Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ζητούν στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ζητούν στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας

  • A-
  • A+

Την ανάληψη πρωτοβουλιών, σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και κρατών-μελών, στήριξης και ενίσχυσης του κλάδου της ναυπηγικής βιομηχανίας ζητούν οι Ελληνες Κατασκευαστές Ναυτιλιακού Εξοπλισμού (HEMEXPO). Παρά το γεγονός ότι η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία κρατά τα πρωτεία σε παγκόσμιο επίπεδο, ελλοχεύει ο κίνδυνος η ηγετική θέση να χαθεί, λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού από τρίτες χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταθέτει η HEMEXPO, ο τομέας της ναυτιλιακής τεχνολογίας της Ευρώπης περιλαμβάνει περίπου 300 ναυπηγεία και περισσότερους από 28.000 κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού. Εχει συνολική αξία παραγωγής 114,8 δισ. ευρώ και αποτελεί το 23,8% της παγκόσμιας αξίας παραγωγής ναυτιλιακής τεχνολογιών (482,5 δισ. ευρώ), ενώ δημιουργεί θέσεις εργασίας άμεσης και έμμεσης (κυρίως υψηλής ειδίκευσης) για περισσότερα από 1 εκατ. άτομα στην Ευρώπη.

Στην Ελλάδα ο κλάδος των κατασκευαστών ναυτιλιακού εξοπλισμού έχει «αναδυθεί» τα τελευταία χρόνια και οι εταιρείες-μέλη της HEMEXPO έχουν πετύχει να κερδίζουν περίπου το 50% των εσόδων τους από εξαγωγικές δραστηριότητες.

Παρ’ όλα αυτά, όπως επισημαίνουν οι Ελληνες κατασκευαστές, δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό, αφού ο ανταγωνισμός ενισχύεται σε όλα τα επίπεδα. Οι ανταγωνίστριες χώρες εφαρμόζουν ειδικές στρατηγικές και προγράμματα, τα οποία -σε αντίθεση με τα ευρωπαϊκά πεπραγμένα- περιέχουν μια «εργαλειοθήκη» πολιτικών με εκτεταμένες μαζικές κρατικές ενισχύσεις (περιλαμβανομένων της ενίσχυσης λειτουργίας και της βοήθειας διάσωσης για μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις ή δραστηριότητες), οικονομικά κίνητρα, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και δημιουργία μεγάλων εταιρειών ετερογενών δραστηριοτήτων («εθνικοί πρωταθλητές»).

«Είναι πλέον προφανές ότι δεν υπάρχει προοπτική μιας “διεθνούς” λύσης για την αποκατάσταση των κανονικών συνθηκών ανταγωνισμού στη ναυπηγική βιομηχανία, παρά τις καλύτερες προσπάθειες της Ε.Ε. Αυτό καθιστά την πρόταση του ευρωπαϊκού κλάδου, για τη λήψη μέτρων ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών προϊόντων, πιο επίκαιρη από ποτέ», τονίζει η πρόεδρος των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, Ελένη Πολυχρονοπούλου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποιεί η HEMEXPO, πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν υποστεί τις αρνητικές συνέπειες των πρόσφατων εμπορικών πολέμων. Ταυτόχρονα, η Ευρώπη εξακολουθεί να εφαρμόζει μια πολιτική ανοιχτής αγοράς έναντι ξένων εταιρειών (εκτός Ε.Ε.), επιτρέποντάς τους να εμπορεύονται ελεύθερα στην εσωτερική αγορά, να αγοράζουν ευρωπαϊκές εταιρείες, να πωλούν ξένα προϊόντα στην Ευρώπη ή να λαμβάνουν οικονομικά κίνητρα από την Ευρώπη. Ως εκ τούτου, ενώ οι ευρωπαϊκές εταιρείες ναυτιλιακών τεχνολογιών αντιμετωπίζουν αυξανόμενες δυσκολίες να δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, οι ξένες (εκτός Ε.Ε.) εταιρείες μπορούν να κάνουν ελεύθερες επιχειρήσεις στην Ευρώπη.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας
Στα τέλη Απριλίου με αρχές Μαΐου θα είναι έτοιμοι οι αρμόδιοι υπουργοί να ανακοινώσουν τις κινήσεις που πρόκειται να γίνουν για την ανάπτυξη του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου στη χώρα και την επανεκκίνηση της...
Επανεκκίνηση της ναυπηγικής βιομηχανίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μηνυτήρια αναφορά για έργα σε Ψυττάλεια και Κυνόσουρα
Μηνυτήρια αναφορά κατά της ΟΛΠ Α.Ε., των μελών της ΕΣΑΛ του υπουργείου Ναυτιλίας και κατά παντός υπευθύνου κατέθεσαν δύο δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Σαλαμίνας και ένας γεωπόνος.
Μηνυτήρια αναφορά για έργα σε Ψυττάλεια και Κυνόσουρα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το ζωτικό τους χώρο διεκδικούν οι ναυπηγοεπισκευαστές
Οι ναυπηγοεπισκευαστές αναφέρουν ότι ο ΟΛΠ δεν έχει δικαίωμα εγκατάστασης και λειτουργίας ναυπηγείου στον χώρο της Ζώνης, αντίθετα έχει υποχρέωση να βελτιώσει τις υφιστάμενες υποδομές.
Το ζωτικό τους χώρο διεκδικούν οι ναυπηγοεπισκευαστές
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ναυπηγοεπισκευαστές εναντίον Cosco
Σφοδρή αντίδραση από τους επιχειρηματίες των Ναυπηγείων του Περάματος στην επιμονή της Cosco να φτιάξει ναυπηγείο εντός της Ζώνης - οι τρεις ενώσεις τους έστειλαν επιστολή προς τoν OΛΠ, την πρέσβειρα της Κίνας...
Ναυπηγοεπισκευαστές εναντίον Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Δεκτές έξι πρόσθετες επενδύσεις
Η ΕΣΑΛ δεν αποδέχθηκε την κατασκευή ναυπηγείου στον νέο μόλο Δραπετσώνας και έκρινε επίσης ότι για να γίνει δυνατή η έγκριση πρέπει να υποβληθεί αναθεωρημένη μελέτη επενδυτικού σχεδίου.
Δεκτές έξι πρόσθετες επενδύσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας