι η δύναμη του Σώματος μειώθηκε από την κυβέρνηση της Ν.Δ. το 2014 κατά την διάρκεια του 2ου Μνημονίου, από 10.250 που ήταν σε 8.000 που είναι μέχρι και σήμερα.

Αντίθετα αρνητικές χαρακτηρίζονται από κύκλους της ναυτιλίας οι αλλαγές που γίνονται στη σύνθεση της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων - ΕΣΑΛ) που εξετάζει και γνωμοδοτεί για τα λιμενικά έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν στα λιμάνια της χώρας και εγκρίνει τα master plans.

Μέχρι σήμερα τη σύνθεση της επιτροπής αποτελούσαν υπηρεσιακοί παράγοντες 9 υπουργείων, οι οποίοι τώρα αλλάζουν και γίνονται πολιτικά στελέχη, καθώς πλέον θα συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων. Ετσι εκφράζονται φόβοι ότι πλέον η επιτροπή δεν θα είναι γνωμοδοτικό τεχνοκρατικό όργανο, αλλά πολιτικό. Επίσης ο πολυσυζητημένος «εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας» διά στόματος του Γ. Πλακιωτάκη δεν γίνεται κατανοητός από τις ρυθμίσεις που συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.

«Ρουσφέτια & εμμονές»

«Συνονθύλευμα πρόχειρων, ρουσφετολογικών διατάξεων και νεοφιλελεύθερων εμμονών» χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός, λέγοντας ότι το πολυδιαφημισμένο τελικά νομοσχέδιο του υπουργείου δεν είναι τίποτα άλλο, στο μεγαλύτερο μέρος του, παρά μια συρραφή διατάξεων που δεν προσφέρουν τίποτα το ουσιαστικό, ενώ πολλά άρθρα του έρχονται επικουρικά να στηρίξουν ρυθμίσεις της προηγούμενης κυβέρνησης.

Ειδικότερα σχολίασε:

Για την ακτοπλοΐα: το νομοσχέδιο της Ν.Δ. στα ζητήματα της ακτοπλοΐας είναι προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των ταχυπλόων εις βάρος των συμβατικών πλοίων που αποτελούν και τη ραχοκοκαλιά του ακτοπλοϊκού δικτύου και διασφαλίζουν χειμώνα - καλοκαίρι τη σύνδεση των νησιών. Το εντυπωσιακό είναι ότι εξαφανίστηκαν ως διά μαγείας διατάξεις που κατατέθηκαν στη διαβούλευση και που έθεταν περιορισμούς σε αθέμιτες πρακτικές που σήμερα ταλαιπωρούν το σύνολο της ακτοπλοΐας. Οπως η διάταξη που απαιτούσε την ύπαρξη πιστοποιητικού αξιοπλοΐας εν ισχύι, κατά την προηγούμενη δρομολογιακή περίοδο, προκειμένου να θεωρηθεί έγκυρη η δήλωση της δρομολόγησης. Ποιος ο λόγος απομάκρυνσης ενός τέτοιου άρθρου; Μήπως κάποιοι θέλουν να συνεχίσουν να δηλώνουν δρομολογιακές γραμμές με πλοία φαντάσματα, πλοία τα οποία είναι απενεργοποιημένα εδώ και χρόνια, μόνο και μόνο για να κλείνουν γραμμές και θέσεις στα λιμάνια, εμποδίζοντας τον ανταγωνισμό; Για ποιο λόγο απαλείφθηκε ο όρος ότι όποιος εκδίδει εισιτήρια για μη εγκεκριμένα δρομολόγια θα του επιβάλλεται πρόστιμο 100.000 ευρώ;

Για την ΕΣΑΛ: για πρώτη φορά η Ν.Δ. μετατρέπει την ΕΣΑΛ σ’ ένα κομματικό και πολιτικό όργανο, προφανώς γιατί μέχρι στιγμής η επιτροπή έχει αναμετρηθεί με συμφέροντα και έχει προτάξει τη νομιμότητα, όπως στην περίπτωση της μη αδειοδότησης των επιπλέον επενδύσεων της ΟΛΠ AE και οι οποίες θα προκαλούσαν πολλά προβλήματα στις κοινωνίες της Δραπετσώνας και του Περάματος.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»
Τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών αποκάλυψε στη Βουλή ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός σημειώνοντας ότι οι τοπικοί...
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
Σε νέες ανακοινώσεις για τις άγονες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας της χώρας και τη χρηματοδότησή τους προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Αφαίμαξη» στα 10 περιφερειακά λιμάνια
Αβέβαιο φαντάζει το μέλλον των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Η κυβέρνηση διά στόματος του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη έχει κάνει γνωστό ότι δεν θα ακολουθήσει το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων...
«Αφαίμαξη» στα 10 περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
Η απόφαση της κυβέρνησης να εξετάσει εκ νέου τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας προκάλεσαν την αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού.
Αντιπαράθεση για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα
Σφοδρή αντίδραση στην καθυστερημένη υπουργική απόφαση από τον τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριο Σαντορινιό. Διατυπώνει υπόνοιες για εύνοια συγκεκριμένων εταιρειών ταχυπλόων εις βάρος άλλων, ιδίως των...
Αλλα 15 εκατ. ενίσχυσης στην ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα
Τα μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας και της ναυτεργασίας πρέπει να εξειδικευτούν με ένα σαφές και συνεκτικό σχέδιο, σχολίασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ τις ανακοινώσεις που έκανε για τον κλάδο την Παρασκευή...
Ν.Σαντορινιός: Στερούνται στρατηγικής τα μέτρα της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας