Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Οδηγούν σε χρεοκοπία τα λιμάνια»
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Οδηγούν σε χρεοκοπία τα λιμάνια»

  • A-
  • A+

Το χθεσινό δημοσίευμα της «Εφ.Συν» με τίτλο «Περίεργες αλλαγές όρων για τα περιφερειακά λιμάνια», το οποίο επικεντρωνόταν στις αλλαγές που ετοιμάζει η κυβέρνηση στο άρθρο 4 του νόμου 4597/2019, που αφορά το ανταποδοτικό τέλος που πρέπει να καταβάλλει ο επενδυτής στον Οργανισμό Λιμένα, προκάλεσε την αντίδραση του τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριου Σαντορινιού.

Σε ανακοίνωσή του τονίζει ότι ενώ ο υπουργός Ναυτιλίας έχει εξαγγείλει τον συνολικό ανασχεδιασμό του λιμενικού συστήματος της χώρας, έρχεται, για ακόμη μία φορά, να δημιουργήσει τετελεσμένα καταθέτοντας άμεσα τροπολογία που ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για το ξεπούλημα των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας.

Εξηγεί ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με βασικό σκοπό τη βιωσιμότητα των Οργανισμών Λιμένα, την προστασία της δημόσιας περιουσίας και την ισορροπία των τοπικών οικονομιών, είχε προβλέψει στο άρθρο 4 του νόμου 4597/2019 ότι σε περίπτωση υπο-παραχωρήσεων δραστηριοτήτων, το ύψος του αντισταθμιστικού-ανταποδοτικού τέλους, που καταβάλλει στον Οργανισμό ο παραχωρησιούχος, δύναται να υπερβαίνει το 5%. Αυτό αποφασίζεται, όπως ρητά αναφέρει ο νόμος, με μελέτη βιωσιμότητας χρηματοοικονομικού συμβούλου, ο οποίος προσλαμβάνεται από τον ίδιο τον Οργανισμό.

«Σήμερα, η Ν.Δ., πλαγίως και με συνοπτικές διαδικασίες, εκτός του ότι καταργεί την πιθανότητα το συγκεκριμένο τέλος να υπερβαίνει το 5%, αφαιρεί επίσης και τη δυνατότητα από τους Οργανισμούς Λιμένος να αναθέτουν μελέτες βιωσιμότητας, μεταβιβάζοντάς τη σιωπηρά, επί της ουσίας, στο ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ – στον φορέα δηλαδή που έχει ως στόχο την πώληση δημόσιας περιουσίας για την απομείωση του χρέους», σημειώνει και διαπιστώνει: «Ετσι η κυβέρνηση, “πειράζοντας” το συγκεκριμένο άρθρο, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τα περισσότερα από τα 10 λιμάνια της χώρας στη χρεοκοπία και στη συνέχεια στον μονόδρομο της ιδιωτικοποίησης, ενώ ταυτόχρονα αφαιρεί από τις διοικήσεις των Οργανισμών και κατ’ επέκταση τις τοπικές κοινωνίες, την ευθύνη ανάπτυξης και εύρυθμης λειτουργίας των λιμένων».

Κάνει γνωστό επίσης ότι η απαίτηση για μείωση του ανταποδοτικού τέλους, κάτω του 5%, ήταν ένα σημείο μεγάλης πίεσης των θεσμών προς την προηγούμενη κυβέρνηση, η οποία όμως διαπραγματεύτηκε και πέτυχε την ανάσχεση αυτών των απαιτήσεων. «Τώρα, η Ν.Δ., αν και η χώρα κατάφερε και βγήκε από τα μνημόνια, επαναφέρει από την πίσω πόρτα, ως δική της έμπνευση, τις απαιτήσεις των δανειστών, οδηγώντας τη λιμενική πολιτική της χώρας στα χέρια ιδιωτών και τους Οργανισμούς Λιμένα σε λουκέτο», συμπληρώνει.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»
Τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιών αποκάλυψε στη Βουλή ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός σημειώνοντας ότι οι τοπικοί...
«Δωράκι σε ιδιώτες τα περιφερειακά λιμάνια»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
Την είδηση ότι στόχος της κυβέρνησης είναι μέσα στο 2020 να γίνουν οι πρώτοι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση των 10 περιφερειακών λιμανιώνκαι ότι τα μοντέλα αξιοποίησης κατά περίπτωση θα είναι: υπο-παραχώρηση,...
Ν. Σαντορινιός: Το υπ. Ναυτιλίας ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για την πώληση των λιμανιών
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καταργούν τη Δημόσια Αρχή Λιμένων
Στην κατάργηση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, η οποία συστάθηκε το 2016 με κύριο σκοπό την άσκηση των υπηρεσιών δημόσιας αρχής που είχε ο κρατικός ΟΛΠ, προχωρά ο υπ. Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Καταργούν τη Δημόσια Αρχή Λιμένων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κινδυνεύει με ιδιωτικοποίηση το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας
Αντιδράσεις προκαλούν οι αναμενόμενες αξιοποιήσεις των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας. Ενα από αυτά είναι και το λιμάνι του Βόλου για το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει εκδηλωθεί έντονο επενδυτικό...
Κινδυνεύει με ιδιωτικοποίηση το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ψαλιδίζουν το ανταποδοτικό
Τους πρώτους μήνες του νέου χρόνου κρίνεται η τύχη των 10 περιφερειακών λιμανιών της χώρας, καθώς η κυβέρνηση θα κάνει γνωστό τον τρόπο με τον οποίο θα τα αξιοποιήσει.
Ψαλιδίζουν το ανταποδοτικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας