Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»

Ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός

EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»

  • A-
  • A+

Απαντήσεις για τις αλλαγές που προώθησε η κυβέρνηση μέσω τροπολογίας στον νόμο 4597/2019 για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών, και χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως είθισται, έδωσε μιλώντας στη Βουλή ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός.

«Η Ν.Δ. δεν επιλέγει να φέρει τις αλλαγές μέσα από την κανονική κοινοβουλευτική διαδικασία και να συζητήσει με τους εμπλεκόμενους φορείς (Ενωση Λιμένων Ελλάδος, δήμους, ΟΜΥΛΕ κ.ά.) γιατί κρύβει τις πραγματικές της προθέσεις» ανέφερε, σχολιάζοντας ότι οι τροπολογίες που κατατέθηκαν για τα 10 λιμάνια δείχνουν ότι η κυβέρνηση νομοθετεί με σκληρούς μνημονιακούς όρους, σε συνθήκες, όμως, εκτός μνημονίου.

◾ Για την παράταση ακόμα 10 χρόνια -από 50 σε 60- των Συμβάσεων Παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου στους 10 Οργανισμούς Λιμένα τόνισε: «Προφανώς και είναι ένα δωράκι προς τους πιθανούς αγοραστές, στους οποίους μάλλον δεν βγαίνει το μεγάλο υπερκέρδος και θέλουν επιπλέον χρόνο. Η διαδικασία αυτή είναι νομικά έωλη. Οι Συμβάσεις έχουν κυρωθεί με νόμο και πρέπει να εγκριθούν εκ νέου».

◾ Για τη δυνατότητα σύναψης μιας ή και περισσοτέρων συμβάσεων σ’ ένα λιμάνι ανέφερε: «Η αλλαγή αυτή ανοίγει τον δρόμο για σύναψη περισσότερων της μιας αλλά και ταυτόχρονων υποπαραχωρήσεων. Από δω και στο εξής, δεν θα επιτρέπονται μόνο απλές υποπαραχωρήσεις δραστηριοτήτων και υπηρεσιών ή δίκτυα, όπως είχαμε κάνει εμείς, αλλά ένας ιδιώτης πια θα μπορεί να πάρει το σύνολο των δραστηριοτήτων του λιμανιού. Η πολιτική αυτή αφήνει τους Οργανισμούς λειτουργικά κουφάρια, οδηγώντας τους στη χρεοκοπία και τους εργαζόμενους σε απόλυση, ενώ αποθαρρύνει την προσέλκυση εξειδικευμένων επενδυτών».

◾ Για την κατάργηση της δυνατότητας υπέρβασης του 5% του ανταποδοτικού τέλους που θα καταβάλει ο επενδυτής στον Οργανισμό Λιμένα υποστήριξε: «Με τις εν λόγω ρυθμίσεις ορίζεται ως ανώτατο όριο του ανταποδοτικού τέλους που λαμβάνει ο Οργανισμός μετά την υποπαραχώρηση, το 5%, ανεξάρτητα από το αν από αυτό πιστοποιείται η βιωσιμότητά τους ή όχι. Αφαιρείτε επίσης από τους ίδιους τους Οργανισμούς τη δυνατότητα να αναθέσουν οι ίδιοι τις μελέτες βιωσιμότητας των λιμανιών τους σε εξωτερικούς συμβούλους. Φοβάστε προφανώς ότι οι μελέτες θα αποδείξουν ότι το εύλογο τίμημα του τέλους θα πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το 5%, το οποίο εσείς θέλετε να θέσετε ως ανώτατο όριο».

Κατά τ’ άλλα, σε αναμονή είναι οι δημοτικές αρχές των 10 πόλεων, με αυτές της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, να βρίσκονται πιο κοντά στις εξελίξεις, καθώς σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας η αξιοποίηση αυτών των τριών λιμανιών θα προηγηθεί.

Ανησυχούν στην Καβάλα

Ο δήμαρχος της Καβάλας, Θεόδωρος Μουριάδης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» εξέφρασε την ανησυχία του και τους προβληματισμούς του για ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του κεντρικού επιβατικού λιμανιού της πόλης «Απόστολος Παύλος», λέγοντας ότι τα ερωτήματα και οι απορίες που προκύπτουν από μια τέτοια εξέλιξη είναι πολλά. Επισήμανε ότι όλη η παραλία της Καβάλας είναι χερσαία ζώνη την οποία σήμερα διαχειρίζεται ο Οργανισμός Λιμένα Καβάλας (ΟΛΚ), ο οποίος έχει αποθεματικά 3 εκατ. ευρώ και αναρωτήθηκε: αν το λιμάνι δοθεί σε ιδιώτη ποιος θα διαχειρίζεται όλη αυτή την έκταση και ποιος θα είναι ο ρόλος του δήμου;

Από την άλλη, όπως επισήμανε, για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα η δημοτική αρχή δεν έχει απολύτως καμία ενημέρωση και προειδοποίησε πως εάν η χερσαία ζώνη δοθεί σε επενδυτή αυτό θα αποτελεί και αιτία πολέμου. Το θέμα έχει συζητηθεί και στο δημοτικό συμβούλιο, η πλειοψηφία του οποίου έχει την ίδια άποψη, ενώ έχουν έρθει σε επαφή και με τις δημοτικές αρχές άλλων πόλεων (Ηρακλείου, Βόλου, Πάτρας) αλλά και με την ΚΕΔΕ.

Αντίθετα, όπως σημείωσε ο Θ. Μουριάδης, συμφωνούν με μια ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του εμπορικού λιμανιού «Φίλιππος Β», το οποίο βρίσκεται εκτός πόλης, καθώς εκτιμούν ότι με μια τέτοια εξέλιξη το λιμάνι θα αναπτυχθεί.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ανησυχία προκαλούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για το μέλλον 10 περιφερειακών λιμανιών»
Την ανησυχία του για τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας και τον τρόπο αξιοποίησή τους εξέφρασε ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, μετά τη συνάντηση που είχε με το προεδρείο της...
«Ανησυχία προκαλούν οι κυβερνητικές μεθοδεύσεις για το μέλλον 10 περιφερειακών λιμανιών»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανοίγει ο δρόμος για μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς τους υπαλλήλους του ΟΛΠ που επιθυμούν να μετακινηθούν σε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου, απηύθυνε το υπουργείο Ναυτιλίας, προκειμένου να εκτιμηθεί αλλά και να καθοριστεί ο...
Ανοίγει ο δρόμος για μετατάξεις υπαλλήλων του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Οδηγούν σε χρεοκοπία τα λιμάνια»
Το δημοσίευμα της «Εφ.Συν» για τις αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση στο νόμο 4597/2019, για το ανταποδοτικό τέλος που πρέπει να καταβάλλει ο επενδυτής στον Οργανισμό Λιμένα, προκάλεσε την αντίδραση του...
«Οδηγούν σε χρεοκοπία τα λιμάνια»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ψαλιδίζουν το ανταποδοτικό
Τους πρώτους μήνες του νέου χρόνου κρίνεται η τύχη των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας, καθώς η κυβέρνηση θα κάνει γνωστό τον τρόπο με τον οποίο θα τα αξιοποιήσει.
Ψαλιδίζουν το ανταποδοτικό
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
Την είδηση ότι στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στο 2020 να γίνουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιώνκαι ότι τα μοντέλα αξιοποίησης κατά περίπτωση θα είναι: υπο-παραχώρηση,...
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Και με πώληση μετοχών η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών
Μέσα στο 2020 είναι ο στόχος της κυβέρνησης να γίνουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας και τα μοντέλα αξιοποίησης κατά περίπτωση θα είναι: υποπαραχώρηση, πλήρης...
Και με πώληση μετοχών η αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας