• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.4°C / 12.4°C
    2 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.6°C / 8.8°C
    3 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    9°C 5.0°C / 11.5°C
    1 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 3.9°C / 3.9°C
    3 BF
    87%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 8.2°C
    2 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    0°C -0.6°C / 3.4°C
    2 BF
    80%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.6°C / 10.7°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.3°C / 12.2°C
    2 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 5.9°C / 10.9°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.7°C / 14.5°C
    5 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    5 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 13.0°C
    6 BF
    67%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C -0.1°C / 3.5°C
    0 BF
    92%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 3.5°C / 9.0°C
    2 BF
    83%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 4.8°C / 10.4°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.2°C / 11.4°C
    2 BF
    66%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.7°C / 7.7°C
    3 BF
    63%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 6.1°C / 8.9°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    0°C -0.2°C / -0.2°C
    1 BF
    86%

«Ιστορική αλλαγή, παραμένουν όμως ανοιχτά θέματα που διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας» σχολίασε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.

Υπ.Ναυτιλίας via Eurokinissi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εφοπλιστές κατά πετρελαϊκών για τα καύσιμα

  • A-
  • A+
Αστοχίες στη νομοθεσία, διχασμό στη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό βλέπει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης στο καθεστώς μετάβασης στα καθαρά καύσιμα ● Αβεβαιότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα για τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα.

Για αστοχίες της νομοθεσίας στην εφαρμογή των νέων ναυτιλιακών καυσίμων, οι οποίες πρέπει να λειτουργήσουν ως παράδειγμα προς αποφυγή στην υπό εξέλιξη νομοθετική παραγωγή των μέτρων για τη μείωση των εκπομπών αερίων από τα πλοία, έκανε λόγο ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θεόδωρος Βενιάμης.

Η βασική αστοχία του Κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τη χρήση καυσίμων με θείο 0,5%, όπως είπε, έγκειται στο γεγονός ότι οι εταιρείες πετρελαίου δεν έκαναν τις αναγκαίες επενδύσεις, ώστε να μην υπάρχει αβεβαιότητα στη ναυτιλιακή κοινότητα για τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα, ως προς την ασφάλεια των νέων καυσίμων.

Ανοίγοντας τις εργασίες του 5ου ναυτιλιακού συνεδρίου της «Ναυτεμπορικής» ο Θ. Βενιάμης διευκρίνισε ότι οι εφοπλιστές υποστηρίζουν το «Green Deal», το όραμα της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προστασία του περιβάλλοντος και της ζωής του πλανήτη, ωστόσο σε καμία περίπτωση, δεν πρέπει, επ’ ονόματι του σκοπού αυτού, να αναπτυχθούν πολιτικές απλής οικονομικής στόχευσης.

Επισήμανε ότι η προβλεπόμενη εξαίρεση από τον κανόνα, δηλαδή η εναλλακτική αποθείωση των συμβατικών καυσίμων με την τοποθέτηση των scrubbers, μια επιλογή καθ’ όλα νόμιμη, δημιούργησε από πολύ νωρίς διχασμό στη ναυτιλιακή κοινότητα, αποπροσανατολίζοντας τους νομοθέτες από την προτεραιότητα για εγκαίρως διαθέσιμα και ασφαλή νέα καύσιμα, καθώς και αθέμιτο ανταγωνισμό με την επικράτηση σήμερα συνθηκών λειτουργίας δύο ταχυτήτων.

Τέλος, έκανε γνωστό ότι τηρούν στάση αναμονής παρακολουθώντας τα προβλήματα και προσμένοντας από τον ΙΜΟ να ανταποκριθεί υπεύθυνα σε τυχόν αναγκαίες νομοθετικές παρεμβάσεις, τόσο ως προς την ασφάλεια των νέων καυσίμων και ειδικώς των προσμίξεων όσο και ως προς το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χρήσης των scrubbers, όπου έχει ήδη ανοίξει νέος γύρος επανεκτίμησης της χρήσης τους.

«Η τάση διαμόρφωσης της θεωρίας “pay and pollute” είναι υποκριτική και δεν ευσταθεί τουλάχιστον στη ναυτιλία, όπου οι υπηρεσίες που προσφέρει, υπηρετούν τις ανάγκες διακίνησης του παγκόσμιου εμπορίου και των αγαθών διαβίωσης της κοινωνίας των πολιτών», σημείωσε.

Ομαλή μετάβαση

Στο συνέδριο παραβρέθηκε και μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος χαρακτήρισε την εφαρμογή των νέων καυσίμων με 0,5% θείο ως ιστορική αλλαγή για τη λειτουργία της ναυτιλίας και τόνισε πως η Ελλάδα εγκαίρως προσπάθησε να βοηθήσει στην ομαλή μετάβαση των εταιρειών και των πλοίων στα νέα καύσιμα. «Ποτέ δεν τοποθετηθήκαμε εναντίον της εφαρμογής του Κανονισμού. Απλώς θέσαμε και προσδιορίσαμε ανοιχτά θέματα που υπάρχουν και παραμένουν ανοιχτά και διαταράσσουν την ομαλή λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας» πρόσθεσε.

Στον καθοριστικό ρόλο του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στην προσπάθεια της ελληνικής ναυτιλίας να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να προσαρμοστεί στους νέους, αυστηρότερους διεθνείς κανονισμούς, αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της ΔΕΠΑ Γ. Πολυχρονίου. Κατεύθυνση στην οποία κινείται ήδη γοργά η ναυτιλία της Δυτικής και Κεντρικής Μεσογείου.

Εκανε γνωστό επίσης ότι η ΔΕΠΑ πρωταγωνιστεί στη δημιουργία μιας βιώσιμης και αποτελεσματικής εφοδιαστικής αλυσίδας LNG στην Ανατολική Μεσόγειο, διασφαλίζοντας τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG στον Πειραιά στα μέσα του 2022.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Συνάντηση Πλακιωτάκη με τον γ.γ. του ΙΜΟ στο Λονδίνο
Στο επίκεντρο της συζήτησης του υπουργού Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη με τον Γ.Γ. του ΙΜΟ Κίτακ Λιμ, στο Λονδίνο, ήταν και η εφαρμογή των νέων ναυτιλιακών καυσίμων από την 1η Ιανουαρίου 2020.
Συνάντηση Πλακιωτάκη με τον γ.γ. του ΙΜΟ στο Λονδίνο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
Ο «πόλεμος» τριών ναυτιλιακών εταιρειών για τα «φιλέτα» του Αιγαίου είχε καταγγελίες, απειλές και πολλές δημόσιες δηλώσεις, ακόμη και μετά την τελική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με 25 εκατ. ευρώ ξεκινά το μεταφορικό ισοδύναμο
Στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου αναφέρθηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης, κάνοντας γνωστό ότι η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής προωθεί εντός του Ιανουαρίου πληρωμές ύψους 25...
Με 25 εκατ. ευρώ ξεκινά το μεταφορικό ισοδύναμο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
Τεχνική έκθεση για τα πιθανά εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες πλοίων που απαιτούνται να αναπτυχθούν για να καταστεί εφικτή η απανθρακοποίηση του τομέα των θαλάσσιων μεταφορών παρουσίασε η ΕΕΕ.
Ποιος πληρώνει για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Οι εφοπλιστές στηρίζουν την πρόταση για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα
Την πρόταση του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη προς την Ευρ. Επιτροπή για τη δημιουργία ενός Ευρωπαϊκού Κέντρου Ερευνών με αντικείμενο τα εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα και τεχνολογίες για την απανθρακοποίηση του...
Οι εφοπλιστές στηρίζουν την πρόταση για εναλλακτικά ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στον Πλακιωτάκη για τα προβλήματα των ναυτικών η ΠΝΟ
Τα σοβαρά και συσσωρευμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Ελληνες ναυτικοί τέθηκαν από τη νέα ηγεσία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) στην πρώτη συνάντηση που είχε με τον υπουργό Ναυτιλίας.
Στον Πλακιωτάκη για τα προβλήματα των ναυτικών η ΠΝΟ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας