Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες

Η έκτακτη δρομολόγηση, για το καλοκαίρι του 2020, του ταχύπλοου «Thunder» της εταιρείας «Fast Ferries» ήταν ένα από τα «καυτά» θέματα της αντιπαράθεσης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες

  • A-
  • A+

Ο ντόρος που έχει ξεσπάσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και αφορά τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου, δεν φαίνεται να καταλαγιάζει.

Χθες, το θέμα έφτασε και στη Βουλή με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Νεκτάριος Σαντορινιός και ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος, ενώ συνέχεια στην αντιπαράθεση έδωσε με μια πολύ σκληρή ανακοίνωσή της μια από τις τρεις ναυτιλιακές εταιρείες που εμπλέκονται στην υπόθεση.

Οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτησή τους ζητούν εξηγήσεις από την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με δημοσιεύματα που μιλούν για «χάος στις κυκλαδίτικες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες».

Νεκτάριος Σαντορινιός

Σημειώνουν ότι η αναστάτωση που έχει προκληθεί στους κατοίκους και επισκέπτες των Κυκλάδων είναι μεγάλη, καθώς, όπως υπογραμμίζουν τα δημοσιεύματα, ήδη, 30 μέρες μετά την ανακοίνωση των αποφάσεων του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και 90 περίπου μέρες από τις σχετικές αιτήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ακόμη το υπουργείο δεν έχει απαντήσει εγγράφως για την έγκριση ή όχι μεγάλου μέρους από τα κυκλαδικά δρομολόγια, με αποτέλεσμα, οι εταιρείες μην μπορούν να ανοίξουν τα πλάνα τους.

Τροποποιήσεις

Ζητούν διευκρινίσεις από τον υπουργό Ναυτιλίας σχετικά με το αν τηρήθηκαν τα χρονικά περιθώρια που δίνονται από τα άρθρα 3 και 9 του νόμου 2932/2001 και παράλληλα ζητούν να μάθουν ποια δρομολόγια ακριβώς έχει υπογράψει ο υπουργός, αφού έκπληξη έχει προκαλέσει το γεγονός ότι το υπουργείο εξέδωσε στις 17/01/2020 δελτίο Τύπου, με το οποίο ανακοινώνει πως εγκρίθηκαν κάποια κυκλαδικά δρομολόγια, τα οποία όμως είναι τροποποιημένα σε σχέση με ό,τι ενέκρινε το ΣΑΣ, ενώ μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει από πλευράς ηγεσίας του υπουργείου μια λεπτομερής δημόσια ενημέρωση σχετικά με το τι εισηγήθηκε το ΣΑΣ και τι τελικώς έχει εγκριθεί επίσημα.

Νίκος Συρμαλένιος

Τέλος, σημειώνουν ότι ο υπουργός οφείλει να αποσαφηνίσει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα σχετικά με το τι δρομολόγια θα ισχύουν για τις Κυκλάδες, καθώς, εκτός όλων των άλλων, τα δημοσιεύματα βάλλουν κατά της πιστότητας του υπουργείου, αφού φτάνουν στο σημείο να αφήνουν υπονοούμενα μέχρι και για επηρεασμό των αποφάσεων από ανταγωνιστικές εταιρείες.

Την ίδια ώρα η εταιρεία «Golden Star Ferries» των αδελφών Στεφάνου, η οποία δεν έμεινε ικανοποιημένη από την απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, για τις τροποποιήσεις δρομολογίων πλοίων της που είχε αιτηθεί και τις οποίες το ΣΑΣ ενέκρινε ομόφωνα, επανήλθε χθες με νέα ανακοίνωση.

Σε αυτή τονίζει ότι «για άλλη μια φορά αντιμετώπισε την αδικαιολόγητα αρνητική στάση του υπουργείου Ναυτιλίας, που θέτει προσκόμματα και μας αιφνιδιάζει με εξωθεσμικές πρακτικές, θέτοντας ζήτημα βιωσιμότητας της εταιρείας μας».

Σε άλλο σημείο αναφέρει: «Με λίγα λόγια, το υπουργείο, με τις νομοθετικές του εξαγγελίες, προσπαθεί να ρίξει στάχτη στα μάτια της κοινωνίας και της ακτοπλοΐας, δήθεν επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχουν ξεκάθαροι και ισότιμοι κανόνες για τους δραστηριοποιούμενους στην ακτοπλοΐα. Ομως, η πικρή πραγματικότητα είναι ότι δυστυχώς το υπουργείο επιδιώκει να αποφύγει την εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας με κάθε τρόπο –ακόμα και αδιαφορώντας για την πρόσφατη, ομόφωνα θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ για το δίκαιο αίτημά μας».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητούνται συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης της ακτοπλοΐας
Πριν από λίγες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός, ανακοίνωσε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, έχει ήδη προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πλοία...
Αναζητούνται συνεργατικά σχήματα χρηματοδότησης της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
Εκατοντάδες παραβιάσεις της εργασιακής νομοθεσίας καταγράφονται τους καλοκαιρινούς μήνες σε πλοία της ακτοπλοϊκής γραμμής Ραφήνας-Κυκλάδων, με αποτέλεσμα οι ναυτεργάτες να αντιμετωπίζουν καθημερινά το...
Ραφήνα-Κυκλάδες με... γαλέρες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
Ο «πόλεμος» τριών ναυτιλιακών εταιρειών για τα «φιλέτα» του Αιγαίου είχε καταγγελίες, απειλές και πολλές δημόσιες δηλώσεις, ακόμη και μετά την τελική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
Η εμπλοκή που έχει δημιουργηθεί σχετικά με την έγκριση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της θερινής περιόδου, μετά από πρόσφατη απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εξακολουθεί να προκαλεί εντάσεις.
«Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
Παγωμένος παραμένει ο σχεδιασμός των θερινών δρομολογίων, μετά τις νέες συγκρούσεις των εταιρειών του κλάδου για τις γραμμές-φιλέτα ενώ σχετικές νομοθετικές αλλαγές προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας.
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές
Σε νέες ανακοινώσεις για τις άγονες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας της χώρας και τη χρηματοδότησή τους προχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης.
Νέο σχέδιο για τις άγονες γραμμές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας