Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η κατά Πλακιωτάκη «κανονικότητα» στη Ναυτιλία
EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η κατά Πλακιωτάκη «κανονικότητα» στη Ναυτιλία

  • A-
  • A+

Το πρώτο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, μετά την ανάληψη της κυβέρνησης από τη Ν.Δ., και τις ρυθμίσεις που περιέχει, παρουσίασε χθες, σε συνέντευξη Τύπου, ο αρμόδιος υπουργός Γιάννης Πλακιωτάκης.

Μεταξύ άλλων, συμπεριλαμβάνονται η αναβάθμιση του νομικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, η εφαρμογή κανόνων λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), η αναμόρφωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, η επαναφορά της δυνατότητας πιστοποίησης των πλοίων από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (ΚΕΠ) και θέματα του Λιμενικού Σώματος.

Ο Γ. Πλακιωτάκης, κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου, αλλά και κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων που δέχτηκε από τους δημοσιογράφους, για πολλοστή φορά, επιτέθηκε στη διακυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και, ακολουθώντας την κυβερνητική γραμμή περί «κανονικότητας», ανέφερε ότι στόχος τους είναι να «επαναφέρουν την κανονικότητα στο υπουργείο», χωρίς ωστόσο να εξηγήσει ποια είναι αυτή η «κανονικότητα», πότε και πού χάθηκε.

Συνεχίζοντας στο ίδιο κλίμα, υποστήριξε ότι το θεσμικό και οργανωτικό πλαίσιο του υπουργείου, κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, «υπέστη μια άνευ προηγουμένου αποσάθρωση, λόγω της αλόγιστης, ανοργάνωτης και ευκαιριακής αντιμετώπισης όλων των βασικών τομέων λειτουργίας του» και ένας από τους στόχους του νομοσχεδίου είναι να γίνει επανεκκίνηση της λειτουργίας του υπουργείου.

Η επίθεση στην προηγούμενη κυβέρνηση συνεχίστηκε και αργότερα, καθώς ο υπουργός, μιλώντας για τα 10 περιφερειακά λιμάνια, είπε: «Εμείς θέλουμε σοβαρούς επενδυτές. Βάζουμε κανόνες στο παιχνίδι. Θέλουμε διαφάνεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ από τη μια λέει ότι θέλει τις επενδύσεις και από την άλλη κάνει ό,τι μπορεί για να τις ακυρώσει».

Κατά τ’ άλλα, μιλώντας για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών, είπε ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον και για τα 10, ωστόσο σε πρώτη φάση θα ξεκινήσει η αξιοποίηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου και ίσως το πρώτο εξάμηνο του 2020 να προκηρυχθούν και οι διαγωνισμοί.

Αναφερόμενος στην τροπολογία που κατατέθηκε την Τρίτη, με την οποία γίνονται τροποποιήσεις στον νόμο 4597/2019, σημείωσε ότι η μια αλλαγή αφορά τη διάρκεια των συμβάσεων παραχώρησης, που ορίζεται στα 60 χρόνια (αντί 50 που προβλέπεται σήμερα), προκειμένου να αυξηθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον.

Επίσης, όπως είπε, προσδιορίζεται το ακριβές ύψος του ανταποδοτικού τέλους (5%) επί των ετήσιων ακαθάριστων εισπράξεων του επενδυτή που θα καταβάλει στον Οργανισμό Λιμένα και παράλληλα καταργείται η δυνατότητα υπέρβασής του.

Να σημειώσουμε ότι στον νόμο 4597 του ΣΥΡΙΖΑ οριζόταν ότι κατ’ εξαίρεση το ύψος του τέλους θα μπορούσε να υπερβαίνει το 5%, αν με αντικειμενικό τρόπο τεκμηριώνεται ότι διακυβεύεται η βιωσιμότητα του Οργανισμού Λιμένος. Ακόμα, δίνεται η δυνατότητα της σύναψης μίας ή και περισσότερων συμβάσεων σ’ ένα λιμάνι.

Ερώτηση 17 βουλευτών

Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή ο αρμόδιος τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός, και 16 βουλευτές του κόμματος σχετικά με προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία έχει βασικό αντικείμενο την πρόσληψη ενός οικονομικού και ενός τεχνικού συμβούλου, που έργο τους θα είναι η «ιδιωτικοποίηση των 10 Οργανισμών Λιμένων» της χώρας, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη.

Οι βουλευτές αναφέρουν ότι ότι οι συγκεκριμένες προκηρύξεις εξωτερικών συμβούλων είναι αντίθετες του πνεύματος και του σκοπού του νόμου 4597/2019 με τον οποίο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατοχύρωσε νομοθετικά ως προσφορότερη τη λύση των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων των 10 λιμανιών, σε αντίθεση με το μοντέλο της πώλησης μετοχών ή των ολικών παραχωρήσεων που η Ν.Δ. προέκρινε.

«Η προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ, την ώρα που σήμερα (χθες) έρχεται στη Βουλή η ανατροπή του Ν. 4597/2019 και η κατάργηση της δυνατότητας επιβολής τέλους ανταποδοτικότητας άνω του 5%, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των Οργανισμών, αποτελούν, από τη μια, μια ωμή παραδοχή ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται, βήμα το βήμα, για την τελική μάχη του ξεπουλήματος των περιφερειακών Λιμανιών», αναφέρουν οι βουλευτές.


 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
​Με το μοντέλο των παραχωρήσεων δραστηριοτήτων και όχι των πωλήσεων θα αξιοποιηθούν τα δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας ξεκαθάρισε χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Χρήστος Λαμπρίδης. Αφορμή για τις...
Παραχωρούνται, δεν πωλούνται τα δέκα λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια
Με κερδοφορία έκλεισε το 2016 για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Με βάση τα οικονομικά μεγέθη, η αύξηση των κερδών έφτασε το 112% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και εκτοξεύεται στο...
Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας
Τα σχέδια των Κινέζων για τη δημιουργία 4ης προβλήτας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά παρά την απόρριψή τους από την αρμόδια επιτροπή του υπ. Ναυτιλίας επανέρχονται.
Επιμένει η Cosco σε κατασκευή 4ης προβλήτας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
Παγωμένος παραμένει ο σχεδιασμός των θερινών δρομολογίων, μετά τις νέες συγκρούσεις των εταιρειών του κλάδου για τις γραμμές-φιλέτα ενώ σχετικές νομοθετικές αλλαγές προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας.
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Κυβέρνηση και εφοπλιστές θέλουν κατάργηση της ΣΣΕ»
Την σύγκληση της διοίκησης της ΠΝΟ ζητά η ΠΕΝΕΝ με θέμα συζήτησης τη λήψη αποφάσεων για την «απόκρουση της επίθεσης κυβέρνησης-εφοπλιστών για την κατάργηση της ΣΣΕ στα ποντοπόρα πλοία».
«Κυβέρνηση και εφοπλιστές θέλουν κατάργηση της ΣΣΕ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
Οι εταιρείες ετοιμάζονται να μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών τη μετάβαση στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα ● Μείωση του ΦΠΑ έχουν ζητήσει οι ακτοπλόοι από τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη.
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας