Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αυξήσεις 7-10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
ΕUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αυξήσεις 7-10% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

  • A-
  • A+

Τα «πράσινα» καύσιμα που είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν όλα τα πλοία από 1/1/2020 είναι η αιτία, κατά τους ακτοπλόους, που αυξήθηκαν τελικά τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Ετσι από τις 8 Ιανουαρίου ορισμένες από τις μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 7% έως 8% στις οικονομικές θέσεις και από 8% έως 10% στις διακεκριμένες, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος των νέων ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Γεγονός που έχει προκαλέσει τις αντιδράσεις νησιωτών, φορέων, σωματείων, καθώς υποστηρίζουν ότι τη «νύφη» και πάλι θα την πληρώσουν οι επιβάτες. Οι αυξήσεις, όπως ισχυρίζονται, θα πλήξουν τα νησιά, που είναι ήδη επιβαρυμένα με πολλά προβλήματα, τους κατοίκους τους, τις επιχειρήσεις, αλλά και τους επισκέπτες.

Ωστόσο κύκλοι της ακτοπλοΐας έλεγαν στην «Εφ.Συν.» ότι οι εταιρείες τους αναγνωρίζουν πως δεν μπορούν να μετακυλίσουν αυτούσιο στον επιβάτη το αυξημένο κόστος λειτουργίας τους, το οποίο ανέρχεται στο 25%, αλλά ένα μέρος αυτού.

Υποστηρίζουν επίσης ότι δεν είχαν άλλη επιλογή, καθώς το αίτημά τους για μείωση του ΦΠΑ από 24% δεν έγινε -τουλάχιστον μέχρι τώρα- αποδεκτό από τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.

Οι ναυτεργάτες

Το ναυτεργατικό σωματείο ΠΕΝΕΝ καταγγέλλει ότι πρόκειται για «επίθεση και καταλήστευση» του λαϊκού-εργατικού εισοδήματος και ότι οι εταιρείες μετακυλίουν στους επιβάτες, δηλαδή στα λαϊκά στρώματα, την επιβάρυνση από τα νέα καύσιμα.

Τονίζει επίσης ότι οι εξελίξεις αυτές επιβάλλουν να υπάρχει άμεση και οργανωμένη αντίδραση φορέων-συλλόγων-σωματείων από όλο το νησιωτικό σύμπλεγμα ώστε να ακυρωθούν οι αντιλαϊκές ρυθμίσεις.

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Χίου υπενθυμίζει ότι είναι αντίθετο στην αύξηση των τιμών των εισιτηρίων, επισημαίνοντας ότι μια αύξηση ύψους 10%, δηλαδή περίπου 5 ευρώ, τόσο στα εισιτήρια των επιβατών όσο και στα επιβατικά μέσα, θα πλήξει ακόμα περισσότερο το νησί επιφέροντας τραγικές επιπτώσεις στους κατοίκους και επιχειρηματίες αλλά και σε όσους σκέφτονται να επισκεφθούν τη Χίο, προσθέτοντας ταυτόχρονα ένα επιπλέον εμπόδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού.

«Η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην ακτοπλοΐα δυστυχώς έχει παγιωθεί (παλαιά πλοία, πολύωρη ταλαιπωρία, ακατάλληλα λιμάνια, ακριβά εισιτήρια κ.λπ.) και είναι αποτέλεσμα του μονοπωλίου της ακτοπλοϊκής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίο», συμπληρώνει.

Μείωση ρύπανσης

Θυμίζουμε ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) έλαβε απόφαση από 1/1/2020 τα πλοία να χρησιμοποιούν καύσιμα με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο από 3,5% σε 0,5% με στόχο τη μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος από τα πλοία. Ως εναλλακτική λύση έχει κάνει αποδεκτή τη χρήση ειδικών συσκευών (scrubbers), συστήματος καθαρισμού καυσαερίων.

Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις δεν θα ισχύσουν για τα επιδοτούμενα δρομολόγια στις άγονες γραμμές, καθώς στον προϋπολογισμό του 2020 έχουν προβλεφθεί 10 εκατ. ευρώ για την κάλυψη του αυξημένου κόστους των καυσίμων.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
Οι εταιρείες ετοιμάζονται να μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών τη μετάβαση στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα ● Μείωση του ΦΠΑ έχουν ζητήσει οι ακτοπλόοι από τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη.
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
Διεθνής επιτροπή ασφάλειας αποφάσισε τα της μετάβασης στα καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο με τα οποία πρέπει να εφοδιάζονται τα πλοία από 1/1/2020. Ικανοποιημένη εμφανίζεται η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σχέδιο δράσης για τα ναυτιλιακά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
Ακαρπη απέβη η χθεσινή συνάντηση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τους ακτοπλόους που είχε αποκλειστικό θέμα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στα επιβατηγά πλοία για το 2019.
Παζάρι για τις ΣΣΕ στα επιβατηγά πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Με πολλές προϋποθέσεις το «ναι» των εφοπλιστών στα οικολογικά καύσιμα
Στα ναυτιλιακά καύσιμα και στην αλλαγή που γίνεται από το 2020, καθώς σύμφωνα με τον κανονισμό του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) η παγκόσμια ναυτιλία πρέπει να χρησιμοποιεί πλέον καύσιμα χαμηλής...
Με πολλές προϋποθέσεις το «ναι» των εφοπλιστών στα οικολογικά καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αύριο η νέα συνάντηση ΠΝΟ - ακτοπλόων για τις συλλογικές συμβάσεις
Μέσα σε τεταμένο κλίμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί αύριο η νέα συνάντηση της ΠΝΟ με τους εκπροσώπους των ακτοπλόων (ΣΕΕΝ) για τις διαπραγματεύσεις των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στα πλοία της ακτοπλοΐας...
Αύριο η νέα συνάντηση ΠΝΟ - ακτοπλόων για τις συλλογικές συμβάσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε ενισχύσεις και... «πάγωμα» απασχόλησης επιμένουν οι ακτοπλόοι
Με επιστολή του ΣΕΕΝ στον υπουργό Ναυτιλίας αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων και ζητούν νομοθετικές ρυθμίσεις για προσωρινή απαλλαγή από την απασχόληση των πληρωμάτων.
Σε ενισχύσεις και... «πάγωμα» απασχόλησης επιμένουν οι ακτοπλόοι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας