Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων
EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ναυμαχία» ακτοπλόων για το φιλέτο των Κυκλάδων

  • A-
  • A+

Δεν είναι η πρώτη φορά και σίγουρα δεν θα είναι και η τελευταία που τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, ειδικά για το «φιλέτο» των Κυκλάδων, φέρνουν γκρίνιες και αναστάτωση στο υπουργείο Ναυτιλίας.

Εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών συγκρούονται μεταξύ τους και ταυτόχρονα έρχονται σε αντιπαράθεση με τον υπουργό Ναυτιλίας, καθώς είναι αυτός που καλείται βάσει του νόμου να λάβει τις τελικές αποφάσεις, ή καλύτερα να «βγάλει το φίδι από την τρύπα».

Νωπό είναι ακόμα στη μνήμη μας το γεγονός που συνέβη τον Φεβρουάριο του 2018, επί υπουργίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, όταν ακτοπλόος, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη μη έγκριση δρομολογίων του πλοίου του, ξεκίνησε «απεργία πείνας» μέσα στο υπουργείο.

Οι κακές γλώσσες βέβαια έλεγαν ότι η απεργία ήταν «μαϊμού», καθώς ο επιχειρηματίας το βράδυ επισκεπτόταν το κυλικείο και αυτή κράτησε λιγότερο από 24 ώρες. Οπως επίσης αξέχαστες είναι οι πολύωρες και επεισοδιακές συνεδριάσεις του ΣΑΣ, όπου οι φωνές των εκπροσώπων των εταιρειών ακούγονταν μέχρι την είσοδο του κτιρίου του υπουργείου Ναυτιλίας.

Ισως αυτός ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που καταργήθηκαν οι ανοιχτές συνεδριάσεις του ΣΑΣ και πλέον οι ακτοπλόοι στέλνουν τα αιτήματά τους γραπτώς.

Τα σοβαρά κενά, οι αγκυλώσεις και οι παθογένειες που υπάρχουν στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ακτοπλοΐας, όπως επίσης και στο σύστημα που λαμβάνει αποφάσεις για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, είναι οι βασικές αιτίες που χρόνια τώρα προκαλούνται οι επιχειρηματικές κόντρες.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει και αυτή τη χρονική περίοδο στο υπουργείο Ναυτιλίας, γεγονός που σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.» οδηγεί τον αρμόδιο υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη να σχεδιάζει νομοθετικές πρωτοβουλίες με στόχο να εξαλειφθούν οι «γκρίζες ζώνες» που προκαλούν δυσλειτουργία στο σύστημα, ενώ ήδη ζήτησε να σχεδιαστεί «κώδικας λειτουργίας» του ΣΑΣ, προκειμένου για το κάθε αίτημα να υπάρχει αιτιολογική έκθεση.

Στόχος της κίνησης αυτής είναι τα μέλη του ΣΑΣ να αιτιολογούν τις θετικές ή αρνητικές ψήφους τους επί των αιτημάτων των εταιρειών.

Τα τωρινά γεγονότα, δημοσιογραφικά καταγεγραμμένα και χωρίς σχολιασμούς, καθώς είναι δύσκολο σε αυτό το «σίριαλ» να μπορείς να κατανοήσεις πού είναι το δίκιο και πού το άδικο, έχουν ως εξής:

Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), στο οποίο προεδρεύει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, συνεδρίασε και στις 13 Δεκεμβρίου 2019 γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά υπέρ αιτημάτων δρομολογήσεων πλοίων ή τροποποιήσεων δρομολογίων που είχαν υποβάλει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ανάμεσά τους η έκτακτη δρομολόγηση για το καλοκαίρι του 2020 του ταχύπλοου «Thunder» της εταιρείας «Fast Ferries» του Θ. Παναγωτάκη αλλά και οι τροποποιήσεις δρομολογίων της «Golden Star Ferries» και της «Sea Jets».

Ωστόσο η θύελλα προκλήθηκε για δύο λόγους: πρώτον, γιατί εταιρείες διαφωνούν με τις αποφάσεις του ΣΑΣ και δεύτερον, γιατί ενώ έχει μεσολαβήσει σχεδόν ένας μήνας από τη γνωμοδότηση, ο υπουργός Ναυτιλίας δεν έχει ακόμα εγκρίνει τα αιτήματα, παρά τη θετική γνωμοδότηση του ΣΑΣ, με αποτέλεσμα, όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι, να μην μπορούν να προχωρήσουν σε κρατήσεις για τη θερινή περίοδο, οι οποίες από το εξωτερικό ξεκινούν αυτή την εποχή.

Ο καθένας από την πλευρά του υποστηρίζει ότι το αίτημά του είναι νόμιμο και ότι πρέπει να εγκριθεί, ωστόσο ο υπουργός Ναυτιλίας έχει διαφορετική άποψη από το ΣΑΣ και παραπέμπει τα θέματα στη νέα συνεδρίαση του Συμβουλίου στα τέλη Ιανουαρίου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
Τη μείωση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στα νησιά της χώρας στα «ελάχιστα αναγκαία» και την επιδότησή τους ζητούν οι ακτοπλόοι (ΣΕΕΝ) από τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
Μέτρα στήριξης της ακτοπλοΐας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
Ο ντόρος που έχει ξεσπάσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, στο υπουργείο Ναυτιλίας και αφορά τα κυκλαδικά δρομολόγια της θερινής περιόδου, δεν φαίνεται να καταλαγιάζει.
«Ομίχλη» στα δρομολόγια για Κυκλάδες
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σε άρση στρεβλώσεων της ακτοπλοΐας στοχεύει ο υπουργός Ναυτιλίας
Στόχος του υπουργού, μεταξύ άλλων, είναι η απάλειψη χρόνιων παθογενειών στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας που προσδιορίζεται από τον νόμο 2932/01 και αφήνει περιθώρια παρερμηνειών.
Σε άρση στρεβλώσεων της ακτοπλοΐας στοχεύει ο υπουργός Ναυτιλίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
Ο «πόλεμος» τριών ναυτιλιακών εταιρειών για τα «φιλέτα» του Αιγαίου είχε καταγγελίες, απειλές και πολλές δημόσιες δηλώσεις, ακόμη και μετά την τελική απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη.
«Τρικυμία» για τα θερινά δρομολόγια των Κυκλάδων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
Οι εταιρείες ετοιμάζονται να μετακυλήσουν στα εισιτήρια των επιβατών τη μετάβαση στα νέα ναυτιλιακά καύσιμα ● Μείωση του ΦΠΑ έχουν ζητήσει οι ακτοπλόοι από τον υπουργό Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη.
Ακριβότερα εισιτήρια φέρνουν τα «πράσινα» καύσιμα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»
Δύο ήταν τελικά οι εταιρείες οι οποίες εμφανίστηκαν μέχρι τις 3 χθες το μεσημέρι που έληγε η προθεσμία της σχετικής πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την άγονη ακτοπλοϊκή γραμμή Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης.
Ο Μανούσης «επιστρέφει» με το «ΣΑΟΝΗΣΟΣ»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας