Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Φιέστα για μια... μακέτα

Κορδέλα έκοψαν οι εκπρόσωποι -δήμαρχος, περιφερειάρχης, αρχιεπίσκοπος, υπουργοί και ο τοπικός μητροπολίτης, μαζί με την πρέσβη της Κίνας Zhang Qiyue και τον πρόεδρο του ΟΛΠ Yu Zenggang

EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Φιέστα για μια... μακέτα

  • A-
  • A+

Με μια φιέστα εγκαινίων, η Cosco χθες το μεσημέρι παρουσία κυβερνητικών στελεχών και μέσα σε πανηγυρικό κλίμα, «εγκαινίασε» ένα έργο το οποίο ακόμα δεν έχει ξεκινήσει να υλοποιείται.

Ο λόγος για την επέκταση του σταθμού της κρουαζιέρας στο νότιο τμήμα του λιμανιού του Πειραιά, αρχικού προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, που συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της κινέζικης εταιρείας, έχει εγκριθεί από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Ναυτιλίας (ΕΣΑΛ) από τον Φεβρουάριο του 2019 και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικούς πόρους.

Ωστόσο ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης που παραβρέθηκε χθες στην εκδήλωση, αφού δήλωσε ότι δεν μπορεί να κρύψει την πολύ μεγάλη χαρά του εκπροσωπώντας τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνηση, παρουσίασε το έργο ως αποτέλεσμα της επιτυχημένης αναπτυξιακής πολιτικής της κυβέρνησης.

Επαίνεσε τη διοίκηση του ΟΛΠ, η οποία, όπως είπε, προχώρησε άμεσα στην έναρξη υλοποίησης του επενδυτικού της πλάνου με αφετηρία την επέκταση του σταθμού της κρουαζιέρας και επανέλαβε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η κυβέρνηση συνολικά ολοκλήρωσαν την έγκριση του master plan του ΟΛΠ σε μόλις τρεις μήνες, έπειτα από χρόνια καθυστερήσεων που κόστισαν στο λιμάνι και στην πόλη του Πειραιά και στην ελληνική οικονομία.

Ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης με τον πρόεδρο του ΟΛΠ, Yu Zenggang στον χώρο όπου θα κατασκευαστεί ο σταθμός κρουαζιέρας

EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

Οπως ήταν φυσικό, τόσο η εκδήλωση όσο και οι δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος τόνισε ότι εγκαινιάστηκε από την Cosco ένα έργο που δεν υπάρχει.

Επισήμανε ότι η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) για το σύνολο της επένδυσης δεν έχει ακόμη εγκριθεί και η διαδικασία ανανέωσης της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του λιμανιού του Πειραιά (ΑΕΠΟ) δεν έχει καν ολοκληρωθεί. «Γίνεται επομένως άμεσα κατανοητό ότι σήμερα, με στόμφο και επισημότητα, το μόνο που μπορεί να εγκαινιαστεί πραγματικά είναι η μακέτα», πρόσθεσε.

Είχε προηγηθεί η επιστολή του πρώην υπουργού Ναυτιλίας και βουλευτή Α’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα στον πρόεδρο του ΟΛΠ με την οποία εξηγούσε τους λόγους για τους οποίους δεν θα παραβρισκόταν στην τελετή έναρξη των εργασιών.

Σύμφωνα με αυτούς, η σύμβαση παραχώρησης την οποία υπέγραψε ως υπουργός και επικυρώθηκε νομοθετικά το 2016, ρητά προβλέπει ότι κανένα έργο στο πλαίσιο της παραχώρησης δεν εκτελείται, εάν προηγουμένως δεν έχει λάβει όλες τις απαιτούμενες άδειες, όπως ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία, με σκοπό την εξασφάλιση κανόνων δημοσίου συμφέροντος.

Ωστόσο, όπως ανέφερε η ΟΛΠ Α.Ε. προχωρά στην εκτέλεση του έργου χωρίς να έχει εξασφαλίσει νομίμως το σύνολο των απαιτούμενων αδειοδοτήσεων, παραβιάζοντας έτσι τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από τη σύμβαση παραχώρησης που έχει συνυπογράψει.

Εξώδικο

Συλλογικότητες, φορείς και κάτοικοι του Πειραιά πραγματοποίησαν δυναμική συγκέντρωση διαμαρτυρίας την ώρα της εκδήλωσης

Εξώδικο στους υπουργούς Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος και στην Περιφέρεια Αττικής για τα έργα της Cosco στην Πειραϊκή έστειλαν δυο Πειραιώτες δικηγόροι. Η Ανθή Γιαννούλου και ο Γιάννης Καρδαράς καταγράφουν τα προβλήματα που υπάρχουν στο συγκεκριμένο έργο και δηλώνουν ότι τυχόν έναρξη των εργασιών κατασκευής των προβλητών υπό τις παρούσες συνθήκες είναι παράνομη και αυθαίρετη ενέργεια που έρχεται σε αντίθεση με τις βασικότερες διατάξεις του Συντάγματος αλλά και ειδικότερα της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Προειδοποιούν ότι επιφυλάσσονται παντός νομίμου δικαιώματος παρεμβαίνοντας στα αρμόδια ελληνικά και στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.

Συγκέντρωση

Τη δική τους απάντηση στην εκδήλωση της Cosco έδωσαν με μια δυναμική συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά από τον ΟΛΠ κάτοικοι της Πειραϊκής, φορείς, συλλογικότητες και κινήσεις πολιτών, μετά το κάλεσμα των «Ενεργών Πολιτών Α’ κοινότητας-Οχι Λιμάνι στην Πειραϊκή». Παρόντες ήταν και οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθώς ο επικεφαλής της Νίκος Μπελαβίλας είχε ξεκαθαρίσει από τις προηγούμενες ημέρες ότι δεν θα παραβρεθούν στην εκδήλωση της Cosco, καθώς δεν έχουν εκδοθεί οι προβλεπόμενες άδειες για το έργο και ταυτόχρονα υπάρχουν πολλά αναπάντητα ερωτήματα γύρω από αυτό. Τις κινητοποιήσεις στήριξε και ο βουλευτής του ΜεΡΑ25 Κρίτων Αρσένης, ο οποίος κατέθεσε και ερώτηση στη βουλή, όπως και ο τομεάρχης της Πράσινης Μετάβασης του ΜέΡΑ25 Γιάννης Χαραλαμπάκης, οι οποίοι παραβρέθηκαν στη συγκέντρωση.

 


 

 


 

 


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
Κατατέθηκε χθες στο υπουργείο Ναυτιλίας το πολυσυζητημένο νέο βελτιωμένο master plan του ΟΛΠ, καθώς ξεπεράστηκαν διάφορες δυσκολίες που είχαν προκύψει ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco.
Ετοιμο το πολυσυζητημένο νέο master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανέκρουσε πρύμναν για την πλατφόρμα
Πίσω αναγκάστηκε να κάνει η ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) στην απόφασή της να θέσει σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας μετά τις σφοδρές αντιδράσεις.
Ανέκρουσε πρύμναν για την πλατφόρμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεκινά ο νέος σταθμός κρουαζιέρας
Η συλλογικότητα «Ενεργοί Πολίτες της Πειραϊκής» υποστηρίζουν ότι το έργο θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων και ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις.
Ξεκινά ο νέος σταθμός κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Μέσα στον Φεβρουάριο ξεκινούν τα έργα στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά που θα ολοκληρωθούν σε 32 μήνες. Εντονη αντίδραση από τον Νίκο Μπελαβίλα: «Το έργο δεν έχει έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας
Τα σχέδια των Κινέζων για τη δημιουργία 4ης προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά παρά την απόρριψή τους από την αρμόδια επιτροπή του υπ. Ναυτιλίας επανέρχονται.
Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει ο Γ. Πλακιωτάκης για ταχύτατη έγκριση (από την κυβέρνηση) του master plan της Cosco
Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Cosco κάπτεν XU Llirong. 
Επιμένει ο Γ. Πλακιωτάκης για ταχύτατη έγκριση (από την κυβέρνηση) του master plan της Cosco

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας