Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τρικυμία στο λιμάνι του Πειραιά
EUROKINISSI / ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ (ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τρικυμία στο λιμάνι του Πειραιά

  • A-
  • A+
Σοβαρή ρήξη επιχειρηματικών και ναυτιλιακών φορέων με την Cosco ● Αντιδρούν στην υποχρεωτική εγγραφή στην ιδιωτική ψηφιακή πλατφόρμα της κινεζικής εταιρείας, για να μπορούν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco ● Την «πλατφόρμα πληροφοριών» χειρίζεται η ιδιωτική εταιρεία ΣΕΠ-Cοsco και οι χρήστες θα πρέπει να πληρώνουν αντίτιμο.

Σοβαρές αναταράξεις, τις πρώτες από την εποχή που οι Κινέζοι ανέλαβαν τη διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ανάμεσα στην Cosco και στον επιχειρηματικό και ναυτιλιακό κόσμο του Πειραιά, προκαλεί η απαίτηση της κινεζικής εταιρείας να εγγραφούν υποχρεωτικά όλοι οι χρήστες λιμενικών υπηρεσιών στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με την ονομασία «Hellenic Port Community System» (HPCS) ή «Σύστημα της Ελληνικής Λιμενικής Κοινότητας».

Την πλατφόρμα, η οποία λειτουργεί σε συνεργασία με την ηλεκτρονική και διαδικτυακή πύλη διεθνούς εμπορίου Exportgate της Eurobank (www.exportgate.gr/en), παρουσίασε επίσημα την Τρίτη σε δημοσιογράφους (η «Εφ.Συν.» πάντως δεν έλαβε πρόσκληση για την παρουσίαση, άγνωστο γιατί) η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ-Cosco), η οποία έχει και την αποκλειστική διαχείριση του λιμανιού του Πειραιά, ενώ είναι και η ίδια ανταγωνιστικός μεταφορέας.

Οπως υποστήριξαν οι ομιλητές, η πλατφόρμα HPCS διασυνδέει κρατικούς και ιδιωτικούς οργανισμούς της λιμενικής κοινότητας με όλους τους συναλλασσόμενους, όπως ναυτιλιακούς πράκτορες, διαμεταφορείς, τελωνειακούς αντιπροσώπους, τελωνεία, λιμάνια, σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, εταιρείες logistics κ.ά., παρέχει ολοκληρωμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για εμπορευματοκιβώτια και φορτία που διέρχονται από τα ελληνικά λιμάνια, αυτοματοποιεί, πιστοποιεί και διασυνδέει τις διαδικασίες της λιμενικής και εφοδιαστικής αλυσίδας κ.ά.

Ωστόσο όπως έχει γίνει γνωστό μετά και τη χθεσινή ανακοίνωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ), στη λειτουργία της πλατφόρμας και στον τρόπο που αυτή δημιουργήθηκε αντιδρούν στην πλειονότητά τους οι χρήστες του λιμανιού, με επικεφαλής το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, τη Διεθνή Ναυτική Ενωση και το ΕΒΕΠ.

Πλατφόρμα

Στην ανακοίνωσή του το ΕΒΕΠ σημειώνει ότι το νέο λιμενικό προϊόν HPCS της Cosco και, κυρίως, η υποχρεωτικότητα εγγραφής όλων των χρηστών στη συγκεκριμένη πλατφόρμα πληροφοριών, εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν λιμενικές υπηρεσίες, έχουν προκαλέσει εύλογα και αναπάντητα ερωτήματα στους ναυτιλιακούς και επιχειρηματικούς φορείς του λιμανιού. Τα βασικά ερωτήματα είναι:

■ Πώς διασφαλίζεται ότι τα στοιχεία που εισάγονται στην πλατφόρμα θα τα γνωρίζουν μόνο όσοι εμπλέκονται στη συγκεκριμένη συναλλαγή;

■ Πώς θα ξέρουν μόνο οι τελωνειακές αρχές την «καταγωγή» του φορτίου;

■ Τι ακριβώς έχει συμφωνηθεί σε συνεργασία με την Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (ΑΔΑΕ);

■ Γιατί μόνο στον Πειραιά, ενώ σε κανένα άλλο λιμάνι του κόσμου δεν έχει στηθεί τέτοια πλατφόρμα και δεν τη διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρεία, παρά μόνο όταν της ανατεθεί και ελέγχεται από Δημόσια Αρχή;

Το ΕΒΕΠ κάνει γνωστό ότι οι θεσμικοί φορείς έχουν ήδη γνωστοποιήσει στα αρμόδια υπουργεία ότι δεν αποδέχονται μια ιδιωτική εταιρεία όπως η PCT-Cosco να δημιουργεί και να διαχειρίζεται μια τέτοια εφαρμογή και επιπλέον να υποχρεώνει τους πάντες να εγγραφούν σε αυτήν αν θέλουν να εξυπηρετούνται από το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, πληρώνοντας μάλιστα αντίτιμο.

Επίσης αναφέρει ότι το όλο ζήτημα έχει απασχολήσει και συνεχίζει να απασχολεί την αρμόδια Ομάδα Εργασίας του ΕΒΕΠ, το οποίο έχει αποστείλει στα συναρμόδια υπουργεία Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Ναυτιλίας, Οικονομικών και ΑΑΔΕ, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και στη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) επιστολές όπου ζητείται η άρση της υποχρεωτικής χρήσης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που λειτουργεί μόνο στη ΣΕΠ Α.Ε.

Τέλος, εκφράζει την ελπίδα ότι με την απαραίτητη διαβούλευση το θέμα της «μονοπωλιακής» κατάστασης που πάει να δημιουργηθεί με την υποχρεωτικότητα, τελικώς, θα λυθεί εξωδικαστικά και σύντομα.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
Μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αναμένεται να έχει διαμορφωθεί οριστικά το εργασιακό τοπίο στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς τότε προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στη διοίκηση του ΟΛΠ και τους...
Στην τελική ευθεία η ΣΣΕ του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ετοιμάζει τη νέα προβλήτα η Cosco
Το καλοκαίρι του 2016 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί περίπου το 70% της κατασκευής του δυτικού μέρους της προβλήτας ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά που διαχειρίζεται η κινέζικη Cosco.
Ετοιμάζει τη νέα προβλήτα η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αλλα λέει ο υπουργός, άλλα δηλώνει το ΤΑΙΠΕΔ
Το ΤΑΙΠΕΔ δεν διαπραγματεύεται με κανέναν την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την πώληση του ΟΛΠ και τηρεί τους όρους διαφάνειας και ίσης μεταχείρισης των επενδυτών αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσή του, με...
Αλλα λέει ο υπουργός, άλλα δηλώνει το ΤΑΙΠΕΔ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Παράνομες εργασίες στην Πειραϊκή» καταγγέλλει ο Κρίτων Αρσένης
Στη Βουλή έφτασε το θέμα των έργων της Cosco για την επέκταση του σταθμού κρουαζιέρας στην Πειραϊκή από τον βουλευτή Δυτικής Αθήνας του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη.
«Παράνομες εργασίες στην Πειραϊκή» καταγγέλλει ο Κρίτων Αρσένης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ανέκρουσε πρύμναν για την πλατφόρμα
Πίσω αναγκάστηκε να κάνει η ΣΕΠ Α.Ε. (θυγατρική της Cosco) στην απόφασή της να θέσει σε λειτουργία την ηλεκτρονική πλατφόρμα Λιμενικής Κοινότητας της Ελλάδας μετά τις σφοδρές αντιδράσεις.
Ανέκρουσε πρύμναν για την πλατφόρμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας
Μέσα στον Φεβρουάριο ξεκινούν τα έργα στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά που θα ολοκληρωθούν σε 32 μήνες. Εντονη αντίδραση από τον Νίκο Μπελαβίλα: «Το έργο δεν έχει έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Στην ΤΕΚΑΛ η νέα προβλήτα κρουαζιέρας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας