Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων

  • A-
  • A+
Τρεις ακτοπλοϊκές ερίζουν και συγκρούονται. Και οι τρεις υποστηρίζουν ότι έχουν δίκιο ● Η μία από αυτές απειλεί ακόμα και με αποχώρηση από την ακτοπλοΐα

Καταγγελίες, κόντρες, απειλές, επιστολές, δηλώσεις και πολλά άλλα παράξενα και όμως αληθινά συμβαίνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα στην ακτοπλοΐα αλλά και στον 7ο όροφο του υπουργείου Ναυτιλίας, όπου βρίσκεται το γραφείο του αρμόδιου υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη. Σημείο αιχμής, ο καθορισμός των θερινών δρομολογίων για το 2020 στις γραμμές «φιλέτο» των Κυκλάδων.

Πρωταγωνίστριες τρεις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, οι οποίες διεκδικούν δρομολόγια και η κάθε μία από την πλευρά της υποστηρίζει ότι έχει δίκιο. Στη μέση της διαμάχης έχει βρεθεί ο υπουργός Ναυτιλίας -δεν είναι εξάλλου η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, το φαινόμενο κρατάει χρόνια-, ο οποίος είναι και ο αρμόδιος από τον νόμο για να λάβει την τελική απόφαση και να εγκρίνει τα δρομολόγια. Αναζητά τη «χρυσή τομή» έτσι ώστε να ικανοποιηθούν και οι τρεις εταιρείες στο πλαίσιο του νόμου.

Ωστόσο η κατάσταση την προηγούμενη εβδομάδα έλαβε ανεξέλεγκτες διαστάσεις και σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση έφτασε ακόμα και στο Μαξίμου. Στελέχη της κυβέρνησης εμφανίζονται δυσαρεστημένα με το κλίμα που έχει δημιουργηθεί και βγαίνει προς τα έξω και για τον λόγο αυτό ζήτησαν από τον Γ. Πλακιωτάκη να πέσουν οι τόνοι και το θέμα να τελειώνει.

Κάτω από τις πολύπλευρες πιέσεις που δέχεται ο υπουργός Ναυτιλίας, αργά το απόγευμα της Παρασκευής έκανε γνωστό με δελτίο Τύπου (λίγο ασαφές, είναι η αλήθεια) ότι έλαβε την τελική απόφαση. Ωστόσο και πάλι οι τρεις εταιρείες εμφανίζονται δυσαρεστημένες, καθώς δεν εγκρίθηκαν στο σύνολο τα αιτήματά τους. Χαρακτηριστική η φράση εκπροσώπου εταιρείας στην «Εφ.Συν.»: «Ο υπουργός έλεγε ότι θέλει να κινηθεί στο πλαίσιο του νόμου και να ικανοποιήσει και τις τρεις πλευρές. Το μόνο που κατάφερε όμως είναι να δυσαρεστήσει και τις τρεις πλευρές».

Μικρό ιστορικό

Θυμίζουμε ότι το θέμα ξέφυγε τελείως μετά την απόφαση του Γ. Πλακιωτάκη να μην υπογράψει τις ομόφωνες αποφάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) για έκτακτη δρομολόγηση του νεοαποκτηθέντος ταχύπλοου «Thunder» στις Κυκλάδες της εταιρείας «Fast Ferries» του Θ. Παναγιωτάκη και τις τροποποιήσεις δρομολογίων της εταιρείας «Golden Star Ferries» των αδελφών Στεφάνου για τα πλοία της «Σούπερ Φέρρυ», «Σούπερ Φέρρυ ΙΙ» και «Σούπερ Ράνερ».

Ωστόσο μια τρίτη εταιρεία, η «Seajets» του Μ. Ηλιόπουλου που δραστηριοποιείται και αυτή στην περιοχή, τάχθηκε κατά των αποφάσεων του ΣΑΣ, υποστηρίζοντας σε γενικές γραμμές ότι αυτές δεν συνάδουν με τον νόμο και δεν προκύπτουν από πουθενά οι έκτακτες ανάγκες για να δρομολογηθεί το ταχύπλοο.

Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου και πριν γίνει γνωστή η τελική απόφαση του υπουργού, η «Golden Star Ferries» ανακοίνωσε ότι οι μέτοχοι και το Δ.Σ. της εταιρείας θα συνεδριάσουν σήμερα Δευτέρα προκειμένου να εξετάσουν αν η εταιρεία θα συνεχίσει τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική ακτοπλοΐα. Τόνιζαν μάλιστα πως «ο μόνος δισταγμός μας είναι ότι δυστυχώς θα βρεθούν στην ανεργία πάνω από 400 εργαζόμενοί μας». Τέλος, προειδοποιούσαν ότι η εταιρεία επιφυλάσσεται να επιδιώξει την πλήρη αποζημίωσή της για τη ζημία που υφίσταται ενώπιον των αρμόδιων δικαστηρίων.

Λίγο αργότερα κοινοποιήθηκε η ανακοίνωση του υπουργείου, όπου σύμφωνα με αυτήν αφαιρείται από το «Thunder» η προσέγγισή του στη Μύκονο και δεν δίνονται λεπτομέρειες για τις ώρες των δρομολογίων της «Golden Star Ferries»: «Εγκρίθηκαν μεταξύ άλλων τα δρομολόγια της εταιρείας «Golden Star Ferries», στη γραμμή από Ραφήνα έως Μύκονο και Νάξο, καθώς και τα δρομολόγια από Ηράκλειο Κρήτης προς τα παραπάνω νησιά. Εγκρίθηκε η έκτακτη δρομολόγηση του ταχύπλοου «Thunder» της εταιρείας «Fast Ferries» από Πειραιά για Νάξο, Σαντορίνη με προσέγγιση και στα λιμάνια της Ανάφης και της Θηρασιάς».

Την επόμενη μέρα η «Golden Star Ferries» επανήλθε με νέα ανακοίνωση λέγοντας ότι τηρούν στάση αναμονής, καθώς παρά τις ενοχλήσεις τους το υπουργείο δεν τους έχει ενημερώσει επίσημα και με λεπτομέρειες για την απόφαση του υπουργού.

Παράλληλα τις προηγούμενες ημέρες η «Seajets» με μια σκληρή ανακοίνωσή της απάντησε στον δήμαρχο Ανάφης ο οποίος με επιστολή του κατήγγειλε την καθυστέρηση της δρομολόγησης του ταχύπλοου «Thunder» (σχετικό θέμα με τίτλο ««Ναυμαχία» για ένα ταχύπλοο», «Εφ.Συν.» 18/1/2020) και τον κατηγόρησε ότι επιχειρεί τη δημιουργία ψεύτικου κλίματος και ότι πίσω από την κίνησή του υπάρχουν συγκεκριμένα συμφέροντα που θέλει να εξυπηρετήσει.

Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά

Τα σοβαρά κενά, οι αγκυλώσεις και οι παθογένειες που υπάρχουν στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας, όπως επίσης και στο σύστημα που λαμβάνει αποφάσεις για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, είναι οι βασικές αιτίες που χρόνια τώρα προκαλούν τις επιχειρηματικές κόντρες.

Και στο παρελθόν σχεδόν όλοι οι υπουργοί Ναυτιλίας βρέθηκαν στη μέση αυτής της διαμάχης και άλλοτε οι διαφορές λύθηκαν συναινετικά, άλλοτε ακόμα και με υποτιθέμενες απεργίες πείνας μέσα στο υπουργείο.

Ολα αυτά οδηγούν τον αρμόδιο υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να σχεδιάζει νομοθετικές πρωτοβουλίες με στόχο να εξαλειφθούν οι «γκρίζες ζώνες» που προκαλούν δυσλειτουργία στο σύστημα, ενώ ήδη έχει ζητήσει να σχεδιαστεί «κώδικας λειτουργίας» του ΣΑΣ, προκειμένου για το κάθε αίτημα να υπάρχει αιτιολογική έκθεση. Στόχος της κίνησης αυτής είναι τα μέλη του ΣΑΣ να αιτιολογούν τις θετικές ή αρνητικές ψήφους τους επί των αιτημάτων των εταιρειών.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
Οικονομική διευκόλυνση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες αποφάσισε να παράσχει ο ΟΛΠ. Σε συνεννόηση με τον υπουργό Ναυτιλίας αποφάσισε την παράταση της διάρκειας των χαρακτηρισμένων προσωρινών επισκευαστικών θέσεων...
Διευκόλυνση ΟΛΠ στις ακτοπλοϊκές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
Αλλαγές και παρεμβάσεις σε σημαντικούς τομείς της ναυτιλίας αλλά και του Λιμενικού Σώματος, που αρκετές από αυτές προκαλούν ερωτήματα και προβληματισμό, φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας.
Αναζητείται ο εκσυγχρονισμός της ακτοπλοΐας στο νομο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εφοπλιστές κατά πετρελαϊκών για τα καύσιμα
Αστοχίες στη νομοθεσία, διχασμό στη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό βλέπει ο πρόεδρος της ΕΕΕ Θεόδωρος Βενιάμης στο καθεστώς μετάβασης στα καθαρά καύσιμα ● Αβεβαιότητα στη ναυτιλιακή...
Εφοπλιστές κατά πετρελαϊκών για τα καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
Ο ντόρος που έχει ξεσπάσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και αφορά τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου, δεν φαίνεται να καταλαγιάζει.
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε άρση στρεβλώσεων της ακτοπλοΐας στοχεύει ο υπουργός Ναυτιλίας
Στόχος του υπουργού, μεταξύ άλλων, είναι η απάλειψη χρόνιων παθογενειών στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας που προσδιορίζεται από τον νόμο 2932/01 και αφήνει περιθώρια παρερμηνειών.
Σε άρση στρεβλώσεων της ακτοπλοΐας στοχεύει ο υπουργός Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
Παγωμένος παραμένει ο σχεδιασμός των θερινών δρομολογίων, μετά τις νέες συγκρούσεις των εταιρειών του κλάδου για τις γραμμές-φιλέτα ενώ σχετικές νομοθετικές αλλαγές προωθεί ο υπουργός Ναυτιλίας.
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

ΚΛΕΙΣΙΜΟ